Mocht hij raar gaan doen kan je altijd nog de wijkagent op de hoogte brengen. Laat je zeker niet door die man intimideren hoor
Wat ontzettend vervelend! Hoop dat je snel een nieuwe woonplek hebt. Ik ben eigenlijk verbaasd dat men kippen mag houden in een woongebied. Zij geven toch altijd overlast. Vooral zo vroeg.
Ohja haha
De kippen van mijn vriendin in Amsterdam maakten ook een hoop lawaai! Er was geen haan bij.
Oh wat zielig, ja dan zou ik ook geluid maken!
Ja waren erg leuke kipjes, liepen ook bij haar naar binnen enzo.
In sommige gemeenten is het verboden om kippen te hebben binnen de bebouwde kom, dit zou je eventueel nog kunnen checken voor jouw woonplaats. Het lijkt me sowieso niet de bedoeling dat ze overlast veroorzaken.
Ik woon nu een aantal maanden in Amsterdam en ken 3 van de 4 buren nog steeds niet. Altijd dacht ik dat het wel meeviel in de grote steden en dat mensen overdreven, maar ik vind dit toch best schokkend. Heb een paar keer aangeklopt maar ze zijn er ook zelden lijkt het (1x trof ik AirBnBâers)
Toen ik in een grotere stad woonde kende ik mijn buren ook niet inderdaad, haalde alleen af en toe een pakketje op. Nu ik in een kleinere stad woon (al vind ik deze stad net een dorp) kende ik bijna alle buren in een dag haha. Al moet ik zeggen dat dit wel een soort van volksbuurtje is haha
Ik ben een paar maanden geleden ook verhuisd, van een grote flat met 25+ gezinnen naar een portiekje met nog 3 buren. In de flat maakte ik regelmatig praatjes met Jan en alleman (of we zeiden op zân minst gedag), hier kijken ze expres weg als ik langsloop ok dan niet hè
Aargh wat irritant!
Wij hebben vorige week ook nieuwe (onder)buren gekregen, en ik merk nu pas hoe fijn het gezin (met twee jonge kinderen) was dat daar eerst woonde, we hoorden nooit iets van ze. Deze familie is constant aan het schreeuwen, de hond blaft de hele tijd en als ze roken ruiken wij het door de ventilatiegaten.
zielig
Hoe zielig voor de haan inderdaad⌠Maar ik moest wel gniffelen om het feit dat je schoonvader gewoon het heft in eigen handen neemt en het probleem oplost. Diervriendelijker was geweest als hij het beest ergens in het bos had gedropt
Ik vind dit echt heel zielig
Wat zouden jullie doen in onderstaande situatie?
Ik woon nu al een jaar in een super leuke studio in het centrum van mijn woonplaats. Helaas is het wel super gehorig. Mijn vorige buurman was snachts altijd veel aan het rommelen en liet rond 03.00 altijd zân hond uit. Best vervelend. Toen hij wegging dacht ik nog âerger kan het niet wordenâ, dat was verkeerd gedacht haha. Inmiddels heb ik een drugsdealer naast mij wonen. Dus allemaal gare types die snachts in ons gedeelde halletje komen, heel veel gesmijt met deuren snachts⌠Ik lig continu wakker vanwege het geluidsoverlast en voel mij niet echt veilig meer. Nu is dat in de zomervakantie natuurlijk niet zo heel erg, moe op mân werk red ik mij wel. Maar volgende week begint mân studie weer en dan vind ik het wat minder grappig. Maar weet niet zo goed wat ik er mee moet? Hij is verder heel aardig⌠Mân huurbaas weet ook wat hij in huis heeft gehaald want die is op de hoogte van zân âberoepâ.
Ik vind hem aanspreken best spannend, wil ook niet als zeikwijf overkomen namelijk
Ja, eigenlijk moet ik dat gewoon doen.
Mensen die om fucking half 7 beginnen te klussen. En het is belachelijk luid. snap dat het moet gebeuren, maar begin dan rond een uurtje of 8.
Anonieme melding bij de wijkagent?
Bij mij in de straat reden de hele nacht dealers rond (was vrij duidelijk want iemand stapte in aan het begin van de straat en uit aan het einde).
Heb een keer wat nummerborden doorgegeven en daarna is het eigenlijk wel gestopt. Maar snap dat dat voor jou misschien iets meer een drempel is aangezien het je buurman is.
Als hij verder heel aardig is zou ik het eerst met hem bespreken. Ik zou het vanuit jezelf aangeven, dat je het met je studie wel fijn vindt als het 's nachts wat rustiger is. Bijvoorbeeld zachter met de deuren, op andere plekken praten dan in het gedeelde halletje etc.
Hahaha ik zou m DOEN !!!
Droog haha. âWe gaan ernaar kijkenâ
Mij maakt het geen fluit uit dat ze dealen maar waarom moeten ze zo luidruchtig doen snachtsđ¤ˇââď¸