Burenergernissen (Deel 1)

Oh huh, dat is raar. Konden ze aangeven wanneer de overlast was? Misschien was je er toen niet eens, had je het toen geen muziek aanstaan?

1 like

Ja, geen idee. Ik heb verder niet veel gevraagd, want ik was echt verward haha. Ik zei alleen dat ik nooit iemand aan m’n deur heb gehad, zelden muziek op zet en ook geen muziekoverlast heb van andere buren. Wel vreemd, want het is best gehorig in het pand dus je zou denken dat ik wel wat gehoord zou hebben. Vraag me af of ik nog teruggebeld ga worden, zo niet dan neem ik volgende week wel even contact op.

2 likes

Is het niet gewoon een fout?

Daar ga ik wel van uit! Maar de meneer aan de telefoon vroeg wel een paar keer of het adres klopte en dat was zo.

3 likes

Klinkt alsof ze het verkeerde huisnummer hadden, zou wel heel raar zijn als ze liegen dat ze langs zijn geweest terwijl het niet zo is :sweat_smile:
Misschien denken ze dat de muziek uit iemand anders zijn huis bij jouw vandaan komt?

1 like

Ik snap dit gevoel zo goed, heb zelfs in de eerste lockdown de woningbouw gebeld om te klagen over een verbouwing in de flat.
Alleen nu zitten we zelf in de troep door een brand bij de bovenburen en daardoor lekkage bij ons en moet er dus verbouwd worden. Heel kut in deze tijd, maar kan soms echt niet anders. Ik wil jouw ergernis niet afdoen als onzinnig of onredelijk, want ik snap hem en ik deel hem misschien ook wel een beetje, alleen heb ik intussen ook ervaren dat het soms niet perse een keuze is maar een moetje.

1 like

Mag ik vragen wat er precies speelde, begon het vroeg/te laat door, of echt mbt het maken van afspraken? Heb nu ook een buurman die helemaal los gaat

1 like

Ergens in de flat werd en verbouwd zonder dat we van te voren geïnformeerd waren. En het was echt van 8 tot 16 van de boor en sloop geluiden, op en af, dus je kon ook echt geen vergaderingen plannen enzo. Maar in een flat met 12 verdiepingen en 5 woningen per verdieping ben ik er nooit achter gekomen waar het was. Anders was ik daar boos heen gegaan. Dus gebeld, alleen konden ze mij toen ook niet helpen. Die zeiden niet te weten wat er aan de hand was. Dus ik heb flink zitten ergeren en boos zitten maken, maar eigenlijk vooral over het feit dat we niet geïnformeerd werden.

1 like

Mijn onderbuurman is vanochtend gearresteerd geloof ik? Ik snap er niks van. Vanochtend vroeg rond half 6 werd ik wakker van allemaal lawaai. Het klonk alsof er iemand met de kliko’s bezig was en toen hoorde ik meerdere keren glas breken. Alsof iemand dingen kapot aan het gooien was.

Maar rondom ons appartement zit een hek en er kunnen geen vreemden zomaar naar binnen dus ik dacht dat het misschien in de steeg achter ons was of bij de buren.

Maar toen echt 5 minuten later was er opeens politie voor en achter en keken ze bij ons de tuin in. En toen gingen we kijken wat er aan de hand was en lag er een man op de grond voor onze voordeur met 5 agenten eromheen. Maar dat bleek onze buurman te zijn. En hij had geen broek aan en een soort string?

Zij hebben hem toen meegenomen maar hij is nu weer terug. Ik snap echt niet wat er gebeurd is!!

27 likes

Wow wat heftig! Ik zou onwijs nieuwsgierig zijn naar waarom hij zo is opgepakt.

@Foefjeisthuis

Ja ik ben ook zooo nieuwsgierig maar ik ga het echt niet vragen aan hem want ik heb eigenlijk nooit contact met hem. Ook niet met mijn andere 2 buren dus denk niet dat ik met ze kan roddelen, helaas!

Wel zag ik net dat het raam aan de zijkant gebroken is. Dus het enige wat ik kan bedenken is dat hij buitengesloten was en daarom zijn eigen raam had gebroken? En ik denk dat de politie dacht dat hij een inbreker is.

Maar waarom is hij zonder sleutel en zonder broek buiten om half 6 ‘s ochtends in een pandemie??

3 likes

Nee snap ik! Het lijkt eerder alsof hij van zijn bed is gelicht vooral als hij zonder broek buiten lag met 5 agenten.

We wonen sinds augustus in ons nieuwe huis en onze buren zijn zo kut. Nu weer de muziek superhard aan. In de kamer van mn zoon hoor je het het luidst ook nog.

Je kan contact opnemen met de wijkagent. Hij/zij zal je niets vertellen wat je niet mag weten maar je kan een vis-poging doen. Vragen of je je zorgen moet maken. Kan je iets doen? Zijn er dingen die je zou moeten doorgeven indien je het opmerkt?

Hier ook. Mn buurman links en de overbuurman hebben beide een feestje. Bij de ene allemaal blèrende wijven binnen en bij de ander keiharde muziek. Word er zo chagrijnig van.

Echt heftig verhaal, maar ik ga wel goed op het ‘geen broek, wel een string’ gedeelte. Spannend wat daar gebeurd is

37 likes

Ja dit @echo graag een update wanneer je meer weet :upside_down_face:

5 likes

Misschien is het jouw ex vriendje

Ja ik ook anders had ik gewoon gedacht ok hij heeft zich buiten gesloten maar waarom zonder broek? Dat is het mysterie.

Mijn 2 theorieën zijn: 1. Date gone wrong en die heeft hem achter gelaten zonder broek, waar zijn sleutels in zaten of 2. Een mental breakdown.

Ik weet niet of ik er ooit achter zal komen (ik heb ook geen wijkagent hier) maar zo ja dan zou ik het laten weten!

2 likes

Ah nee echt niet oke dit

3 likes