Burenergernissen (Deel 1)

Ik zou mijn kind ófwel aanspreken en/of indien hij/zij daar nog niet oud genoeg voor is gewoon binnenhouden…

1 like

Moet je veel thuis zijn in die periode? Misschien kan je anders werken/studeren in de bieb?
Mijn buren waren laatst aan het klussen en ik ben toen op mijn vrije dag in een restaurant vlak bij huis gaan lunchen en thee drinken. Dat gaf wel rust.
Ik realiseer me natuurlijk wel dat 2 weken veel langer is dan 1 dag. Heb je familie in de buurt waar je een poosje kan bivakkeren?

Oh bah dat maakt het idd heel shit! Ik hoop dat het meevalt!

1 like

Woon op kamers en mijn buurjongen draait elke ochtend rond 07.00 keiharde muziek onder de douche, of op zn kamer en dan de deur open laten staan. Vanochtend was het om 07.30 weer feest. Ik moet hem echt eens aanspreken, maar ik vind dat super lastig.

Haha, op zondagochtend om half 8 in een studentenhuis keihard muziek draaien, lijkt er meer op alsof hij aan het uittesten is hoe lang het duurt voor zijn huisgenoten boos worden en gaan klagen.
Ik snap dat je het lastig vindt maar het is echt niet raar dat je hierover klaagt hoor.

4 likes

Het erge is dus dat het nog niet eens een studentenhuis is. Er wonen allemaal volwassen, werkende mensen. Daarnaast werk ik altijd avonddiensten waardoor het nog veel rotter is om elke dag om 07.00 wakker te moeten worden door zijn herrie.

Ik weet ook dat het heel normaal is om aan hem te vragen er rekening mee te houden, en ik denk ook dat hij normaal zou reageren. Ik weet dus ook echt niet waar die drempel vandaan komt om dit dan toch te zeggen.

Ik vraag me wel eens of mijn mijn buren ook “last” hebben van ons :grimacing: Dochter is nog geen twee en staat niet lukraak te schreeuwen maar is wel heel enthousiast. Ze roept bijv “kijk!!! Moooooii!” naar iedere vlinder. Ze mag wel pas rond half 10/10 uur naar buiten. Dat vinden wij zelf een normale tijd maar weet niet of iedereen het daarmee eens is haha.

Vervelend

Mijn zus woont ook op kamers en die heeft gewoon een grote groepsapp waar dit soort dingen ook worden besproken. Tijdje terug had een buurjongen van haar ook harde muziek aan staan. Toen heeft ze hem geappt of het niet wat zachter kon. En dat bleek te werken.

Hebben jullie ook een grote groepsapp? Misschien een tip.

1 like

Dat vind ik een betere tijd dan kwart over 8 haha. En wat bij mijn buren gebeurt is wel echt zinloos schreeuwen, dat is gewoon onnodig lijkt mij. Een meisje dat roept dat ze een mooie vlinder ziet vind ik cute :smile:

1 like

Kwart over 8 vind ik ook vroeg hoor. Zou ik zelf ook niet gelukkig mee zijn!

1 like

Heb je überhaupt het nummer van je huisgenoot? Dan zou ik hem ook appen vanuit bed of de muziek voortaan uit mag blijven 's ochtends

1 like

@Missy @oliverqueen

Nee ik heb geen nummer. Er zijn geen gemeenschappelijke ruimtes en alle huisgenoten hebben geen enkel contact met elkaar. Weet van het merendeel de naam niet eens. Denk dat dat ook de drempel hoger maakt ipv bij iemand die je regelmatig spreekt.

Naast mij wonen studenten en die lui zijn zooo vervelend. Dom geschreeuw, gegiechel, gezang, stoere verhalen die je helaas letterlijk kunt volgen etc. Ze zijn ook gewoon niet aan te spreken, want ze doen de deur dicht en gaan gewoon door. Hun huisbaas zit in onze vve en die praat af en toe eens met ze, maar dat heeft ook niet veel zin.

In onze straat is het alleen parkeren voor vergunninghouders en een man uit de buurt heeft zo’n grote haat tegen mensen die hier onterecht parkeren dat hij al die auto’s bekrast. Wij hebben net een nieuwe auto en die is dus helemaal rondom bekrast, en die man zegt doodleuk ja hadden jullie even moeten zeggen dat jullie een nieuwe auto hebben. Wtf?? Je pleegt gewoon een strafbaar feit en dan denk je aardig te zijn door ons te ontzien zolang we aan jou doorgeven dat we een nieuwe auto hebben.
Uiteraard gaan we gewoon aangifte doen, ben helemaal klaar met dit aso gedrag.

20 likes

Wow die man spoort niet. Goed dat jullie aangifte gaan doen!

WAT?
Die man is niet goed joh, goed dat je aangifte gaat doen.
Ik snap mensen die dat doen echt niet. Ik heb het ook weleens gehad, gewoon van voor naar achter bekrast. Nog steeds geen idee door wie? Maar had € 3.000 schade (was all risk verzekerd, dus niks aan de hand maar stel dat je dat gewoon kunt ophoesten?). Ik begrijp gewoon niet hoe je zoiets kan doen.

@Depeche inderdaad wat een mongool. Goed dat jullie aangifte hebben gedaan, ben benieuwd wat de politie ermee doet en of jullie de kosten op hem kunnen verhalen en vooral, hoe hij erop zal reageren.

1 like

Ja zo bizar. Het erge is dat ik ergens bang ben dat hij helemaal doordraait zodra hij weet dat wij aangifte hebben gedaan. Maar ga me niet laten intimideren, dit gedrag moet vooral niet beloond worden.

9 likes

Zouden er niet misschien wel meerdere aangiftes zijn als hij dit ook vaak bij andere auto’s doet?
Vind het wel goed dat je dat hebt gedaan! Die gek moet niet denken dat hij zomaar het recht heeft om dit te doen.

1 like

Woooooow wtf???