Burenergernissen (Deel 1)

Als je echt petty wil doen kan je bij de gemeente aangeven dat je het er niet mee eens bent en bezwaar maken.

6 likes

god ik deed net de deur van de badkamer heel zachtjes met beleid dicht en jahoor de buurman gaat weer keihard op de muur bonken. Echt deze man :rolleyes:
Zorg voor wat meer isolatie aan je eigen kant. Ik mag gewoon naar mijn badkamer gaan als ik wil.

7 likes

Mn buren kunnen hier niks aan doen want die zijn pleiten maar de woningbouw is nu geloof ik het hele huis aan het strippen en MIJN GOD wat een herrie. Echt niet te doen. Ze zijn nog 20 min bezig en heb nu al koppijn :frowning:

Ik hoop dat het hard gaat regenen. Die klus lui zijn er weer met die radio. Had gehoopt dat ze klaar waren.
Straks belangrijk gesprek en je hoort het gewoon in huis ookal hebben ze het ‘zachter’ gezet.

We hebben hele leuke buren. Alleen nu zijn ze even minder leuk want ze begonnen al om 6.30 met klussen. Heb gvd vakantie, wil uitslapen

Oei. Ik vind dat je over dingen zoals touwtje springen en muziek maken best wel wat mag zeggen. Misschien kun je voorstellen dat hij dat alleen binnen een bepaalde tijd doet of kan limiteren tot een uur per dag? Leefgeluiden zijn prima, maar dit gaat wel wat verder.

Mijn oude huisgenoot heeft een elektrisch drumstel gekocht en dacht dat de buren dat niet konden horen, maar je hoort natuurlijk nog steeds dat je op die drums slaat. Hij heeft toen heel veel doeken opgehangen in die kamer om het geluid tegen te houden en nu horen de buren niks meer. Misschien kun je dat als tip meegeven aan de bovenburen?

5 likes

Ik ben nu wakker ,(6.15u) omdat mijn buurvrouw aan het zingen is (vals).

Hou gewoon je bek, smeer je boterham en ga naar je werk.

8 likes

Mijn gekke buur zit ons op social media te stalken en nu is ze er achtergekomen dat mijn broer een eigen huisje heeft.
Ze kan alleen niet aan ons vragen waar hij gaat wonen dus nu gaat ze iedereen af om te vragen in welke straat hij woont, want ja haar zoon had ook wel zo’n huisje gewild (please no, zijn we nog niet van die shit af). Heel leuk, not, want nu weet iedereen in de flat opeens dat hij weggaat terwijl we het maar aan 1 persoon in de flat verteld hadden.
We hebben haar nu maar geblokt, want zo geen zin hierin.

De koninklijke familie hier in de straat (niet heus hoor, maar ze denken dat ze heel wat zijn en iedereen moet buigen voor hen) hebben voor het zoveelste weekend op rij wéér een feestje met loeiharde bass en zeker 30 gasten. Of nouja hun zoon viert feest volgens mij, maar pappie en mammie tolereren alles, zelfs als hij en zijn vrienden hier met dik 70 door de al enorm krappe straat scheuren. Om nog maar te zwijgen van de loeiharde muziek die op de gekste tijdstippen door dat jong wordt gedraaid. Ik woon er heel wat meters vandaan, maar er zijn dagen dat zelfs bij mij de vensterbank trilt van zijn bass

Deze keer hebben ze zich overigens ook echt overtroffen want ze hebben zelfs een friggin’ dixie geregeld zodat hun gasten buiten op de oprit hun ding kunnen doen. Coronaregels? Who that?
Ze doen het overigens ook telkens heel sneaky want om de paar minuen stopt er wel een vet dikke auto waar 2 of 3 jongeren uitstappen, die dan meteen naar binnenrennen terwijl de auto snel doorrijdt.

Ergste is nog dat die vrouw in de zorg werkt. Lekker respectvol tegenover haar cliënten die toch al een zwakkere gezondheid hebben. Een keer kan ik ergens nog wel begrijpen maar ieder weekend en in combinatie met hun ander aso gedrag begint nu echt enorm irritant te worden

11 likes

Heb je het wel eens aangekaart bij hen? Vind hun echt asociaal overkomen. Ik zou na enkele keren waarschuwen de politie hebben gebeld.

