Cadeau inspiratie topic

Sowieso dat ze de kaartjes enorm waardeert. Je steekt moeite in iemand en schrijft lieve teksten, dat is heel waardevol.

Ik heb een een vriendin die depressief was een pittenzak gegeven. Een boef Bandito pittenzak om precies te zijn. Het is een soort knuffel maar dus ook een pittenzak. Deze kan ze dus opwarmen in de magnetron. Die vriendin van mij vond het heel fijn om als ze zich dan even terugtrok in bed, de warme pittenzak bij zich te hebben.

7 likes

Heel lief gebaar! Ik werd zelf heel blij toen ik in het begin van mijn burnout onverwachts een droogbloemen pakketje kreeg opgestuurd van een vriendin. Is misschien ook een idee? Zelf kreeg ik hem via BloomPost met de brievenbuspost, met een houder waar dan het kaartje en de droogbloemen in konden.

2 likes

Ik denk dat een kaartje al een heel groot steun kan geven, droogbloemen of een puzzel is misschien daarbij leuk om te geven? Ik heb in soortgelijke situatie een een puzzel en zaaibommetjes van bloompost gegeven. Waren allebei brievenbuspakketjes.

2 likes

Kaartjes sturen is al zo lief! Ik weet niet of een boek brievenbuspost is, maar anders een mooi boek? Ik heb bv laatst ‘De jongen, de mol, de vos en het paard’ aan een rouwende vriendin gegeven.

2 likes

Dit is inderdaad zo’n mooi boek :heart:

2 likes

Wij mogen binnenkort een weekje in het vakantiehuis van vrienden van de familie logeren, super aardig natuurlijk. Ik wil iets van een cadeautje meenemen uit Nederland als bedankje, heeft iemand misschien een goed idee? Hoeft niet iets Nederlands te zijn van stroopwafels ofzo, gewoon iets leuks. Het cadeau mag wel iets kosten want de prijzen van huisjes daar (als je ze dus huurt voor je vakantie) zijn echt niet goedkoop en het is echt heel vriendelijk dat we er gewoon gratis in mogen. Oja en het moet in de koffer kunnen want we vliegen!

Mijn go to cadeau is dan toch altijd wel een pakketje met Nederlands voedsel. Een goede kaas (die ronde zijn leuk en gaan ook niet stinken), er zijn hele leuke doosjes met Wilhelmina pepermunt, etc. Zou dat zelf wel in handbagage doen vanwege de temperatuur in het ruim. Misschien bepaalde drank die daar niet te krijgen of heel duur is (of die ze gewoon lekker vinden). Heb weleens whisky gehaald, of port, gin. Wel op de luchthaven kopen dan zodat het in een tax free tasje mee kan als extra handbagage. Of een cadeautje ter plekke: bon voor een goed restaurant, kaartjes voor een voorstelling.

Heb je misschien een favo Nederlandse ontwerper? Misschien iets van een kunstwerkje of schilderij / poster.

1 like

Brownies per post vind ik ook een toepasselijk cadeautje hiervoor. Lief van je!

1 like

Ik zoek een klein cadeautje (+/- 20 euro) voor iemand z’n diplomauitreiking/afstuderen. Alleen ik kom niet verder dan een bosje bloemen of een fles champagne. Ik weet dat hij een foto van het moment wil maken en dit is het enige wat ik kan bedenken dat wel leuk op een foto staat :sweat_smile:

Zijn ballonnen erbij te kinderachtig? Is wel leuk op een foto.

2 likes

Zo’n groot fotolijst? Daar kan hij met z’n favo klasgenoten in gaan staan voor de foto.

2 likes

En misschien zo’n baret/afstudeerhoed?

1 like

Jullie hebben wel leuke ideeën! Ik ben alleen een beetje laat, dus kan niets meer bestellen/laten bezorgen, maar ik ga morgen wat winkels af. Toevallig zit er ook een soort grote feestwinkel in zijn afstudeerstad, dus hopelijk is die ook open :sweat_smile:

1 like

Ik weet niet wat het budget is maar misschien een cursus om een duikbrevet te halen?

1 like

Ja leuk, Of een eenmalige duikles ofzo

@Calypso Een tripje op een super snelle boot misschien? Weet dat ze dat hier op de Maas doen

Ah jammer! Dan misschien een dagje naar een indoor duiklocatie in Nederland/België? Volgens mij zijn er best leuke plekken.

1 like

Is het leuk om dan een speciaal diner te boeken? Je kan ook even bellen naar het hotel waar je verblijft om te kijken of ze de kamer kunnen versieren, soms kun je daar wel iets voor regelen. Heeft hij een favoriete attractie? Je kan nu voor sommige attracties een speciale ticket kopen waardoor je meteen de rij kan skippen (ter vervanging van de normale fastpass). Ik weet niet of je tijd overhebt daar, maar er zit vlakbij een aquarium waar je naartoe kan.

Vind je het leuk om samen met hem te gamen (of zou hij dat leuk vinden)? Misschien kun je een spel kopen om samen te spelen, mijn vriend vindt dat vaak bijna leuker dan alleen gamen.

Qua Formule 1 kun je misschien denken aan een abonnement op F1TV, hier kun je super veel extra content bekijken en heb je veel behind the scenes video’s die nergens anders te vinden zijn. Volgens mij kun je dan ook meeluisteren met alle radio’s enzo tijdens de race.

2 likes

Dagje Scheveningen en dan ook naar sea world, of hoe heet het daar?
Ecomare bezoeken.
Dvd serie van BBC met de onderwaterwereld die door David Attenbrough is ingesproken

1 like

@Calypso Houdt hij meer van verrassingen/activiteiten of materiele cadeaus?

Ik houd vanaf nu een lijstje bij op mijn telefoon, dat als me iets te binnen schiet ik het niet meer direct vergeet. Misschien een gepersonaliseerd telefoonhoesje met zijn initialen erop? Of custom kunstwerk, dus jullie met je huisdieren (en baby als die er is) in de stijl van een game / tv serie? Dat vind je veel op Etsy! Ik heb ook eens als cadeau voor een vriendin een foto die veel voor ons betekende als illustratie laten maken en dat is ook echt heel tof geworden

4 likes