Caronatopic #10

Ja, omdat er staat er zijn minder dan 10 beschikbaar? Ik denk om toch een soort drempel op te werpen ofzo, dat er niet massaal naar die praktijk gereisd wordt, maar ja als iedereen denkt: ik red het niet in 10 min. of er zijn vast al mensen voor me, dan schiet het ook niet op haha.

1 like

Maar dat is toch allemaal heel omslachtig?

2 likes

Misschien… maar ik denk wel de enige manier om de vaccins die je over hebt op een dag, en anders weg moet gooien, kunt gebruiken. Er zijn natuurlijk ook praktijken die zelf mensen opbellen waarvan zij denken die kunnen ā€˜m goed gebruiken, maar die mensen zijn op een gegeven moment toch ook op :sweat_smile:

1 like

Ja, misschien, maar ik vind het wel interessant dat de 3 landen waarvan ik weet hoe ze het regelen met vrije plaatsen/overgebleven vaccins, het alle 3 anders doen. In Belgiƫ is er de QVAX-lijst, in Frankrijk kan iedereen een afspraak maken voor de dag erop (tijdslot) en jullie hebben die blauwe huisjes. En dan vind ik jullie regeling toch het omslachtigst :stuck_out_tongue: . Maar ik weet niet wat ze in Frankrijk doen als er bv. iemand niet komt opdagen.

Ik vraag me af hoe ze het in andere landen regelen.

3 likes

Ik werd gebeld door de huisarts en ze gaan eerder prikken met Astra! Dus 10 juni inpv 24 juni ben ik volledig gevaccineerd!

35 likes

Jeej! Ik heb 10 juni mn tweede pfizer.
Een vriendin reageerde echt heftig op dr eerste maar die heeft corona gehad. Dus misschien daarom. Maar ben nu bang voor mn tweede. Hier al mensen die hun 2e pfizer hebben gehad en hoe was dat?

2 likes

Mijn man is nu z’n vaccinatie halen :partying_face: Pfizer of Moderna.

11 likes

Oh ja… als je het zo stelt is de Nederlandse manier wellicht een tikkie omslachtig haha. Wat het misschien anders maakt is dat dit geen initiatief van de overheid maar van een groep artsen. Dat de overheid daar zelf niet een plan voor heeft bedacht zoals bv in andere landen vind ik wel een gemiste kans.

1 like

Ah, dit komt bij jullie niet vanuit de overheid? Dan is jullie regeling inderdaad waarschijnlijk de beste optie. Dat is in Frankrijk nl. wel het geval (is ook gecommuniceerd door o.a. Macron op 1 van z’n toespraken) en de QVAX-lijst ook, dacht ik. Wel jammer dat ze dat bij jullie niet doen. Er zijn meer mogelijkheden om het handig te regelen als de overheid ermee komt.

In Frankrijk moet je op de website waar je je vaccinatie-afspraak maakt, eerst selecteren onder welke groep je valt (leeftijd, risicogroep, zorgberoep, …) en krijg je afhankelijk daarvan de tijdslots en plaatsen die voor jou in aanmerking komen (afhankelijk van welk vaccin voor je voorzien is). Ik krijg dus enkel de plekken te zien in de buurt van mijn stad, waar ze Moderna of Pfizer hebben en nog plek voor morgen.

1 like

Ik zie het vanzelf wel. Iedereen reageert anders, ga me er niet druk om maken heb besloten. Als ik er niet lekker van wordt, is het als nog voor een goed doel

1 like

Ik heb gisteren mijn tweede Pfizer gehad.
Alleen vannacht een beetje pijn aan mijn arm, als ik er op ging liggen. Verder geen enkele last.
Ook van de eerste had ik helemaal geen last.

8 likes

Top. Hier bij de eerste ook alleen een beetje armpijn.

@Clancy bij astra was de eerste juist ā€œheftigerā€ dan de tweede over het algemeen. En je hebt gelijk hoor het is t sowieso waard.

Ik hoor juist andere verhalen maar het maakt niet uit.

1 like

Mijn zus is na de eerste Astraprik doodziek geweest. Na de tweede had ze geen enkele last. Zoals je al zegt iedereen reageert anders. Gelukkig duren de bijwerkingen nooit lang.
Ik werd gisteren door de prikker al gewaarschuwd dat ik nu, na de tweede prik, waarschijnlijk wel last zou hebben. Maar gelukkig geen enkele bijwerking. Succes met jouw tweede prik.

3 likes

Ook ter geruststelling. Mijn huisgenoot had dit ook, heel veel pijn in de holtes. Geur- en smaakverlies, 5 Coronatesten gedaan, steeds negatief. Bleek sinusitis te hebben…

Goed te lezen dat er nog steeds oproepen binnen komen :slight_smile: Ik heb nog steeds niets binnen. Maar al wel heel enthousiast een afspraak gemaakt (kon sowieso pas 8 juni terecht als eerste dus heb nog even).

Ik hoorde vandaag dus weer op de radio: voor 1 juli heeft iedereen die dat wil een (eerste) prik gehad. En ben nog steeds benieuwd of we dat gaan halen haha. Mijn schoonvader kreeg van de week een uitnodiging en kan ā€˜pas’ 23 juni (4wkn later dus) terecht. Kan me niet goed inbeelden dat we in 4 weken Ć©n alle uitnodigingen gaan versturen maar dat iedereen dan ook dezelfde week nog terecht kan.

12 likes

Of we willen niet graag genoeg #LOA

Maar zonder gekkigheid, ik kan het me ook niet voorstellen. Ik val in de allerlaatste categorie (2003-1992) en als ik nu hoor dat 50-ers in mijn omgeving inderdaad pas eind juni terecht kunnen heb ik er een hard hoofd in. Overigens lijkt het wel heel erg per regio ook te verschillen hoe ver ze zijn?

4 likes

Jaik wil best geloven in voor 1 juli heeft iedereen een uitnodiging. Maar voor 1 juli allemaal een eerste prik? Ik heb m’n twijfels haha.
Misschien meer LOA’en ja… :no_mouth:

1 like

Ja volgensmij verschilt het echt erg per regio! Mijn ouders konden beide binnen een paar dagen terecht en mijn vriend en beste vriendin dus ook. Allemaal binnen 1,5 week na hun uitnodiging of het moment dat hun jaartal open stond. Maar lees ook zoveel dingen over dat mensen echt pas over 5 weken hun prik kunnen halen ofso.

Ik denk dat iedereen voor 1 juli wel echt iets te optimistisch is inderdaad. Maar misschien wel uitnodigingen voor 1 juli en dan eind van juli iedereen een (eerste) prik. Lijkt me realistischer haha. Maar ben heel benieuwd!

2 likes