Burenergernissen (Deel 1)

Dat hadden wij ook met een overbuur bij mijn moeder thuis.
Ik sliep voor en kon alles zien en horen.
Nu was er een luidruchtig gezin komen wonen wat echt altijd wel mot had met de buren naast hen.
Geregeld dikke ruzie met schreeuwen en nog net niet met elkaar op de vuist gaan.
Ook meermaals politie op de stoep gehad.
Die vrouw riep ook eens:‘voor degene die de politie heeft gebeld JE KAN MIJN KUT LIKKEN’.
Moest ik wel even om grinneken

15 likes

Ik heb het gevoel alsof alle buren aan het verbouwen zijn. Is het eindelijk aan de ene kant stil begint de andere.

2 likes

Dat is hier in m’n jaren 30 wijk ook aan de orde van de dag. Overal bouwcontainers, bestelbusjes en steigers. Dan houden ze hier op en 2 deuren verder gaat weer een ander aan de gang. Vermoeiend.

2 likes

Wat fijn dat de studenten rustiger zijn geworden! Hopelijk is het inschrijvingsprobleem snel opgelost

Oh ik doe dat ook wel en vindt het niet heel gek, het is maar glas toch?

Nee natuurlijk is dat niet normaal!!! Niet aan jezelf gaan twijfelen door dit constante kutgedrag hoor, echt gevaarlijk

5 likes

Ik zou wel bellen eigenlijk, het is ook “normaal” om voor geluidsoverlast te bellen en met glas gooien is ook nog eens gevaarlijk

2 likes

Haha. Ik zou eigenlijk niet weten bij wie je zoiets het beste meldt. Ik vond dit, dus ik postte de gif als grap maar misschien wel serieus bij beide?

. Overlast door zwerfafval? Meld het bij uw gemeente

2 likes

https://www.ad.nl/utrecht/een-dagje-bij-de-politierechter-rotzooi-uit-het-raam-gooien-kan-je-380-euro-kosten~a2963ce3/

Kopje koffie en door naar de volgende kwestie. Een bierfles op straat kapot gooien kost 140 euro, een bankstel neerzetten 95. Dat kan wat vreemd overkomen, bevestigt Van Tricht. ,Maar dat eerste was bewust vervuilen en het bankstel is niet volgens de regels aangeboden. Vandaar het lagere bedrag

Ik denk dat je dan wel op heterdaad betrapt moet worden door zo’n boa of agent maar ja. Het is wel strafbaar. Je krijgt ook een boete als je vuilniszak met je adres erin naast de container staat ook al heeft iemand anders die er naast gezet. Dus wie weet kan de politie of boa wel langsgaan en geven ze het toe. Je kan altijd het niet nood nummer bellen van de politie hoor! Dan sturen ze boa.

2 likes

nee dat is superaso, ik zou als er een raam bij ze openstaat gewoon weer naar binnen keilen.

5 likes

Het is FUCKING DRIE UUR S’NACHTS en mijn buurjongen heeft nog steeds bezoek die hun muil niet kunnen houden en muziek aan. Laat mij rustig slapen, ik ben moe :disappointed_relieved: Kan niet wachten tot ik weer terugverhuis naar mijn eigen woning want nog langer in deze woning zitten trek ik echt niet. Geen moment rust heb ik hier gehad.

2 likes

Ugh waarom moet mijn buurvrouw altijd iets zeggen/een praatje maken. Ik loop even over de galerij en gelijk ‘haha leverworst waarom heb je een jas aan het is veel te warm voor een jas joh’. Laat mij en mijn problemen met mijn lichaam ja :cry:

21 likes

Sorry maar ik heb hier zo hard om moeten lachen: Ik zie nu een leverworst voor mij met een jasje aan. Maar irritant is dat, ik heb ook zo’n buurvrouw. Dat ik denk mens, heb je niks beters te doen?

26 likes

Hahaha omg ik ga zo thuis even los met photoshop🤣

6 likes

Dat ik net thuis kom met mijn dochter en er een bus voor mijn oprit staat geparkeerd… Ik naar de buurvrouw en krijg als reactie: ja, die is van mannen die een kast in elkaar zetten, ze zijn nog een uur bezig. Ja ok, maar ik heb de kinderwagen en allemaal tassen en mijn dochter in de auto? Buurvrouw: kan ik niks aan doen.

Baal meer van mezelf dat ik de auto nog ergens anders neer heb gezet en heen en weer ben gaan lopen met alle spullen… ipv eisen dat die auto voor de oprit weg wordt gehaald. En nu zit ik binnen chagrijnig naar die bus te kijken…

4 likes

Wow, het lef ook om te zeggen “kan ik niks aan doen”. Nee kut, dat kan je wel, door gewoon even die mannen te vertellen dat ze die bus niet zo aso voor de oprit van de buurvrouw moeten zetten.

37 likes

Ik woon in een ‘familie vriendelijke’ straat en de afgelopen jaren hebben onze buren zich flink voortgeplant. Nu is het weer mooi weer en wordt het kroost al om half 8 in de tuin losgelaten. Echt heerlijk wakker worden.

De volgende lente doen wij waarschijnlijk vrolijk mee, maar voor nu is het even een ergernis.

7 likes

Mijn immer op het balkon rokende buurvrouw, die nog altijd hard op weg is om met de teer in haar longen de périphérique van een nieuwe laag te voorzien, heeft iets nieuws bedacht. Ze denkt dat haar rookwalm te kunnen maskeren door permanent wierrook op haar balkon te branden. :nauseated_face:

Ik zat ook echt te wachten op de combinatie van rook en wierrook.

17 likes

Vervelend hoor. Ik probeer altijd wel te wachten tot minstens 9.00 uur voor m’n dochter de tuin in mag.

1 like

@TantePollewop misschien raar om voor te stellen bij jullie buren, maar een vape zou wel een oplossing zijn… Daar ruik je nagenoeg niks van.

Die discussie heb ik haar al eens luidkeels met een andere buur horen voeren. Gaat 'm niet worden.

@Santeria blowen is nog een tandje erger. Lijkt me echt intens kut :cry:

2 likes