Ik weet niet zo goed of ik in mijn recht (?) sta, dus ik vraag om advies!
Wij zijn 9 maanden geleden verhuisd en we hebben een heel leuk huis in een leuke straat met op zich best prima buren. Nu hebben wij ook 2 baby’s. En onze buurman aan 1 kant heeft als hobby timmeren.
In huis. Eigenlijk elke dag. Geen idee wat hij timmert. Maar iedere dag is hij wel bezig. Soms 10 minuten, soms 4 uur aan 1 stuk. Maar AL-TIJD precies wanneer onze baby’s slapen. En natuurlijk, hij hoeft daar geen rekening mee te houden. En het is zijn hobby. En het is zijn huis. Maar als ik eindelijk na 1 uur huilende baby’s ze eindelijk in slaap heb, en hij begint weer te timmeren en ze zijn meteen weer wakker en aan het huilen… poh ik ben soms in staat om woedend aan de deur te gaan staan. Ik doe het niet, maar het vreet me echt op. Mijn man is in staat om te verhuizen hierdoor.
Eigenlijk wil ik een keer in gesprek gaan met de buren, want zo redden we het niet langer. Bij de eerste hamerslag schiet mijn hartslag naar 300 per minuut omdat ik zo bang ben dat onze tweeling weer wakker wordt. Maar ik weet niet zo goed of in gesprek gaan wel een optie is… Omdat hij natuurlijk in zijn goed recht staat om zijn huis iedere dag te verbouwen.