Caronatopic #10

28 mei was nog de eerste variant van het openingsplan! Ik denk inderdaad dat de eerste stap van horeca voor uit eten op binnen slaat, met maximaal 2 personen per tafel, maximaal 30 gasten en dan misschien ook nog wel met afgebakende tijden. De twee uitbreidingen kunnen dan zijn met meer gasten aan tafel, of met meer gasten in het restaurant zelf en misschien nog iets met ruimere tijden.

Ik hoop wel dat 9 juni gaat lukken, ik werk bij een horecabedrijf zonder terras en ons hoogseizoen is van oktober tot januari, dus toen waren we al volledig dicht en de zomer is ons laagseizoen, dus het zou lekker zijn als we nog een paar keer kunnen draaien voor de zomer echt start.

2 likes

Ja ik snap het dus wel vanuit de restaurants, als in ik vind dat je als overheid hen gewoon niet verantwoordelijk moet maken voor zoiets. Ik draai zelf op 2 locaties mini terras en wij hebben geen winstoogmerk dus ervoor gekozen weinig tafels neer te zetten, op 1 plaats zelfs lange tafels te zetten zodat de gasten ook op afstand zitten, maar ik heb dus ook heel de tijd de boeman moeten spelen met dat ze geen stoelen mochten verplaatsen, al helemaal geen tafels, wel de gezondheidscheck in moesten vullen, alle fucking kut opmerkingen als ik om telefoonnummer registratie vroeg. (oke dit is opgekropte haat op ons terras gaat het nu na 3 weken goed)
En vorig jaar was het zelfs zo erg dat mensen opzettelijk gingen knuffelen op het terras.
Nouja, ik vind het dus vooral kul dat iedereen beweerde dat het in de horeca prima ging om weer open te gaan en dat dat, uiteraard, helemaal niet zo is. Ja het leidt misschien/hopelijk niet tot besmettingen. Maar die afstand die gehouden moet worden zie ik echt maar bij weinig tentjes (also heel veel liefde voor al die tentjes die het wel goed doen!!)
Oh en ik leg de schuld ook vooral bij de bezoekers die allemaal lak hebben. Vorige week zat ik ergens met z’n 3en, aan twee tafels. Nou toen kwam er een 3e bij bij een andere tafel en die mocht van het personeel natuurlijk daar niet bij zitten, dus die kwam bij dat tafeltje van ons zitten waar nog een plek vrij was. En toen kwam er voor dat tafeltje nog een 4e bij en toen gingen ze met z’n 6en moeilijk doen (een tafel van 2 en die 4 mensen) want zij vinden het allemaal niet erg als diegene er ook bij kwam zitten etc etc. Ja das gewoon superkut als jij daar met je gare contractje staat en mensen weg moet sturen die gewoon echt niet gaan.

Also dit was de mail van de bios:
De datum waarop ons filmtheater weer open mag, kruipt ook dichterbij. Wordt het 16 juni of gaat het ineens snel en kunnen we al op 26 mei open?

Het is dus allemaal speculatie blijkbaar in die mail :sweat_smile:

1 like

Gegevens achterlaten is niet verplicht, de gezondheidscheck wel!
Wij hebben van die blaadjes met zowel de gezondheidscheck, als het achterlaten van je gegevens. Die vul je in terwijl ik je koffie zet, en daarna neem ik hem weer mee.
Maar dat deel mag je dus weigeren, ik wil dat ook zelf niet invullen als het zo’n algemene lijst is (en ik ga er op m’n werk ook niet netjes genoeg mee om vind ik zelf, omdat ik bij beide delen niet geloof dat het iets toevoegt)

1 like

Bij klachten moet je toch via de ggd pcr doen?