3 likes

Haha same. Ik ben echt zo een kut buurvrouw die gelijk belt voor dit soort aso gedrag :joy:

8 likes

Ikzelf niet, maar anderen hebben hun er al eens op aangesproken en toen reageerden ze blijkbaar op een heel verwaand en denigrerend toontje. Ze vonden diegene die “klaagden” ook echt ouderwets en vervelend. Beetje op de manier van het is maar jeugd en ze mogen al zo weinig
 maar tis echt telkens wat. Ze hebben een eigen bedrijf en ik weet niet hoeveel auto’s waardoor parkeren echt heel kak is. Als er dan niet genoeg plek is dan zetten ze hun werkbus met aanhanger ofwel midden in een bocht zodat niemand meer door kan, óf midden op het grasveld voor de huizen hier. Daar moet je dus echt een stoeprand voor op om erop te komen en tussen bomen door slingeren. Grasveld is op 1 plek dus ook helemaal naar de tering. Maargoed, ze vinden zelf dat ze dat mogen blijkbaar.
Zelfde als dat keihard door de straat scheuren hier. Dat zien ze ook als geen enkel probleem want hun kind kan zeer goed autorijden en weet wat ie doet (kind heeft net goed een jaar zijn rijbewijs🙄). En zij zelf trouwens ook want zelf rijden ze ook regelmatig hard weg hier. Moet kunnen blijkbaar, ookal is de straat er echt niet geschikt voor en spelen er kinderen.

Ze hebben ook met vrijwel niemand contact. Als iemand ze gedag zegt steken ze hun neus letterlijk in de lucht.

Hoop eigenlijk stiekem dat hun naaste buurman de politie belt. Die heeft al eerder een paar keer midden in de nacht woedend aan hun deur gestaan omdat hij niet kon slapen van het gedreun. Dan hoef ik niet te klikken, maar als die muziek niet snel ophoudt ga ik zelf wel bellen. Voelt wel zeikerig en hoop ook niet dat ze er achter komen, maar ben er nu wel zo stilaan goed klaar mee

4 likes

Ik zou in dit geval al minimaal 10x de politie en wijkagent hebben gebeld.

31 likes

Nou echt totaal niet hoor, ik vind jou/jullie nog coulant

5 likes

Wauw deze mensen denken echt dat ze alleen in jullie straat wonen. Wat kut zeg. Heb je wel eens andere buren er over gesproken?

Je kunt gewoon anoniem bellen, of aan de politie aangeven dat je het liever niet bekend maakt

5 likes

Ja met 2 mensen met wie ik contact heb, hebben we het er wel eens over gehad. Die delen dezelfde mening als mij, maar vinden het ook lastig omdat ze geen ruzie willen.

Het is ook raar, want eerst was er nooit overlast. Althans niet door hun, over anderen zullen we maar zwijgen. Ze hadden het hooguit nogal erg hoog in hun bol. Maar sinds een tijdje is het telkens iets.

@Scorpiovibes ja weet ik, maar dan heeft dus altijd iemand uit de buurt het gedaan zeg maar, dus dan is er alsnog kans dat er ruzie komt. Er zijn maar een paar huizen die zoveel zicht op hun hebben, dus dan is 1+1 snel gemaakt

3 likes

Je spreekt ze verder toch nooit, dus wat boeit het als ze kwaad zijn en als ze je wat vragen steek je gewoon ook je neus in de lucht. Ik had ook allång gebeld, ik ben ook een kutbuuf als het om herrie en asogedrag gaat. Maar je moet maar zo denken, zij zijn de échte kutburen.

26 likes

Over geluidoverlast gesproken. EĂ©n van onze buren houdt schijnbaar nogal van muziek draaien in de schuur in zijn achtertuin. Laatst stond het de hele dag vrij hard, ook tot een uur of 22:00 ongeveer maar het was Koningsdag en ik stoorde me er verder niet aan. Mijn slaapkamerraam stond open en hoorde ineens een paar keer keihard gebonk en daarna een boze buurman: “HENK IK VIND DIT NIET NORMAAL DE TV TRILT HIER VAN DE MUREN DOOR JOUW BAS! ELKE KEER HETZELFDE GEZEIK, HET IS EEN WOONWIJK EN JE MOET REKENING HOUDEN MET ELKAAR” :joy: Dus die kerel reageert iets van goh moet toch kunnen en het valt wel mee, begint die buurman weer: “DE VOLGENDE KEER DAT IK DIT WEER HOOR STAAT JE SCHUURTJE NIET MEER OVEREIND!!!” Jongens wat een heerlijke entertainment :laughing:. Maar snap oprecht dat dit voor directe buren heel vervelend kan zijn als het vaker gebeurt.

29 likes

Ja daar heb je natuurlijk wel gelijk in. Ga dat de volgende keer ook doen. Vandaag is niet meer nodig denk ik want hun buurman heeft zich er mee bemoeit

Er kwamen net weer een paar gastjes in dik getunede auto’s half driftend de straat inrijden en toen kwam de buurman ineens naar buiten. Hoorde ze eerst tegen elkaar roepen en al die jongens kwamen naar buiten. Maar blijkbaar had die man goede argumenten want ze waren ineens muisstil en dropen af als bange hondjes :joy: toen ze eenmaal in hun auto’s zaten natuurlijk wel super stoer nog ff flink gassen, maar nu is het heerlijk rustig.

Echt wat een stumperds

7 likes