Caronatopic #10

Wij wachten wel!

Ik vind het als niet medisch geschoolde, als leek, sowieso heel lastig om te weten wat ik moet denken. Niet dat ik überhaupt een mening hoef te vormen natuurlijk, maar ja je hoofd gaat toch automatisch mee als je nieuws leest en probeert te begrjipen. Ik bedoel, ik geloof helemaal dat AZ stoppen of opschorten onnodig is, maar ik heb niet veel meer reden dat aan te nemen als leek dan dat evengoed gezondheidsexperts hebben geadviseerd dat het wel nodig is. Of gaan die betrokken experts allemaal gebukt onder “weinig draagvlak”?

Mja zet drie experts in een ruimte en krijg 3 verschillende adviezen, misschien?

Was ik zelf maar expert geworden dan kon ik het wel weten :angry:

1 like

Precies, we hebben toch niks te doen!!!

2 likes

Helemaal terecht hoor. Het is voor de expert al onduidelijk laat staan voor de leek. Ik ben soort van expert en zelf Corona gehad, haha, maar snap toch niet alles. Vooral dit trombose verhaal.

2 likes

@Broodrooster @Ovenschaal kan 't slikken v hooikoorts pillen effect op je test hebben? Heb vandaag extra gepakt omdat ik gek werd vd jeuk maar wil toch corona uitsluiten (en dat is gemakkelijker met de huisarts bellen voor tips/andere medicatie). Maar dacht ineens dalijk onderdruk je symptomen en wordt 't niet gedetecteerd

1 like

Schijnbaar krijgen ze geen voorrang op mensen in risicogroepen, maar alleen voorrang binnen hun eigen categorie. Dus als het goed is worden eerst alle risicogroepen en 50+ers enz gevaccineerd, en als de groep gezonde 20-40 jaar aan de beurt is dan mogen zij als eerste. Het gaat dus niet ten koste van mensen in risicogroepen.

Daar kan ik opzich wel inkomen, aangezien er straks ook 12 miljoen mensen gaan kijken naar hoe zij hun sport uitoefenen. Ik denk dat als straks naar buiten zou worden gebracht dat Nederland niet meedoet aan de Olympische spelen omdat de sporters niet op tijd gevaccineerd zijn dat het land dan ook te klein is. :sweat_smile:

14 likes

Dat zou betekenen dat we dan toch 1 juli allemaal geprikt zijn. Als dat klopt. Want de Olympische spelen beginnen midden juli toch?

Volgens de website van het RIVM wel, wel krap maar als die groepen dus als eerste gaan medio juni zou het moeten kunnen?

1 like

Nee hoor! De test detecteert virusdeeltjes en je hooikoortsmedicatie doet daar niks mee dus geen zorgen.

2 likes

Nee heeft geen effect.

1 like

@Broodrooster @Chuckie thanks!
Enige voordeel van geen werk is dat niemand er “last” van heeft als ik weer eens stress test

Dat is mooi nieuws!

Ik denk echt dat we hier over een paar jaar op terugkijken en dan zeggen: “weet je nog dat Astrazeneca vaccin? O jaaa daar hebben we ook nog even mee geprikt toch?” :sweat_smile:

Las ook online dat de EU zich nu volledig wil gaan focussen op mRNA vaccins. Mja logisch uiteraard :grimacing:

Ja en hoeveel mensen zijn dit nou eigenlijk, stuk of 200-300 ofzo? Lijkt op macroniveau nou ook niet wereldschokkend als zij voorrang krijgen.

1 like

Net op de radio: door het stoppen van Jansen moeten er weer ruim 80.000 zorgmedewerkers en ggz medewerkers afgebeld worden.
Dus @June88 ik denk dat “we” die uiteindelijk zouden moeten krijgen haha. En dat daardoor misschien de vertraging dus ook mee valt? Want anders had je over 12wkn je 2e prik gehad (want AZ), dus als je binnen nu en 12wkn EEN prik krijgt is er nog altijd geen vertraging.

Ik las net een bericht van een oudere vrouw die vorig jaar samen met haar man corona gehad had en ook flink ernstig. Ze vertelde in dat bericht dat ze volgende week eindelijk haar eerste vaccin krijgt. Reageert er dus iemand: “Dus je hebt vorig jaar corona overleefd, waarom ga je je dan laten prikken??? Gaan heel veel mensen dood aan hoor!!!”

Echt dit soort mensen kan ik zo fucking boos van worden :rage::rage:

1 like

Nee Jansen is er maar 1! :partying_face:

Ja :joy:
Of naja, ik dénk dus dat dat het plan is / was en ze daarom zo zeker zijn (waren) dat t geen vertraging zou opleveren dat AZ niet door gaat.

Maar denken; waren; alles is onzeker :rofl::crazy_face:

Dus nu is het terug naar Pfizer en moderna, hopelijk in juni Curevac? Krijgen ze het voor elkaar om alle productie op te schalen om iedereen zonder al te veel uitloop geprikt te hebben?

En ja, wat nu voor jou, zouden ze toch aanvullen met 2e prik van een ander vaccin? :confused: of jammer dan, jij krijgt er maar een. Of moet je opnieuw vanaf 0 :joy:

Zoals vast vele ouders hier heeft ook mijne 1 AZ gehad, volgens plan in juni de 2e maar tot die tijd kan nog vanalles worden beslist :joy:

1 like

Hier moeten we dus nu mee stoppen. :weary: Regel je zelf wat met je regio, prima plan, goed over nagedacht, moet je weer het tempo van de sloomste gaan lopen. :exploding_head:

4 likes

Curevac is mRNA idd

2 likes