Burenergernissen (Deel 1)

Mijn buurman rookt op het balkon dat naast onze slaapkamer zit, om zelf niet binnenshuis te hoeven roken. De lucht komt rechtstreeks onze slaapkamer in. Soms als ik die kamer binnenkom ruikt het alsof er bij ons gerookt wordt. Vind het zo smerig, maar het is wel zijn balkon en ik vind het ook zo zuur om hem te vragen niet meer op zijn eigen balkon te roken. Zouden jullie hier wat van zeggen?

Ja

2 likes

Ik heb zware huisstofmijtallergie. Om een beetje te kunnen slapen moet ik dus blijven ventileren.

En dat is dus precies waarom ik twijfel ik zou het heel goed snappen als hij zegt: mijn balkon, mijn huis, zeik niet zo. En in conflict heb ik dan weer geen zin.

Ga er binnenkort denk ik wel wat van zeggen.

4 likes

Ik zou er ook zeker wat van zeggen. Misschien helpt het als je mee kunt denken aan een oplossing voor hem? Ik snap ook dat hij niet binnen wil roken. Maar daarmee moet hij dan ook begrijpen dat jij die rook ook niet binnen wil.

1 like

We kregen laatst een nogal… apart briefje door de deur. Ik dacht dat het eenmalig zou zijn maar vandaag weer een nieuwe gekregen. Ondanks dat het handschrift echt kinderlijk is ga ik denk ik wel de woningbouwvereniging een berichtje doen.

Onder het gele staat een naam maar die opzoeken op facebook helpt ook niet echt

Heel creepy

2 likes

Oh daar had ik nog niet aan gedacht! Zal dat ook ff doen

1 like

@NInja, komt op mij over als iemand waar het niet zo goed gaat. Melden helpt hem/haar waarschijnlijk.

6 likes

Zo raar deze briefjes. Lijkt door kinderen geschreven, maar het onderwerp is te volwassen. Hebben ze deze tekst niet van Google? Heb je de tekst gegoogled?

1 like

Ik vind dus helemaal niet per se een kinderlijk handschrift maar ik ben blijkbaar de enige :sweat_smile:

7 likes

Ik denk eerder een verward persoon inderdaad. Dat tweede briefje zou een kind geschreven kunnen hebben denk ik, maar dat eerste briefje niet. Tot spoedig is wel erg gedateerd Nederlands.

1 like

Ik zou er ook melding van maken, mocht deze persoon dan bij je aan de deur komen, dan is de wijkagent al op de hoogte en komen ze waarschijnlijk sneller.

Ik heb even gekeken bij de naamplaatjes van het appartement en diegene woont volgens mij hier aan de andere kant van het gebouw (verklaart ook waarom ze in ons huis ‘bezorgd’ worden ipv het postvakje beneden)

Dat is fijn want dan heb ik iig het adres van diegene, ik hoop dat de wijkagent of de woningbouw dan de goede hulp kan bieden, want ik denk ook dat het iemand is die een beetje de weg kwijt is

4 likes

Heb reactie van de woningbouw dat ze met hem gebeld hebben en dat hij heeft beloofd om geen briefjes meer te sturen. Ik vraag me wel af of het probleem zo is opgelost, want ik heb verder nog steeds geeeen idee wie die man is en waarom de briefjes bij ons kwamen. Maar goed, zolang we niks krijgen ben ik blij

9 likes

Hahahaha beloofd, alsof het een kind van vijf is waar je een afspraak mee maakt

2 likes

Straks komt hij ook zeggen dat het hem spijt haha

Er ligt al 4+ dagen een vuilniszakje met vieze luiers in het gedeelde trappenhuis. Echt zo ranzig en onbeschoft.

Mijn buurman (of buurvrouw?) heeft sinds de zomer een nieuwe hobby: trompet spelen. En ik word er heeeelemaal gestoord van. Minstens 4 keer per dag, ook 's avonds rond 22:00 nog, wordt dat ding tevoorschijn gehaald en het is knettervals. Wat een irritante herrie zeg.

1 like

Iemand uit de buurt parkeert altijd heel asociaal haar gigantische auto bij ons in de straat. Laatst had ze het voor elkaar bijna 3(!) parkeervakken in te nemen. Nu wil ik heel graag mijn auto zo dicht op haar auto parkeren dat ze via de bijrijderstoel de auto in moet komen, helaas vindt mijn vriend dat geen goed idee.

9 likes

Ik vind het wel een goed idee :rofl:
Maar misschien kun je beginnen met een (anoniem) briefje onder de ruitenwisser?

2 likes