Caronatopic #10

Nou echt he! Make up your mind people. Of verras ons gewoon suuurpriiise alles is weer normaal happy 1 juno allemaal!

Het aantal gezette vaccinaties wordt nu beperkt door de beschikbaarheid van vaccins, niet door de capaciteit om te prikken. De verwachting is dus dat er op een gegeven moment heel veel vaccins geleverd gaan worden waardoor de prikcapaciteit volledig benut kan worden.

2 likes

Ik ben al dat nieuws over die vaccinaties en versoepelingen wel niet, zo ontzettend zat. Stuur gewoon een app of mail als m’n vaccin klaarligt bij het afhaalpunt of als corona failliet is gegaan. Speel verder niet meer met mijn emoties

16 likes

Ja ik vind dit ook maar apart, lijkt me toch niet te doen om zoveel mensen in 1 maand te vaccineren?

Vgm was het wel de bedoeling dat de jongere categorie in sporthallen en zo gevaccineerd worden en dat het dus op grotere schaal is. Maar ben heel benieuwd of dat ook echt lukt

1 like

Op de radio (npo1) hoor je echt alleen maar:

• de overheid heeft nu een plan met harde data gegeven! Wel een kleine slag om de arm.
  • ja als die data nu niet door gaan gaan de burgemeesters er werk van maken
  • ja ze kunnen nu niet meer terug!

Volgens mij heb ik echt een compleet andere persconferentie gezien gister :face_with_monocle:

5 likes

Ik vind het ook best vreemd dat er overal ook wordt gezegd de burgermeesters gaan niet meer handhaven als de terrassen niet open gaan. Klinkt voor mij als een soort van vrijbrief naar het volk ga je maar lekker misdragen wij doen toch niks want wij hebben geen terrassen open.

(Ik snap dat het heel lastig handhaven is maar het leek mij niet zo verstandig om dit zo naar buiten te brengen :sweat_smile:)

3 likes

Klopt… ook AZ?
Wij zouden ook komende week zijn, maar ben alleen afgebeld. Als je dan hoort: we bellen zsm voor een nieuwe afspraak, en op de persco dat er een alternatief is bedacht, denk je toch: ja, nou, kom maar door.
Maar niemand bij de GGD weer ergens van? :sweat_smile:

1 like

precies dit

nu valt me trouwens pas die overdreven douchescene in die clip op zeg

5 likes

Nee klopt hoor! Maar als je nog geen afspraak had maar wel een brief dat je die mag maken en je belt, krijg je een hoop vraagtekens en weet niemand hoe en wat :sweat_smile:

1 like

Wow ok…

Ik vind al die strategieën echt heel verwarrend.

1 like

And the story continues
(3000 ME’ers ook voorrang omdat ze geen afstand kunnen houden in de busjes en corona protesten stilleggen)
Bron: telegraaf :sweat_smile:

Hahahaha ja ergens kan ik dit echt een stuk beter begrijpen lol, als je de hele tijd in contact moet komen met precies die mensen die geen fuck geven dus ongetwijfeld extra risico met zich meebrengen dat is behoorlijk zuur :rofl:

Nee maar zonder grappen uggghghhhh ik wou dat gewoon flink de turbo aan kon gaan op het hele prikken, dan maakt het niet zo uit wie er een week eerder of later aan de beurt is. Doorprikken!!!

1 like

Ik snap echt niets van die maatregelen steeds. Nu zijn de winkels op afspraak en scholen moesten langer dicht. En dan mag opeens iedereen weer feesten met zijn grote buitenbubbel. Want inderdaad echt niet dat mensen dan afstand houden. En dan gaan de cijfers weer omhoog… Hoe vaak gaat ze nog van die domme versoepelingen doen.

3 likes

Er is wel een lijst, maar die is incompleet want daar staan alleen de mensen op bij wie hun BMI ooit geregistreerd is bij een zorginstelling. Maar ik neem aan dat de mensen die er niet op staan maar wel voldoen aan dat criteria zich ook gewoon mogen melden. Is je kennis zich daarvan bewust? Of wil diegene het gewoon niet weten.

2 likes

Er werd opgeroepen je bij de huisarts te melden als je een BMI>40 had. En de huisartsen sturen die lijsten weer naar het RIVM. Dus als je huisarts niet weet dat jij tot een risicogroep hoort wordt je pas opgeroepen wanneer jouw leeftijdcohort aan de beurt is.

2 likes

afbeelding

4 likes

Godver m’n neus en hoofd kriebelen zo, en hooikoorts pillen lijken niet echt te werken. Ben 8 dagen geleden getest en twijfel meteen weer, maja dit staat helemaal niet bij klachten. Heb echt een vaccin nodig of iig een goede dekkingsgraad.

:clown_face: :circus_tent::woman_juggling:t3::woman_juggling:t3::circus_tent::clown_face:

37 likes

Ik vind de vergelijken met trombose die nu overal op Twitter en LinkedIn staan wel lastig. Het is toch een hele andere vorm van trombose waar het te doen is met de vaccinaties? Bij AstraZeneca en Janssen gaat het om een specifieke trombose wat niet alleen in de longen of benen optreedt, maar ook op andere plekken. Zoals de hersenen of nieren. En wat gepaard gaat met een laag aantal bloedplaatjes :thinking:. Bij het normale trombosevariant speelt een laag bloedplaatjes aantal bijna nooit een rol. Hebben wij hier nog tromboseexperts die stiekem meelezen?

15 likes

Oh 4 miljoen is best veel (in vergelijking met eerst), gaat toch wel sneller nu! Fijn!

1 like