Ik heb hier momenteel last van (werk toevallig ook als psycholoog maar ben genoodzaakt met het ov naar m’n werk te gaan omdat het lawaai van tijd tot tijd gewoon oorverdovend is), heb contact gehad met woon! en de huurcommissie en je kun eigenlijk vrij weinig doen behalve inderdaad een gesprek aangaan en beroepen op hun schappelijkheid. Bij ons hebben ze afgesproken om geen luide boorwerkzaamheden te doen voor 10 uur, en hebben de werktijden vastgesteld op 08:00-16:30. Er is wel een regel dat je maar x dagen boven een bepaald decibel uit mag komen, daar zou je nog even naar kunnen kijken misschien.
nog 4 maanden (en ze zijn al 8 maanden bezig ) het is gelukkig nu een stuk minder heftig dus dat scheelt
Vandaag nog niets gehoord bijvoorbeeld
Twee dagen geleden kregen we op m’n vriend’s verjaardag een politie-inval die voor de buren bedoeld was ik woon in een schimmig appartementencomplex en ik snap door de indeling de verwarring, maar het was echt heel vervelend. Het heeft uiteindelijk uren geduurd omdat de politie telkens door andere bewoners gehinderd werd. En nu is er geen concreet bewijs voor de verdenkingen gevonden dus het was urenlang stress voor niks. De agenten zeiden dat ze ons niks mochten vertellen maar ze tetterden zo hard dat ik nu allerlei persoonlijke informatie over m’n buren weet
Wow dat lijkt mij echt freaky
Ja was ook wel, we zaten samen gezellig spelletjes te spelen en ineens valt een heel politieteam binnen Ik dacht dat m’n hart uit m’n lichaam zou springen
Huhh echt zo dat ze je deur inbonken en POLITIEEEE schreeuwen?
Wow! Inclusief deur intrappen? Of wel zelf de deur open gedaan? Alsnog beide heel eng
Ja precies dat inderdaad, we wonen hier nogal gaar dus ze kwamen best makkelijk door twee deuren. Nooit gedacht dat iemand m’n huis zou invallen op verdenking van het maken van Crystal meth haha
Woooow wat heftig hey, zou me kapot schrikken
Ik denk omdat ze bevriend zijn met elkaar. Wel echt super dom, want als er wel wat aangetroffen wordt ben je zelf ook het haasje lijkt me. Ze probeerden bv verwarring te scheppen over wie waar woont. Een andere buurman probeerde de politie te laten denken dat het zijn appartement was, maar dat hij geen sleutel heeft
Ik woon hier ook echt nog maar drie weken dus ik ben zoooo blij als ik hier weg kan
Oh nee, ik zei het onduidelijk. Ik huur hier al een paar jaar maar ik heb een huis gekocht gelukkig. Ik weet al dat ik daar hele lieve buren heb dus het zal echt een opluchting zijn haha
Nee gelukkig niet, niet heel handig om hier te zeggen maar m’n deuren zijn dus blijkbaar makkelijk open te duwen haha. We hebben een gedeelde gang met een kapotte deur dus daar kwamen ze ook al makkelijk doorheen
Ahh lijkt me zo fijn als je van zo’n gaar complex naar een nieuw huis kan. Zou me echt kapot schrikken ook als zoiets zou gebeuren.
Onze buren gaan kippen houden. Kippen die ze van de woning vereniging alleen mochten houden, met toestemming/in samenspraak met de buren. Ons hebben ze niet eens gevraagd en de andere buren vinden het ook geen goed plan. En het dan toch doen, want dit zijn kippen die niet stinken (?) en het hok wordt 2x per dag schoongemaakt! Als ik zie hoe ze voor hun honden zorgen, geloof ik er geen snars van.
Ik mis mijn oude buren die nooit thuis waren zó erg
M’n nieuwe buren hebben 1 dag een nieuwe puppy en nu zijn ze al de halve dag weg en zit dat hondje alleen maar te janken en dat vind ik echt zielig. Ook heb ik ze nog geen 1 keer met die puppy zien wandelen… echt neem dan gewoon lekker een kat of een hamster ofzo komop zeg.
Dit klinkt als iets dat ik tegen mijn moeder zei toen ik haar probeerde te overtuigen dat ik een konijn wilde en daar echt goed voor zou zorgen en het hok zelf schoon zou maken!!!
Dat gebeurde uiteindelijk natuurlijk nooit.
Kun je het alsnog niet melden bij de vereniging samen met die andere buren?
Hahah ja zo klinkt het idd! Ze zeiden ook tegen de andere buurvrouw dat ze ook verse eitjes aan haar zouden geven, maar daarop zei de buurvrouw snel dat ze geen eieren van ze hoeft.
@Broodrooster ja dat gaat mijn moeder ook doen. Ze heeft binnenkort buurtbemiddeling met die buren, want ja we kunnen niet goed door een deur met ze zeg maar haha Dan haalt ze de hele kippen kwestie ook aan en ze zal ook contact opnemen met de woning vereniging. Vind het vooral storend dat ze (kippen)schijt aan de regels hebben en gewoon doen waar ze zin in hebben.
Anderszijds; puppy’s mogen nog niet wandelen maar wel heel sneu dat ie nu al zolang alleen zit!