Ja ik snap het dus wel vanuit de restaurants, als in ik vind dat je als overheid hen gewoon niet verantwoordelijk moet maken voor zoiets. Ik draai zelf op 2 locaties mini terras en wij hebben geen winstoogmerk dus ervoor gekozen weinig tafels neer te zetten, op 1 plaats zelfs lange tafels te zetten zodat de gasten ook op afstand zitten, maar ik heb dus ook heel de tijd de boeman moeten spelen met dat ze geen stoelen mochten verplaatsen, al helemaal geen tafels, wel de gezondheidscheck in moesten vullen, alle fucking kut opmerkingen als ik om telefoonnummer registratie vroeg. (oke dit is opgekropte haat op ons terras gaat het nu na 3 weken goed)
En vorig jaar was het zelfs zo erg dat mensen opzettelijk gingen knuffelen op het terras.
Nouja, ik vind het dus vooral kul dat iedereen beweerde dat het in de horeca prima ging om weer open te gaan en dat dat, uiteraard, helemaal niet zo is. Ja het leidt misschien/hopelijk niet tot besmettingen. Maar die afstand die gehouden moet worden zie ik echt maar bij weinig tentjes (also heel veel liefde voor al die tentjes die het wel goed doen!!)
Oh en ik leg de schuld ook vooral bij de bezoekers die allemaal lak hebben. Vorige week zat ik ergens met zān 3en, aan twee tafels. Nou toen kwam er een 3e bij bij een andere tafel en die mocht van het personeel natuurlijk daar niet bij zitten, dus die kwam bij dat tafeltje van ons zitten waar nog een plek vrij was. En toen kwam er voor dat tafeltje nog een 4e bij en toen gingen ze met zān 6en moeilijk doen (een tafel van 2 en die 4 mensen) want zij vinden het allemaal niet erg als diegene er ook bij kwam zitten etc etc. Ja das gewoon superkut als jij daar met je gare contractje staat en mensen weg moet sturen die gewoon echt niet gaan.
Also dit was de mail van de bios:
De datum waarop ons filmtheater weer open mag, kruipt ook dichterbij. Wordt het 16 juni of gaat het ineens snel en kunnen we al op 26 mei open?
Het is dus allemaal speculatie blijkbaar in die mail