2 likes

Sneltest als in bij de GGD-sneltest, of wattenstaafje van de kruidvat door je neus-sneltest?
Bij die eerste ja, want wetenschappelijk goedgekeurd middel om covid als oorzaak van je klachten zeer onwaarschijnlijk te maken. Bij die tweede nee, want zowel de test zelf als de uitvoering kunnen onbetrouwbaar zijn, en het hele concept is niet goedgekeurd om op deze manier gebruikt te worden.

1 like

Degene die je gevaccineerd heeft, heeft je persoonsgegevens doorgegeven aan de RIVM (als je daarvoor toestemming hebt gegeven), volgens mij is het plan nu om dat te koppelen aan je Digid, dat je daarmee inlogt in een app en op die manier je vaccinatiegegevens tevoorschijn kan toveren.
Als je geen toestemming hebt gegeven moet je geloof ik op een andere manier bewijzen dat je gevaccineerd bent, maar dat wordt dan mogelijk wel lastig als je je vaccinatiebewijs kwijt bent.

1 like

Hoe kun je die kwijt zijn? Zou ik inlijsten en midden in m’n woonkamer zetten :joy: mooiste herinnering van 2021 so far

19 likes
Huisartsenpraktijk Carnisselande

Heeft vaccins beschikbaar

Middeldijkerplein 310,
2993DL Barendrecht

Niet bellen!
Ga enkel naar de praktijk als u daar binnen 10 minuten aanwezig kunt zijn. Er zijn minder dan 10 restvaccins beschikbaar

ik log net in op mn laptop en zie meteen een blauw huisje haha

4 likes

Ik ben gevaccineerd! Ik was gewoon emotioneel ervan.

65 likes

Ik heb de volledige inhoud van mijn prikbord eraf gehaald om al die vaccinatie-papieren op te hangen. Alsof het mijn grootste prestatie van 2021 is. :joy:

8 likes

De vaccinatie brief voor mijn vader is EINDELIJK onderweg (risicogroep en ligt met een longontsteking al in het ziekenhuis) :partying_face: . Was erg frustrerend om afgelopen week te lezen dat 66 plussers een afspraak mochten maken terwijl de risicogroep nog niet allemaal was uitgenodigd

27 likes

Bijna steeds in deze regio

Mijn schoonouders waren zo lang sceptisch. Terwijl ze beide echt 103020% risico groep zijn en ook schoonmoeder is terminaal dus afstand houden doen we niet echt meer…
en vanmiddag waren ze hier en zegt schoonvader dat hij over 4wkn een afspraak heeft.
Het heel lastige beslissing vind, maar ook geen andere oplossing ziet en ze willen de best mogelijke schil om schoonmoeder heen.
:sob::heart:

45 likes

Stond nog steeds beschikbaar net precies

Ik vind het best grappig dat je dankzij die prullenbakvaccinposts allerlei nieuwe plaatsnamen leert kennen waarvan je eerder niet wist dat die bestonden. Streefkerkgangers, verenig u. Laat u inenten voor de Geneesheer, amen.

33 likes

Haha inderdaad! Ik zit te duimen voor iets in Utrecht (zoals velen denk ik…)

2 likes

Gisteravond 2e prik AstraZeneca gehad, nog nergens last van (naast een pijnlijke arm, dat vind ik geen bijwerking) :raised_hands:t3: Even afkloppen want bij de eerste prik ben ik echt goed ziek geweest.

17 likes

Gisteren zag ik pas dat Zaltbommel ook mee doet, hopelijk volgende week er op tijd bij

2 likes

Er is zo veel goed nieuws de laatste tijd (R getal omlaag, besmettingen dalen, ziekenhuisopnames dalen, een miljoen prikken per week) dat ik het gewoon bijna niet kan geloven. We zijn er bijna :sob:

4 likes
Huisartsenpraktijk Holland Park

Heeft vaccins beschikbaar

Willem Dudokhof 93,
1112 ZA Diemen

Niet bellen!
Ga enkel naar de praktijk als u daar binnen 10 minuten aanwezig kunt zijn. Er zijn minder dan 10 restvaccins beschikbaar

6 likes