Ik kan je één ding zeggen: heel veel mensen met kinderen staan er helaas niet zo in. Heb zelf 2 jaar in een zelfde situatie gezeten als jij, kindje van de bovenburen rende ook tot diep in de nacht rond in het appartement boven ons. Wij kregen ook constant te horen dat kinderen nou eenmaal geluid maken en dat wij dan maar niet voor een gehorig appartement hadden moeten kiezen. Enige oplossing die ik heb gevonden is verhuizen helaas. Denk dat je nog geluk mag hebben dat het tijdelijk is
Ah, wat supervervelend… Mag blij zijn dat dit tenminste niet diep in de nacht het geval is. Je antwoord zet het wel een beetje in perspectief. Gelukkig dat het tijdelijk is, ja:’) Jammer dat ze niet heeft gezegd wat dat precies betekent haha
Ik heb het zelfde maar dan met een stampende bovenbuur man. Ook in centrum amsterdam.
Ik snap dat het kinderen zijn maar normaal in huis lopen en niet springen etc moet echt niet zo moeilijk zijn. Vooral als ze daar tijdelijk wonen. Het is niet dat ze tot hun 18e niks in huis kunnen.
Bij mij is het nu een stuk stiller maar af en toe stampt hij weer en dan zit ik gelijk weer volop in mijn irritatie vanwege het geluid.
Irritant:( Die irritatie bouwt zich op en dan hoef je maar wat kleins te horen om het weer aan te wakkeren.
Ja precies! Hopelijk heeft het klagen bij jou wel een beetje geholpen. En als het weer heel erg is zou ik er gewoon weer wat van zeggen.
Ja, dan pak ik de bezem er weer bij. Ik zei ook aan de deur van dat als het weer zo erg is dat ik dan weer ga bonken zodat ze ook snappen op welke momenten het is.
als in er mogen geen mensen met kinderen wonen of ze zijn zo gehorig dat het niet zou moeten mogen?
en wat is er tijdelijk aan? gaan die kinderen weer weg of is ze de vloer aan het isoleren?
Ik woon hier nu drie jaar en heb pas recentelijk last van m’n buren en heb er ook nooit kinderen gehoord. Ze wachten tot hun nieuwe huis af is en gaan dan weg. Misschien dat ze de woning hierboven ook tijdelijk hebben gekregen of het huis lenen van m’n buurman, maar dat weet ik allemaal niet. Ik dacht ook dat iedereen een studio had van 28m2 hier, maar misschien dat zij nog de zolder erbij hebben.
Mijn buren gaan voor de derde keer in drie jaar verbouwen incl boren en hameren en een grote container op de parkeerplaats. Dachten ze eraan om de buren tijdens thuiswerken even in te lichten? Natuurlijk niet!
Nouja er zijn ook kinderen die als ze straf krijgen nog steeds niet luisteren. Dat is in ieder geval wat er boven mij gebeurd en volgens mij wordt zij daar zelf ook best moedeloos van. Maar je kan je kind moeilijk vastbinden. En misschien zijn haar opvoedskill dan niet zo goed maar daar ga ik mij niet mee bemoeien.
Lastige in deze situaties is vooral dat je je niet kan bemoeien met de opvoedkeuzes van je buurvrouw/man.
Ik snap wel dat ze zegt van kinderen zijn gewoon kinderen maar je kan ze toch zeker wel leren dat ze rekening moeten houden met de buren?
Toen ik nog in een appartementencomplex woonde gingen mijn bejaarde buren ook wel eens voetballen(??) met hun kleinkinderen op de gang, waardoor je veel gegil hoorde en de bal steeds tegen mijn voordeur bonkte. Naast het gebouw was toen gewoon een groot grasveld dus waarom ze dit een goed idee leek is me nog steeds een raadsel.
Er staan. allemaal spullen beneden in de gang bij de bergingen en ik kan zo niet meer in mijn berging. Maar ik weet niet van wie die spullen zijn. Ze staan er al een week dus ik ga denk ik maar een briefje ophangen of het opgeruimd kan worden maar ik vind dat eigenlijk zo kut om te doen. Maar ik heb ook geen zin om iedereen. af te gaan om te vragen of het van hun is.
Ik vind het echt niet raar om dan een briefje op te hangen?
Heb ik laatst nog gedaan toen er zaagsel in het trappenhuis lag joejoe, gewoon opruimen die troep.
Nee is het ook zeker niet. Maar ik voel mij altijd zo opgelaten met dat soort dingen maar dat ligt eerder aan mij haha.
Ze beseft het wel, want ze zei zelf een paar keer dat het ‘‘echt hele gehorige woningen’’ zijn. Hoe langer ik hierover nadenk hoe bozer ik word. Als je weet dat het zo gehorig is, laat je je kids niet springen en rennen lijkt me. Ik zei dat m’n ramen er letterlijk van trillen. Dat zijn geen normale geluiden meer inderdaad, maar geluidsoverlast. Ik ben blij dat dit tijdelijk is, maar ik ga niet meer naar boven en ga met de bezem blijven bonken, zodat die kinderen het ook horen. Ik ben nu expres op een tijdstip geweest zonder kinderen in huis, omdat ik het niet mijn taak vind om er iets van te zeggen tegen ze. ARGH, ik ben echt chaggi de hele dag hierdoor :’)
Nou inderdaad. Vind het nogal een kul argument als zij zegt “moet je maar niet in een gehorig huis gaan wonen”. Hallo ZIJ woont ook in een gehorig huis? Als zij haar kinderen niet wil opvoeden moet zij maar niet in een gehorig huis gaan wonen🙄
Als jij boven haar had gewoond en de hele dag had staan springen en bonken had ze waarschijnlijk niet zo chill gereageerd.
Dat zei mijn buuf niet, dat was die van @anon808047! De mijne zei weer andere stomme dingen
en @Foefjeisthuis dat lijkt me ook. Ik wil dit topic trouwens niet overnemen, want vergeleken met ander leed hier is dit wel klein leed:’)
Sorry, ik moest meteen hier aan denken