Burenergernissen (Deel 1)

En @papierhier Nee is zo, maar ja… Ik dacht misschien moet ik begrip hebben voor t feit dat dat nu ook thuis moet. En omdat ze zo aardig deed dacht ik ja oke fair enough. Toen wist ik ook niet hoe erg het zou zijn. Maar jullie hebben gelijk, misschien moet ik er toch wat van zeggen want het is inderdaad echt moeilijk irritant. Ik vroeg me sowieso af of ze t niet gewoon kan opnemen in de studio waar ze dan normaalgesproken werkt, maar dat vond ik ook zo’n brutale vraag ofzo.

Ps. mijn vriend is niet zo goed in subtiel dingen zeggen, dus daarom dat ik het woord nog even zelf heb gevoerd (ondanks dat ik het dus niet live heb gehoord nog)

2 likes

5 jaar lang heb ik naast afschuwelijke buren gewoond. Ze hebben ons leven echt enorm zuur gemaakt. Vorig jaar beste beslissing ooit gemaakt door te gaan verhuizen. Nu hebben we superlieve buren aan beide kanten. De oude buren deden altijd alsof ze zo perfect waren op social media. En nu zijn ze uit elkaar. 1tje heeft de andere ingewisseld voor een jonger exemplaar. En vandaag kwam ik 1 van de oude buren tegen. Die liep er zo onverzorgd en slonzig bij dat ik gewoon de slappe lach ervan kreeg. Dank je wel Karma.

27 likes

Ik lig in bed en de buren 2 verdiepingen hoger hebben een feestje met 20 man. Heb echt geen zin om erheen te gaan en twijfel om gewoon de politie meteen te bellen. Arme bovenburen die er recht onder wonen als ik al letterlijk de muziek mee kan zingen.

2 likes

Oh wat vreselijk! Je kan het nog even aankijken en anders over een half uurtje de politie bellen? Dan is het ook na 00:00 uur. Naast dat het aso is om in een pandemie met avondklok een feest te geven, mag het na 00:00 uur sowieso wel zachter

2 likes

Ja! Ik ben gelukkig met oordoppen in, in slaap gevallen maar als ik ze vandaag nog tegenkom ga ik nog zeggen dat dit niet vaker moet gebeuren. Het is de tweede keer namelijk in 1 week.

3 likes

Gelukkig dat je nog kon slapen. Wow 2x in 1 week is helemaal aso!

1 like

Het moet sowieso na 22 uur gewoon stil zijn toch? Zaterdag of niet? Vind het ook extreem kinderachtig.

5 likes

Vind 11 uur een redelijke tijd om te vragen of het zachter mag hoor, al helemaal als je om 6 uur op moet. Mega kinderachtig van die buren om dan ruzie te maken en ‘terug te pakken’.

Als het pas om 2 uur stil is en je moet om 6 uur op is dat toch niet te doen

17 likes

Uhg er werd in de facebook groep een filmpje geplaatst door één van de bewoners. En in dat filmpje zag je een condoom liggen beneden bij de bergingen. En wat nasty details; dat condoom zat onder het bloed en er lagen ook allemaal vloeipapiertjes met bloed. Ook lag er een briefje met een lesrooster bij (echt zo’n middelbare school rooster).

Maar de kans is klein dat het iemand was van ons complex dus het idee dat mensen achter je aan naar binnen lopen vind ik zo vervelend.

Mijn buren hebben gisteren naar dat stream concert geluisterd. Werd weer flink meegezongen. Vraag me af of ze weten hoe goed het te horen.

Huh ik krijg hier eerder SVU gedachten bij? Maar misschien snap ik het niet.

SVU?

Law & Order Special Victims Unit denk ik :sweat_smile:

2 likes

Special victims unit, zedendelicten. Kreeg een nogal naar gevoel bij het lesrooster, dingen met bloed. Maar ik ben SVU aan het kijken :rofl:

2 likes

Special victims unit.
Een serie van law and order, meestal sprake van onvrijwillig seks.

Oh ken ik niet! Maar ja daar dacht ik ook wel even aan. Maar andere buren zeiden dat ze die jongen en een meisje zagen rondhangen bij de bergingen maar niemand heeft ze aangesproken (want twijfel of ze hier wonen of niet). Maar waarschijnlijk later daar seks gehad.

Het kan en dat zou helemaal erg zijn. We hopen nu dat er camera’s geplaatst worden maar denk dat die kans klein is

Het is altijd 22.00 uur, zowel doordeweeks als weekend. Al vind ik persoonlijk dat in het weekend de onofficiële grens wel wat later ligt, als mijn buren dan om 22.00 uur al zouden klagen zou ik dat wel vroeg vinden. Hou zelf altijd ongeveer 00.00 aan op vrijdag en zaterdag als tijdstip waarop je je geluidsniveau aanpast. Al ligt het ook wel aan de activiteit. Ik zou niet om 23.30 nog gaan stofzuigen of boren maar wel nog tot die tijd met vrienden zitten met een muziekje aan en gepraat en geloop/geschuif van stoelen. Alsnog wel echt super kinderachtig dat ze extra herrie gaan maken zeg.

4 likes

Wauw jouw kalmte over dit gedoe is echt bewonderenswaardig

25 likes

Ja, wow. Ik krijg al agressieve neigingen van de gedachte dat mijn buren zo intens kinderachtig zouden doen. Kon ik maar zo makkelijk dingen loslaten.

3 likes

Hebben meer buren last van ze? Mijn oude buren waren ook zo, ze hadden toen een feestje op zondagavond. Ze deden expres de voordeur niet open toen we wilden klagen en daarna ging de muziek alleen maar harder. Onze onderbuurvrouw heeft uiteindelijk ook nog geklaagd. De week daarop was het weer, maar toen heeft een andere buurman letterlijk van het ene naar het andere balkon geschreeuwd dat ze op moesten houden en daarna is het wel gestopt.

Samen sta je sterk. Misschien kun je polsen of andere mensen het ook vervelend vinden en samen een keer het gesprek aangaan. Kan me niet voorstellen dat jullie als enige last van ze hebben.

2 likes