Burenergernissen (Deel 1)

Volgens mij heb dat ook een keer gedaan! Komt bij me naar boven nu. Heb volgens mij een keer de vuilniszak tegen hun voordeur laten aanleunen. Had volgens mij vrij weinig effect haha

Haha heel herkenbaar inderdaad :rofl:

1 like

Ik had een hele tijd een stampende bovenbuur man en na klagen was dat eindelijk gestopt. Hij is nu al uren met meubels aan het gooien lijkt het (aan de herrie te horen) en weer flink aan het stampen door het huis. Ik zit mezelf weer helemaal op te vreten :face_with_symbols_over_mouth:

Het is half 5 en ik word wakker van een groep mensen die luid praten en lachen in hun tuin en ondertussen hoor ik een wasmachine centrifugeren. Echt deze straat :weary:

Er ligt allemaal zaagsel in het trappenhuis sinds gister, wtf? Ruim je teringzooi op man.

Voorheen was hier de afvalcontainer altijd netjes, mensen zetten er geen afval naast tenzij het aangemeld was bij grofvuil en het dezelfde of de volgende dag ophaalt wordt. Nu gewoon in 10 dagen twee keer melding gemaakt bij de gemeente van afval dumping, dit keer ook planken met uitstekende spijkers. Het ziet er niet uit en is nog gevaarlijk ook.

Blijkbaar heeft een buurman hier zoveel last van het studentenhuis naast hem dat hij briefjes bij de hele buurt heeft achtergelaten met daarin de oproep of we willen klagen op de site van de gemeente :sweat_smile:

2 likes

Mijn buurvrouw kwam net een cadeautje langs brengen: een papieren kinderboekje dat ze beneden uit de papierbak gevist had, nadat een van de buren het weggegooid had. “Echt heel zonde, echt iets voor jullie. Er ligt nog veel meer moois, je moet echt even gaan kijken.” :slightly_smiling_face:

14 likes

Je zou wel een opmerking kunnen maken over het schreeuwen onder jullie raam. Hier doen de kids dat ook. Heb de kids er zelf op een nette manier op aangesproken dat wij het vervelend vinden. Waren kinderen van verschillende leeftijden ergens tussen 4 en 16. Dat begrepen ze gelukkig en staan nu ergens anders.

1 like

Nou is toch lief.

2 likes

Joa, opzich wel maar ik vond na het gesmolten ijsje ook een cadeautje uit de vuilnisbak wel een beetje teveel van het goeie…

2 likes

mijn moeder zei gewoon “met een ander heb ik niks te maken!!!1!!1”

28 likes

“Als de buurjongen in het kanaal springt, spring jij er dan ook in?”

26 likes

en dan altijd met “ja” antwoorden

12 likes

hahaha ik zou dan oprecht wel gedaan hebben als kind, geen ruggengraat.

3 likes

Nouja, oud papier <> afvalbak he? Ik vind het eigenlijk ook wel lief van de buurvrouw!

1 like

Ik voel me zo’n zeikerd en ik vroeg me af hoe jullie hier tegenaan kijken. Ik woon in de binnenstad van Amsterdam in een hele gehorige woning en deze huizen zijn ook niet bedoeld voor kinderen. Nu zitten er boven mij ouders met kinderen, omdat hun huis niet af is of zo. Ik word er echt gestoord van, want het klinkt alsof er wordt gebasketbald binnen. Ik ben net toen ik hoorde dat de kinderen weg waren, gaan klagen bij de buurvrouw (voor de tweede keer).
Ik zei dat ik het vervelend vind dat ik hier weer sta en dat m’n ramen trillen, het klinkt alsof er gebasketbald wordt en of er rekening gehouden mee kan worden.
Ze zei dat ze haar best doen, maar dat het kinderen blijven en het hele gehorige appartmenten zijn, maar dat het een tijdelijke situatie is (joepie). Ook zei ze dat ze inderdaad een keer gehoord heeft dat ik tegen het plafond terug heb geklopt. Ik zei dat het me toen echt tot hier zat en dat ik het ook niet leuk vond om te doen. Anyway, het was niet echt een top gesprek (wel qua toon, maar niet qua uitkomst want ja het blijven kinderen en gehorige woningen…) zelf vind ik dit een non-argument, ik ben ook in amsterdam opgegroeid en mocht niet in huis springen of rennen maar oke.

Hoe zien jullie dit? Ik vind het echt moeilijk ook omdat dit de eerste keer is dat ik zelfstandig woon en klagen echt megakut vind en ik ook niet zo goed weet welke geluiden acceptabel zijn.

• Suck it up, je woont in een gehorige pand
  • De buurvrouw zou haar kinderen beter moeten toespreken

0 stemmers

Ik woon zelf ook in een gehorig appartement en mijn bovenbuurvrouw heeft ook een zoontje. En hoewel ik er vaak ook gek van wordt ben ik er nog nooit over gaan klagen. Als ze muziek heel hard aan heeft ofzo zeg ik er wel wat van. Maar een kind is geen robot, ze zegt er trouwens af en toe wel wat van tegen hem maar hij luistert niet zo goed haha. Het hangt er misschien ook een beetje vanaf hoe oud die kinderen zijn.
Oh en het kan natuurlijk ook veel harder door dreunen dan dat zij denken dat het voor geluid maakt.

De eerste keer toen ik aanbelde, stonden de kinderen erbij (heel awkward) en ik zou ze schatten op 7 en 9 jaar oud. Ik vind het dubbel, ik snap dat kinderen geen robots zijn maar mij is toen ik kind was toch echt wel duidelijk gemaakt dat rennen en springen niet helemaal de bedoeling is in huis.

1 like

Mja als zij al zegt dat ze er wat van zegt , je weet niet hoe goed of slecht haar kinderen naar haar luisteren haha. Je hebt het al twee keer aangegeven ik denk ook niet dat je veel meer dan dat kan doen. Je kan natuurlijk elke keer als je het te hard vindt er wat van gaan zeggen maar ik weet niet of dat goed gaat zijn voor de sfeer en aangezien het ook maar tijdelijk i s.