Burenergernissen (Deel 1)

Toch wel gewoon alleen korte stukjes? Heb zelf 2 puppies gehad en die lieten we wel naar een hondenveldje een paar meter verderop in het begin.

Ik dacht dat ze pas naar buiten mochten zodra ze de belangrijkste vaccinaties geven gehad. Zo rond de 9/10 weken is dat geloof ik.

1 like

Die krijgen ze toch eerder? Mijne liep al met 7 weken lekker buiten te spelen

Oh toen ik een puppy had was dat niet het geval, maar bij mij is het al een flinke tijd geleden. Dus het kan conpleet veranderd zijn.

Ik heb echt veel buren die denken dat de ondergrondse containers ook voor grof vuil is. Ik hoor nu al een uur lang allerlei glas en dergelijke in de container worden gegooid terwijl er iets gesloopt wordt, ik kan niet zien wat. Maar ook staat er elke week wel een koelkast of iets anders naast de container. Je kunt hier gewoon een afspraak maken voor het grof vuil, dus het is echt niet nodig.

We wonen al aan de rand van een bos, dus ik hoor al regelmatig een muisje piepen. Wil niet weten hoeveel er dan op die kippen af gaan komen :tired_face:

Hahaha arme kipjes :sob: ze verdienen beter dan dat. Maar denk dat de kans best groot is dat een marter ze snel vindt.

Urgh de buitenlandse mensen hier in de straat hebben voor de zoveeeelste keer weer een feestje inclusief luid geschreeuw en geklap en knetterharde muziek uit hun land. Ze staan ook constant een soort van buikdans te doen en dan wordt er weer keihard ge-"ayayayayayayay"ed. De mannen staan hier telkens half in de heg te zuipen en peuken te roken. Hele straat staat vol auto’s van mensen die bij hun zitten. En als ze straks midden in de nacht weggaan dan toeteren ze eerst nog allemaal tig keer zodat de hele buurt weet dat ze weg zijn.

Corona? Who that?

Oh haha thanks, ik had al gegoogled voor ik het typte, maar kon zo snel niks vinden. Klinkt beter dan ayayayay :sweat_smile:

Kreeg net een appje van de buren dat hun al hebben gebeld en blijkbaar nog iemand die ik niet ken. Hoop dat ze er iets mee doen. Dit is gewoon al het vierde feestje in een paar weken tijd

Edit - ennn de party is over. Blijkbaar wilden ze de politie ontvluchten door aan de zijkant over het tuinpad weg te lopen haha :sweat_smile: Prima als je iets viert hoor, maar hou je aan de regels en ga nu niet met dik 25 man afspreken in een klein huis en zet je muziek niet op standje straaljager na 10 uur op een zondagavond als je weet dat er kleine kinderen hier wonen

De peuken en plastic shotglaasjes en andere zooi die hier in de heg/oprit liggen krijgen ze morgen ook nog retour want die zijn ze blijkbaar weer vergeten :+1:

3 likes

Ik heb een kip bij mijn ouders en daar zat laatst een hele grote rat in het hok kippenvoer te eten :grinning:

Nee maar verder vind ik kippen echt heel leuk, kan me ook bijna niet voorstellen dat je last gaat hebben van ze qua geur ofzo? Misschien gekakel, maar vind dat zelf heel gezellig. En kippen zijn best wel slim en sociaal als je ze een beetje tam maakt.

3 likes

Het komt vooral doordat we al stankoverlast van die buren hebben (gehad). Ze hebben ook 2 grote honden die ze in de tuin laten poepen. Daarna laten ze die poep lekker dagenlang op het terras of gras in de zon marineren :sweat_smile: Ik geloof er gewoon niet in dat ze dat kippenhok netjes gaan schoonmaken/bijhouden.

4 likes

Hier heeft een buur ook kippen maar ze durft ze zelf niet aan te raken/op te pakken dus daar moet ze steeds haar kinderen voor omkopen. Ze heeft ook al een aantal keer bloedluis gehad. Ik begrijp echt niet wat ze met die beesten moet :sweat_smile: vooral omdat ze het ook nog voor elkaar krijgt die eieren slecht te laten worden.

Mijn buren van 2 huizen verderop hebben kippen. Moet zeggen dat ik ze niet ruik en ook geen muizen zie. Hoor af en toe wel gekakel maar niet storend ofzo. Wel veel last van vliegen deze zomer en heb wel het idee dat die daar vandaag komen.

Echt sneu hoe sommige mensen denken. Zeker nu. Als het een keertje is kan ik het trouwens wel best een beetje begrijpen maar gewoon meerdere keren in korte tijd… Dat ze al meteen stoppen als ze politie zien zegt wel genoeg. Hopelijk leren ze er van

Ik heb net hun zooi even teruggebracht ofja voor hun voordeur gelegd. Jammer dat ik nu op weg ben naar werk. Had hun reactie wel willen zien als ze straks thuiskomen. Lagen zelfs wegwerpbordjes met resten eten nog op :fu:

2 likes

M’n buurvrouw heeft kippen en een haan (:face_with_symbols_over_mouth:) en ik hoor de buren ook regelmatig over muizen in huis praten dus ik hou m’n keuken angstvallig in de gaten…
Die buurvrouw schreeuwde laatst ook boos naar andere buren dat de duiven al het kippenvoer opaten, no shit sherlock. Enig voordeel is dat er door de kippen dus veel vogels in de tuinen zitten en m’n andere buurvrouw niet teveel hoeft te zeuren dat m’n kat ze wegjaagt.

1 like

Onze kippen vreten ook graag een muis op als ze de kans krijgen…monster chickens

5 likes

Irritante buren, die vaker overlast veroorzaken hebben nu de muziek op standje festival. Gewoon mijn huis ingevlucht door die herrie.

Ik moet zelfs de tv keihard zetten wil ik die herrie niet horen. Zo asociaal.

Buren die hele dag bezoek hebben en in de tuin zo hard praten.
Zijn gepensioneerden allemaal maar die monotone stemmen :persevere:

1 like

Mijn buurman heeft zo’n irritant deuntje op zijn telefoon dat bij elkkkkk berichtje, appje wat dan ook, steeds volledig afspeelt. Hij is werkloos en zit 24/7 thuis, buiten of met alle ramen open, dus ik hoor dag in dag uit een milioen keer dat deuntje en ik word er helemaal GEKKKKK van
Dat lucht op :upside_down_face:

6 likes