Cadeau inspiratie topic

Volgens mij bestaat dit topic nog niet.

Maar voor als jullie goede cadeau ideeën weten of juist ideeën voor iemand specifiek zoeken.

Ik ben zelf op zoek naar cadeau ideeën voor mijn vriend.
Wat ik hem zal geven, maar ook wat familie of vrienden kunnen geven want hij weet helaas echt niets :frowning:

Waar houdt hij van? Hoe is hij als persoon? Heeft hij bepaalde interesses/hobby’s die mensen niet van hem verwachten? Heeft hij nog dingen nodig? Zijn er dingen waarvan jij vindt dat hij die nodig heeft?

Ik ben, al zeg ik het zelf, best goed in het verzinnen van cadeaus :drooling_face: heb vorig jaar een knuffeltrein cadeau gegeven aan mijn vriend en hij was er vet blij mee. Niet nodig, maar omdat hij toen een obsessie had met knuffels was het wel een goeie match.

Hij had op zijn beurt mij een dure jas cadeau gedaan, puur omdat het nodig was. Ik had het totaal niet verwacht en was er ook erg blij mee.

En zo heb ik vorig jaar een nieuwe big ass frituurpan aan m’n stiefpa cadeau gedaan. We grapten weleens dat er frituurvet door z’n aderen loopt, maar die dude was zo blij? Ik kreeg een week later ook nog m’n moeder ‘boos’ op m’n dak, omdat ie die week al iets van 8-9 keer de frituur aan had gezet en alleen maar over z’n nieuwe frituurpan kon praten :stuck_out_tongue:

Iig, naar zulke dingetjes kijk ik dan, die frituurpan was echt nodig bijvoorbeeld, ook al hadden ze het zelf niet door. Daar maak je iemand zoveel blijer mee dan met een random iets.

En nu heb ik zin om een verlanglijstje te maken.

3 likes

Wat als je er een dagje uit van maakt?
Je begint met activiteit a, gaat ondertussen ergens lunchen en sluit het af met activiteit b. Via Groupon en vakantieveilingen bijvoorbeeld kun je vast wel iets leuks vinden voor een klein prijsje. Misschien heeft iemand anders in je omgeving nog kortingscodes of -bonnen over voor een leuke activiteit?

Frituren is echt m’n stiefpa’s leven :joy: al sinds ik hem ken en dat is al zeker 17-18 jaar. Als m’n moeder maar 1 pijntje had (zoals dat ze haar teen stootte ofzo) moest ze gaan zitten en ‘dan zorgt hij voor het eten’ aka frituur. Dan wil het wel als die een dubbele frituurpan krijgt…

Wat mijn lijstje betreft: veel praktische spullen, kleding, schoenen, misschien een bon van een woonwinkel, weet ik het. En een emmer vol met ultra skinny caps en orange fat voor m’n spuitbussen. En misschien nog spuitbussen, daar kun je nooit genoeg van hebben

1 like

Ik zoek een cadeautje voor de vriendin van mijn vader. Ze houdt van lezen, reizen, bridgen en haar hond. Geen idee wat ik die vrouw moet geven. Budget is 15-20 euro

Goed topic. Ideetjes voor kraamcadeaus zijn hier welkom!

Mijn eigen verlanglijstje mocht ik binnenkort jarig zijn: abonnement op bibliotheek, wat goedkopere luchtjes zodat ik kan afwisselen (en eentje in auto, tas, toilettas etc), grote groene plant in een mooie pot, winterplantjes voor buiten, muts, handschoenen, sjaal, kaartjes voor theater.

2 likes

Kaartjes voor cabaret/wintercircus/dagje Efteling/voetbalwedstrijd/tennistoernooi (waar houdt hij van…). Dagje skihal. Een excursie op vakantie als je die toevallig gepland hebt. Een mooie tas.

1 like

Leuk idee zeg! Ik twijfel tussen dit boek of een vriendenboek voor volwassen. Cursieve tekst

2 likes

Het boek ‘raad eens hoeveel ik van je hou’ vind ik mooi om te geven. Een hobbelpaard, gepersonaliseerde dingen of een projector met muziek en sterretje heb ik al eens cadeau gedaan.
Hoor vaak van aanstaande moeders dat ze niet op kleertjes zitten te wachten omdat het niet altijd hun smaak is.

