Burenergernissen (Deel 1)

Oe mag dat niet, een camper in de straat zetten? Hier staat er al heel lang een, ze rijden er wel mee maar hij staat altijd op dezelfde, onhandige, plek geparkeerd.

Een aanhanger, caravan of camper mag niet langer dan 3 achtereenvolgende dagen op de weg staan. Dit staat in de Algemene Plaatselijke Verordening (APV) artikel 5.6 van de gemeente Rijswijk en het op basis daarvan genomen uitvoeringsvoorschrift (nr. 11/17). Deze regel geldt ook in gebieden met betaald parkeren. Het maakt niet uit of u de aanhangwagen, caravan of camper dagelijks verplaatst binnen de gemeente.

Nee mag niet!

2 likes

In Rijswijk, kan in een andere gemeente weer helemaal anders zijn!

Ja klopt (niet dat ik daar zelf woon ook) maar de meeste gemeentes hebben dit opgenomen in hun algemene verorderingen

Is de parkeerdruk hoog? Is er ook een plek op een stoep waar hij zonder hinder kan staan? Je kan hen niet verplichten een stuk tuin in te leveren voor hun motor, maar als er een andere plek is op straat waar hij redelijkerwijs kan staan kun je dat wel voorstellen.

Officieel moet het volgens mij. Net als zo’n klein invalidewagentje. Die moeten over een tijdje ook op een gewone parkeerplaats parkeren. Ik vind het maar zonde van de ruimte.

1 like

In de meeste gemeenten mag je motor niet op de stoep geparkeerd staan! Dan moet het dus wel. Of in de voor- / achtertuin inderdaad ;).

1 like

Ik snap je ergernis, zeker in combinatie met dat het gewoon wel moet. Zo irritant als je denkt dat er parkeerplek is en er dan achterkomt dat er een motor/45-km wagen/smart staat.

1 like

Raak helemaal gefrustreerd als ik over het parkeren lees. Toen wij nog 2 auto’s hadden zorgen we er altijd voor dat we ze beide op de oprit zetten.
Moesten we s ochtends soms wel een auto verzetten ivm eerder weggaan. Maar op een gegeven moment zette een van de buren hun 2e auto telkens voor ons, of ons buurman zijn huis. Terwijl zij ook gewoon plek voor 2 hebben, en ook plek voor hun eigen huis, maar blijkbaar willen ze niet uitkijken op een auto ofzo. Vanaf toen zette we ook gewoon een auto voor ons huis.

Nu hebben we 1 auto, maar staat onze oprit vol met dingen om te verbouwen. Dus zetten we de auto netjes voor de oprit, zodat er ook nog een auto voor ons huis kan. Maar mensen zetten nu hun auto soms ook gewoon voor onze oprit als we weg zijn, vind dat zo raar.

Als we klaar zijn met de achtertuin gooien we de voortuin plat voor 2 extra plekken, probleem opgelost.

Voor de oprit van een ander is gewoon asociaal. Dan kun jij dus niet meer weg met de auto als je dat zou willen? Zoiets doe je toch niet :joy:

2 likes

Haha inderdaad, in zo’n geval had ik met mijn eigen auto míjn oprit geblokkeerd zodat de eigenaar van de auto moet aanbellen om zelf weg te kunnen rijden.

5 likes

Ik woon naast een school en het is schijnbaar echt nodig om met de auto te gaan, maar oke niet mijn probleem. Maar er parkeren soms gewoon mensen IN mijn tuin. Dus ik heb laatst mijn scooter er passief agressief voor geparkeerd en ben toen de hond gaan uitlaten. Later alligator.

2 likes

Oh dat deden mensen vroeger ook bij ons! Of ze parkeerden hun auto strak achter die van ons die onder onze carport(die aan t huis vastzat) zodat wij niet weg konden. En dan boos worden wanneer we er wat van zeiden. En het waren dan ook van die moeders die de halve dag op het schoolplein bleven staan kleppen.

1 like

Ja! Gewoon 20 minuten weg blijven en staan kletsen. Dan denk ik, in die tijd had je ook heen en weer kunnen lopen hoor? Vraag me dan altijd of hoe hun het zouden vinden als vreemde in hun tuin gaan zitten/parkeren.

2 likes

Mijn nieuwe buren zijn zonder enig briefje of iets begonnen met een grote verbouwing (al de hele dag een drilboor) en ik wil niet de zeikerige buur zijn, maar baal er wel intens van aangezien ik ziek thuis zit.

Ja maar er kan nu sowieso geen auto op de oprit, maar dan nog vind ik het idd raar.

Omgekeerde wereld.

Dat maakt niet uit lijkt mij. Als je er verbouwmateriaal op hebt staan lijkt het mij ook logisch dat er misschien overdag ook iemand bij de oprit moet komen wegens werkzaamheden. Je weet het maar nooit.

Iemand is nu al 3 kwartier aan het fluiten (instrument)
Doe dat lekker op een ander tijdstip als mensen niet in bed liggen??

1 like

Mijn buurman parkeert zijn auto telkens zo achterlijk ver naar voren in het parkeervak (parallel) dat ik echt strak moet parkeren om er zelf nog in te kunnen. Ouwe boomer. Vorig jaar ging hij mij uitleggen hoe ik moest parkeren want ik stond te ver naar achter en dan kon hij niet ver naar voren staan en dat was wel nodig want anders moest hij 30cm omlopen. :mad:

1 like