En… 1971 mag!
Twitter Hugo de Jonge: Vanaf vandaag komen de eerste veertigers aan de beurt voor vaccinatie. Iedereen die geboren is in 1971 kan nu een prikafspraak maken. Dus zegt het voort! coronavaccinatie-afspraak.nl
En… 1971 mag!
Twitter Hugo de Jonge: Vanaf vandaag komen de eerste veertigers aan de beurt voor vaccinatie. Iedereen die geboren is in 1971 kan nu een prikafspraak maken. Dus zegt het voort! coronavaccinatie-afspraak.nl
Snap niet zo goed waarom ze het meteen al stilleggen voor mensen onder de 41. In het artikel staat dat de vaccinatie buiten de Belgische campagne om gebeurde, via de Sloveense ambassade. Zou eerder verwachten dat zij hun campagne met J&J eventjes stilleggen. Hopelijk brengt dat de vaccinatiesnelheid niet in het gedrang.
Net terug van mijn 2e Pfizer-vaccinatie. De man die de anamnese afnam, zei dat er een kans was dat ik van die misschien wel last zou krijgen van bijwerkingen.
Hopelijk niet.
Waar kijk je? Als ik op het Coronadashboard kijk zie ik zo al 3,7 miljoen Pfizer tussen 24 mei en 20 juni. Met de andere vaccins erbij in totaal bijna 6 miljoen vaccins geleverd tot 20 juni.
Aah ik keek naar geleverde vaccins, niet naar verwachte vaccinaties. Snap het nu
Wat een groot verschil tussen Pfizer en Moderna! Ik ben zelf vorige week met Moderna gevaccineerd, maar ken verder ook niemand persoonlijk die die ook heeft gehad. Alleen maar met Pfizer of Astrazeneca.
Ik zit bij de kapper en m’n kapster begon net een gesprek met me over corona en vaccineren. Ze wil pas als er meer bekend is en info niet elke week wijzigt… Ze weet nog niet wat voor werk ik doe, haha dit is gênant. Ze is nu nieuwe verf halen, to be continued.
Ze vroeg of ik al gevaccineerd was, haha dus toen moest ik het wel zeggen. Toen werd ze van stellig ineens gematigd en geïnteresseerd.
Je bent zonder dat je het wist op missie gestuurd door hogere krachten!
Vrijdag persconferentie, 5 juni nieuwe versoepelingen. Iets eerder dan gepland dus
Heb je enig idee al waarom je je uitnodiging al kreeg (omdat je eerder zei dat je dat niet wist)? Wel superfijn, zeker omdat je zwanger bent
Zo bizar hè, vorig jaar kon je met moeite testen en nu heb ik van mijn werk een doos met 25 zelftests gehad
Musea Theater
Bios
Ben zelf ook gevaccineerd met Moderna maar ken inderdaad verder ook niemand.
Nu ik er bij stil sta vind ik het echt heel knap dat het RIVM een model heeft gebouwd dat de coronacijfers goed kan voorspellen. Kijk hoe lang we al modellen hebben om het weer te voorspellen en dat lukt nog steeds niet zo heel goed.
Tijdens mijn vorige bezoek waren ze er ook best vaag over. Dat ze het toen nog niet wisten. Daarom had ik toen half/half besloten dat mocht ik een oproep krijgen voor een reeds goedgekeurd vaccin ik die dan toch zou nemen.
Maar nu ik A. aan de telefoon had, soort van vaste begeleidster, heb ik het nog even goed nagevraagd. Omdat ik nu natuurlijk die oproep kreeg.
Zwart op wit garantie kon ze nog niet geven, en dat snap ik, omdat alle focus nu op goedkeur van vaccin ligt. Daarna zullen ze dan wel in contact gaan met RIVM.
Maar ze móeten wel, dus zij had er alle vertrouwen in dat je straks een bewijs gaat krijgen. Als ze dat niet gaan geven stapt straks iedereen uit het onderzoek, of nou ja, de meesten. Want nodig voor vakantie, voor festivals, whatever.
En daar kon ik wel in mee gaan. Dus besloten om er toch in te blijven en het hier bij te laten.
In het ergste geval, je krijgt het niet, kan ik altijd in augustus nog achter een ander vaccin aan. Neem aan dat er dan soort van overschot is. Maar goed, dat is mijn eigen gedachte hoor. Heb er wel vertrouwen in eigenlijk dat je een bewijsje gaat krijgen.
Mijn man heeft gisteren ook Moderna gekregen.
BIOSCOPEN GAAN WEER OPEN? POPCORN DIE 50% KANS HEEFT OM NAAR KARTON TE SMAKEN?
Ik heb de prik gehad. Ik had gedacht dat het me een feestgevoel zou geven, maar eerst was ik wat nerveus (want medische termen in het Frans ) en nu voel ik me schuldig (omdat ik zou voorgekropen hebben, terwijl ik gewoon de regels/strategie gevolgd heb die nationaal beslist werd
). Soms denk ik te veel na
.
Zijn er meer mensen die moe waren na een Pfizer-vaccin? Ik heb m vrijdag gehad en ben sinds zondag zo ontzettend moe. Weet niet goed of het aan het vaccin ligt of aan iets anders.
Ik was na de prik ook heel moe steeds maar weet niet meer precies hoe lang het heeft geduurd maar niet heel lang denk max een week