1 like

Mijn vader is zaterdag jarig (51) en ik heb geen flauw idee wat ik (we) moet geven. Vorig jaar heeft hij al wat grotere cadeaus gehad omdat hij 50 werd en als hij tussendoor iets wil hebben koopt hij het gewoon :see_no_evil:. Speciaal bier vind hij niks aan en ik vind een geurtje ofzo zo afgezaagd want die krijgt hij 9/10x al. Hij is bouwvakker dus daar kan je ook niet echt iets voor geven (hij heeft al goed gereedschap ed.) en zijn enige hobby is darten. (Vorig jaar al een nieuwe set pijlen, bord en toebehoren enzo gegeven). Help :joy:

1 like

Cabaret vind hij wel leuk! Serieuzere toneelstukken vind hij niets :sweat_smile:. Zal eens kijken wat er te vinden is, dankje!

Bierbrouw setje?

1 like

Ik moet weer sint lijstjes maken en daarna kerst hints bij mn vriend droppen.
Nadat ik vandaag de spelletjeskast opnieuw ingericht heb mag ik dat dus echt niet vragen, zoveel nog nooit gespeeld.

Ik wil een bedovertrekset vd hema vragen, een eco spons van de Holland en barrett


Een penselenset misschien, vogelspeelgoed, kwalitatief goede pasjeshouder, blok shampoo van een lokale kapper hier, dag/nachtcreme maar ik moet nog een duurzame vinden (niet lush zo duur), badolie en bruisballen (wel lush), houten schalen en borden voor in de keuken maar geen idee waar je dat koopt, en mss ook wel nootjes van de notenbar want dats wel echt heel lekker.

(ik wil dus duurzame cadeaus en probeer echt dingen te bedenken die ik nodig heb en blijf gebruiken. Deels omdat ik straks minder inkomen heb maar ook omdat ik niet zoveel meer wil kopen om het kopen)
Daarop aansluitend zoek ik afscheidskados voor mn collega’s, gewoon iets kleins maar wel duurzaam dus. Iemand enig idee? Ik kan niks bedenken. (overwegend vrouw, leerkracht, niemand is bezig met duurzaamheid verder)

Ik zoek voor mijn broer nog een klein cadeau van ongeveer €10,-. Hebben jullie ideeen?

Hij is wel echt een man-man, werkt met zijn handen (doet wel een opleiding), drinkt bier (wil ik niet voor geven).

1 like

Misschien zo’n fles douchefoam van de Rituals? December kalender kraskaart?

4 likes

Ik heb een probleem met kerst. Ik heb voor mijn moeder een horloge gekocht waar ze al eerder naar had gekeken maar te duur vond. Voor dit bedrag (best hoog) zou ik echt niet weten wat ik voor mijn vader kan / moet kopen. Ik heb het hem gevraagd en hij kwam aan met een lakstift voor de auto á €10 :unamused:

Nu heb ik afgelopen jaar een mooi duur overhemd gegeven maar dat draagt ie nu amper. Ik zit er aan te denken om een mooi vest te kopen, maar eigenlijk is het dan geven om het geven want hij draagt toch eigenlijk het liefst dezelfde steeds.

Hebben jullie nog een briljant idee? Hij heeft een aquarium waar hij graag tijd aan besteed en leest graag, maar heeft ook nog 100 boeken staan om te lezen. Voor zijn verjaardag in september gaf ik een avondje samen naar de bios maar die moeten we nog verzilveren.

Accessoires voor zijn aquarium? Nieuwe vissen, een bon van de winkel waar hij zijn spullen voor het aquarium haalt.

1 like

ik zoek een cadeautje voor de heel bescheiden bruiloft van mijn broer. Ik dacht zelf aan het bestellen van ontbijt op bed voor de day after (ze slapen gewoon thuis), of een voorstellen/sauna/andere activiteit bon voor hen samen, maar vind het allemaal maar mwah…

1 like

Dat ontbijt vind ik echt een leuk idee!

1 like

Iemand nog tips voor een cadeau voor een 40-jarige vrouw? Budget rond de €20-€25,-. Ze houdt van beetje spirituele dingen, lekker eten, cultuur, een mooi boek (maar heeft alles al gelezen wat ik ken), en als ik met een Rituals pakketje of ‘n goedkoop luchtje/sieraad ofzo aankom denk ik dat ze beetje afgezaagd vindt :confused: een beetje een doordacht cadeau maar vind het heel lastig iets te vinden. Dacht aan dat nieuwe boek van Michelle Obama - die is net uit dus kan ze nog niet gelezen hebben. Iemand nog ideeën?

1 like

Een kookboek met recepten uit een andere cultuur?

1 like