Of je buurman is onderdeel van een drugsnetwerk dat vannacht is opgerold en omdat zijn rol klein is mocht hij na verhoor naar huis?
Iedere wijk heeft een wijkagent trouwens, op politie.nl bij ‘mijn buurt’ je postcode invullen en er komt een naam naar boven, mocht je voor de toekomst geïnteresseerd zijn.
Daar zijn ze voor hoor! Niet om info te lekken, maar wel om de rust in de buurt te bewaren. Dus als je je bezorgd voelt om dut soort dingen mag je je best tot de wijkagent lekken. En, vergeet niet, oplettende buurtbewoners zijn de beste informatiebronnen als het gaat om ondermijnende criminaliteit, dus ik denk echt niet dat de wijkagent vervelend zal reageren op geuite zorgen/ interesse.
Edit: ‘tot de wijkagent WENDEN’ (ipv lekken )
ik heb echt een hele andere theorie!
Buurman is verdachte in een zaak, is van zijn bed gerold voor verhoor en er was niet genoeg bewijs om hem vast te houden.
Ik heb een alternatief
Wel voldoende bewijs, maar onvoldoende reden om het in voorarrest te houden.
(Er moest bijv sprake zijn van herhalingsgevaar om iemand langer vast te houden)
Ooh ja dat kan inderdaad ook nog!
Of hij speelt een te kleine rol in de zaak maar was wel belangrijk voor verhoor ivm de andere verdachten die op dat moment ook uit hun bed werden getrokken.
Ik zet sowieso punten in op iets crimineels aangezien de politie je niet zomaar uit je bed trekt.
Of!
Het was naar aanleiding een valse Meld Misdaad Anoniem-melding om de aandacht af te leiden van een groot drugs trnsport vanuit het naastgelegen pand 🥸
Ooeeh ook een goede! Of het was een boze ex die een valse melding heeft gedaan.
@Echo woont niet in Nederland.
Misschien heeft hij zichzelf gewoon buitengesloten bij het buitenzetten van het vuilnis ofzo en loopt hij binnenhuis altijd in zijn ondergoed en dacht dat hij op dat tijdstip toch niemand tegen zou komen buiten. Maar buren zagen een verdachte man in een string die inbrak in een huis en hebben de politie gebeld
Denk niet dat we erachter gaan komen door met tientallen wildvreemden totaal ongefundeerde scenario’s te gaan gokken
Haha al deze scenario’s zijn wel grappig! Maar hij heeft zijn eigen raam kapot gemaakt om naar binnen te kunnen. Eerst aan de voorkant geprobeerd. Daar zit een soort ingebouwde hor voor het raam en die was er helemaal af en daarna aan de zijkant van het huis zijn eigen raam kapot geslagen.
Het lijkt mij dat nav al het lawaai iemand ging kijken, en een man een raam zag breken en toen de politie heeft gebeld (logisch). Maar ze wisten niet dat het zijn eigen huis was.
Alle theorieën waarin hij een crimineel is verklaren niet waarom hij een raam inslaat!
En @Merrow ja zoiets zou super logisch zijn alleen zowel onze voordeur als achterdeur valt niet in het slot, die blijft gewoon open totdat je zelf met de sleutel de deur op slot draait!
Helaas spreek ik hem niet meer, anders had ik navraag kunnen doen!
@Echo Vraag het hem als je hem ooit nog ziet haha
@Lemongrab De mensen met een theorie vinden het gewoon ff geinig om dat te delen toch, denk niet dat iemand heel serieus is
Achterburen hebben de hele dag al feest met keihard muziek aan. Hoor nu ook van dat hooligan gejoel. Ben benieuwd of ze zich aan de avondklok gaan houden als ze nu al schijt aan de regels hebben.
Oh dat is echt mn nachtmerrie, om even in je ondergoed naar buiten te lopen en dan buitengesloten te worden…
Ah jammer ik vond de versies van mij en @Beutyschooldropout wel spannend!
Wel sneu voor de buurman als hij zichzelf had buitengesloten. Sta je al kwetsbaar in je string buiten en dan ook nog de politie in je nek!
Vervolg, ik zag eerst 2 politie auto’s langsrijden en nog steeds muziek daarna en geschreeuw en toen vlak voor 21 uur de laatste keer nog een auto en toen eindelijk de muziek weg.
Iemand heeft denk ik gebeld.
Godverdomme zeg. Blijkbaar staat er iemand (of meer) steeds voor mijn appartement te roken maar deze aso buur laat nu al drie dagen steeds zijn/haar peuken gewoon voor de deur achter. Wtf man. Ik lijk nu dus zelf de aso met al die smerige peuken onder het raam/voor de deur. Maar nu moet ik dus de hele dag ‘posten’ in mijn slaapkamer met de inbetweens dicht en dan hopen dat ik hem/haar betrap want ik heb dus geen idee wie het is. Maar ik vind het gewoon asociaal. Ruim je zooi op man en laat het niet bij een ander voor de deur achter.
Er wonen mannen boven mij in mijn nieuwe appartement en het is echt niet normaal hoe erg ik dat zware gebulder door de muren heen hoor. Ik woon aan een drukke weg maar daar heb ik minder last van dan van hun gesprekken. Maar goed, ik kan moeilijk zeggen dat ze niet mogen praten in hun eigen huis.
Volgens die discussie van laatst:
Over het balkon met afschermdoek, dit is dus een balkon achter mijn huis. Dat zou dan niet mogen eigenlijk zo?
Dit mag wel, want het is (denk ik aan de foto te zien) meer dan 2 meter van de perceelgrens.
Als ze nou een uitbouw zouden doen tot de perceelgrens met een dakterras erop, dan zou jij daartegen bezwaar mogen maken (en gelijk krijgen), omdat ze dan rechtstreeks jouw tuin in kijken. Dan kunnen ze verplicht worden een hoge schutting/muur/watdanook om hun dakterras te bouwen.
Wauw mijn buurvrouw waar ik geen hele innige band ofzo mee heb heeft een briefje opgehangen dat al haar pakketjes ook bij mij mogen gebracht? Stond hier net een bezorger met drie pakjes voor haar. Ben even gaan kijken en inderdaad. Goed die trek ik er vanavond even af. Als je geeneens het fatsoen hebt om dat even te vragen.