Mijn onderbuurman heeft serieus tot 3 vannacht zijn wasmachine aangehad en ik kon gewoon niet slapen. Na het hele uit huis gejaagd zijn ding door zijn harde muziek en nu dit, overweeg ik echt om even naar hem toe te gaan. Vragen of hij rekening wil houden met zijn buren aka mij.
Ik zou het echt doen als ik jou was. Misschien heeft hij er niet eens erg in dat je er zoân last van hebt! Heb je een huismeester voor het geval je buurman niet luistert?
Niet per sé een burenergenis, maar een medeflatbewonersergenis. Ik woon in een oude flat waar soms dingen kapot gaan en veel over geklaagd wordt door de bewoners. Nu wordt de riolering gefixt en heeft de woningbouw aangegeven dat het kan voorkomen dat er kan worden aangebeld door een monteur om te controleren of alles naar behoren werkt. Schijnt dus meerendeel die monteurs niet binnen te laten. Waarom zeur je dan?!?
Mijn buren hadden zaterdag al een heel luid feestje waar mijn ramen voor dicht moesten en nu blijkt een kind 18 te zijn geworden.
Vandaag is het weer echt luid. Beter is er zaterdag niet weer een feestje.
Is het al wat verbeterd bij jou?
Als je in bed ligt met je raam open en de buren gaan op t balkon roken en alles waait zo naar binnen waardoor je lekker in de stank ligt
De kinderen van mijn buren die altijd op de gang staan te schreeuwen. Lijkt alsof ze de gang hier de beste plek voor vinden
Ik heb buren met chihuahuaâs en ze zitten alleen maar de hele dag in de tuin te blaffen. Heb ze ook nog nooit met die hondjes zien wandelen, echt neem dan lekker een kat als je geen zin hebt om te lopen met je honden
Sorry, late reactie. Was op vakantie. Maar zo ver ik weet niet. De avond dat ik wegging rook mijn woonkamer naar wiet en kwam er super veel geschreeuw onder me vandaan. Ze zaten mee te schreeuwen en zingen met de muziek. Ik slaap vanavond nog bij mân ma, dus ik kom er morgen achter
Jeejtje wat kut zeg. Ik leef met je mee. Ik had zowat dezelfde problemen en was echt radeloos, maar na veel reclameren (wel op vriendelijke toon) is het toch nog verbeterd. Hoop je hier mee een hart onder de riem te steken. Had je al gehoord of andere buren er last van hebben of de syndicus hier over aangesproken? (sorry als je dit al vermeld hebt)
Trouwens wat lief van je dat je het vroeg! Ik krijg vrij weinig begrip ervoor in mijn omgeving, dus ik waardeer het heel erg. Maar toen ik eergister thuiskwam stond de muziek weer volop aan en stond hun voordeur ook open. Toen heeft mân ma mij aangespoord om te vragen of het wat minder mocht, want zij zag nu ook in dat het niet zomaar een beetje geluidsoverlast was. Maar ze waren er best chill onder. Het zijn echt 2 van die festivaljongens. Hun huis is ook een zooi. Ik snap ook niet dat ze er met zân tweeĂ«n wonen, want in mân eentje vind ik het al een te kleine ruimte :â) Maar ze zijn nu op vakantie, dus ik hoop dat ze erna wat rustiger zijn!
Ik woon in een appartement. Onderbuurvrouw zet steeds haar volle vuilniszakken in het portiek. Met die warmte trekt die geur heep erg naar boven. We hebben haar er al meerdere malen op aangesproken en dan zegt ze dat ze het niet meer zal doen, maar nog altijd die stinkende zak voor de deur. Ik moet echt de neiging om een scheur onderin die zak te maken onderdrukken.
Dat is zo naar! Ik heb hier op de galerij ook een vrouw die zakken voor haar deur zet en vaak genoeg met enorme lekkage. Ik heb 1x een vuilniszak van mijzelf erbij gezet nadat het er echt ruim 4 dagen stond. De hint was toen duidelijk
Ahhh dat ga ik de volgende keer ook proberen
Al is een scheur in de zak maken ook een grappig idee
Ughh wat irritant. Ik zou dan echt in staat zijn om dat onkruid bij die mensen in de brievenbus te duwen (ja net zo kinderachtig, i know )
Ik hoopte dat ik hier niet meer hoefde te komen, aangezien ik binnen een maand ga verhuizen.
Had al een tijdje geen last van beide buren maar gister heeft de onderbuurman weer tot half 1 (snachts) zijn muziek kei hard aangehad en nu kom ik net thuis en is de buurman naast ons weer dj aan het spelen.
Wat is dat met mannen en hun volume veel te hard zetten? Ik kan ook gewoon horen dat alleen zijn zus erbij is, moet de muziek daarvoor nou zo hard??
Haha ik moet nu aan mijn onderbuurmeisje van mijn vorige huis denken. Zij draaide zo vaak loeiharde muziek, ook echt laat en zelfs ook 's nachts. Ze vond me niet zo aardig geloof ik, omdat ik diverse malen rond middernacht heb gevraagd of het zachter kon.
Toen ik ging verhuizen ging ik mijn snoer met lampjes van het balkon weghalen. Dit snoer zat vast met tiewraps die ik los moest knippen. Twee losgeknipte tierwraps vielen per ongeluk naar beneden, in haar tuintje. Ik wilde ze nog opruimen, maar ze was me voor: ze had ze in mijn brievenbus gestoptâŠ
Wilde ze bijna weer bij haar in de bus doen, maar uiteindelijk leek het me verstandiger dat plan niet uit te voeren.
Zo ongeveer elke zondagochtend (in de zomer) mag ik vanaf vroeg in de ochtend (8 uur, kwart over 8) luisteren naar het geschreeuw van een kind een heel eind verderop. Ik word er wakker van en hoor het zelfs door het dichte raam heen.
Ik word er zo chagrijnig van. Dat zij kinderen hebben hoeft toch niet te betekenen dat ik vanaf zo vroeg de hele dag naar dat geklier hoef te luisteren?
Ik begrijp echt wel dat je kinderen niet uit kan zetten en dat hoeft natuurlijk ook niet, maar waarom je je kinderen op zondagochtend al zo vroeg laat krijsen in de tuin snap ik echt absoluut niet.
Wekelijkse ergernis inderdaad, het weekend is het enige moment dat ik een beetje kan uitslapen en dan lopen er kinderen in de tuin te krijsen