Caronatopic #10

Nou, eindelijk afspraak kunnen maken, maar alsnog in een paar dorpen verderop en pas op 9 juni. Hoe krijgen jullie zo snel een afspraak? Maar wel blij dat ik nu een datum heb!

1 like

Echt heel veel dingen boeien me geen reet, maar ik heb echt zo veel zin om een hele dag in m’n eentje naar een grote spa/sauna te gaan.

11 likes

Ik had gisteren weer iemand die het na een jaar niet echt begrepen heeft. Al paar dagen flinke koorts met hoesten en kortademigheid. Kwam bij ons op de SEH want ging thuis niet meer. Hij en partner gaven aan “heel voorzichtig te zijn hoor”, toen ik doorvroeg naar mogelijk Corona contacten in de directe omgeving. Bij doorvragen gaf hij aan gisteren bij z’n schoonouders op bezoek te zijn geweest. Met al z’n klachten hè. Dan snap je het na een jaar nog steeds niet hè?

12 likes

Ja, het is echt ongelofelijk. Ik heb laatst nog meegemaakt dat iemand een hele uitvaart bijna niet door heeft laten gaan, omdat die persoon twee dagen voor de uitvaart op condoleance-bezoek kwam bij de nabestaanden, terwijl die zelf in afwachting was van een covid-test-uitslag!!! Hij belde de nabestaanden 's avonds dat de test positief was, had ie daar 's middags een half uur met hen aan de keukentafel gezeten. Echt zo fucking dom, je verzint het gewoon niet.

9 likes

Ik heb het in een nieuwsbericht van de nos zien staan. Er mocht ook binnen (?) geen alcohol geschonken worden.
Gevonden! bericht nos

1 like

Haha ja echt, vooral omdat ik echt zo veel stress heb ervaren vorig jaar maart-april en nu weer de laatste vaccinatie-maanden, dan zou het toch zo heerlijk zijn om een dag daar te ontstressen.

Misschien kunnen ze eerst een maand open gaan voor enkel zorgpersoneel. :thumbsup:

15 likes

Ik ga dit weekend naar een heel betaalbare Airbnb met sauna in onze meest zuidelijke provincie :smirk::smirk: ik weet niet of dat ook al zou voldoen (een heel saunacomplex is natuurlijk wel anders) maar kan de link wel doorsturen!

3 likes

Nee ik zag ook onder het nieuwsbericht van de nos staan. Begreep al niet hoe ze dat wilden gaan doen. Gelukkig maar.

1 like

Zeg het voort! :smirk:

26 likes

Omg de eerste prik zit er in. Heel mooi en emotioneel moment is dit voor mij. Kreeg stiekem tranen van in m’n ogen. Zo veel mensen ook die aan het wachten waren. Wat een privilege is het ook om zulke goede gezondheidszorg te hebben in Nederland.

:heart:

61 likes

Oh yes, 1969 mag ook, that’s me :slight_smile:

Ga eerst de mensen van Curevac even bellen…

28 likes

Oeh ik word hier echt zo zenuwachtig/ongeduldig van haha, nog minder dan 20 jaar en ik mag ook!!

4 likes

Haha, nog even geduld.
En ik voel me zo oud hier… tussen al de jonkies haha

Heb de onderzoekers gebeld, en ze gaat zo na de lunch deblinderen en dan hoor ik het.
Heb al besloten dat mocht ik de echte hebben gehad ik het daarbij laat en niet voor deze ga. In juni verwachten ze inderdaad goedkeuring. En daarna krijg je dan een vaccinatiebewijs, ze zullen wel moeten omdat anders iedereen die dat wil uit het onderzoek gaat stappen.

7 likes

M’n moeder is definitief naar de dark side :disappointed:. Ze wil zich niet laten vaccineren en doet nu ook uitspraken als “hoe banger je bent, hoe zieker je wordt”.

7 likes

Ik had dat zaterdag. Had ook een hele leuke prik-medewerker. We waren het erover eens dat er eigenlijk een taartje hoorde bij het vaccineren en leuke muziek want het is ook een soort feestje.

3 likes

Ik ga zo mn tweede prik halen, vind het wel een beetje spannend

37 likes

Van der Valk in Assen heeft kamers die prive ee nstoomcabine en sauna hebben mocht je er even uit willen!

2 likes

Moraal van het verhaal: mensen zijn gek

2 likes

In mijn woonplaats zijn meerdere illegale barretjes die in het weekend vol zitten, dus het zou mij niet verbazen dat dit in meerdere woonplaatsen zo is. Ik vroeg mij toen ik vrijdagavond naar huis fietste vanaf werk ook af waar alle jongeren in groepjes heenging, maar naar een illegaal feestje dus. Ik word echt verdrietig van mensen die zoveel schijt aan de maatregelen hebben

5 likes

Zit erin! Ze prikte me keihard ofzo, er rolde echt een bloeddruppel uit, heel gek. Maarja nu ff 10 min wachten en dan weer terug naar school

20 likes