Caronatopic #10

Nee, pas als diegene evt klachten krijgt.
Richtlijn is in quarantaine, direct testen en daarna testen op dag 5 als je minstens 15 min binnen 1,5 meter bent geweest van iemand die corona heeft. En dan ook alleen als je diegene binnen 2 dagen voordat de klachten van de positief geteste begonnen hebt gezien.

1 like

@Bill ik reageerde op een post die inmiddels weg is
Ook zonder klachten moet je in quarantaine als je een nauw contact bent. En nauw contact is dus binnen 1,5 meter voor minstens 15 minuten. Overige contacten (dus niet binnen 1,5 meter of korter dan 15 minuten) hoeven niet in quarantaine, pas als ze zelf klachten krijgen.

1 like

Huisartsenpraktijk HUTSSS
Willem Tellstraat 17,
8182ET Epe

Niet bellen!
Ga enkel naar de praktijk als u daar binnen 10 minuten aanwezig kunt zijn. Er zijn minder dan 10 restvaccins beschikbaar

3 likes

Haha vette naam voor een huisartsenpraktijk

34 likes

Nee is een geintje van mij ze heten gewoon Hut

42 likes

De notificaties doen het trouwens wel bij mij als ik de site niet open heb!

Huisartspraktijk Ecury

Heeft vaccins beschikbaar

Gasthuisstraat 13a,
4661 JE Halsteren

Niet bellen!
Ga enkel naar de praktijk als u daar binnen 10 minuten aanwezig kunt zijn. Er zijn minder dan 10 restvaccins beschikbaar

1 like

Halsteren
Horssen

Ik bespeur een paardenthema van ongelukkige meervoudsvormen maar gelukkig gevaccineerde mensen. :smiley:

12 likes

Ze is een overig contact >15min op >1,5m afstand. Dan hoeft degene niet in quarantaine, maar wel 5x 24 uur na het laatste contact zich laten testen. Als degene klachten krijgt dan eerder testen natuurlijk.

1 like

Willem Tellstraat 17,
8182ET Epe

Niet bellen!

De notificaties werken tip voor iedereen

1 like

Moet je om de notificatie te zien wel bezig zijn in je browser? Ik had net mn browser op de achtergrond en was bezig in ‘n ander programma, dat zou wel verklaren waarom ik de push niet kreeg :slight_smile: fijn dat het werkt!

Wow ik kan morgen via m’n werk gevaccineerd worden?? Vermoed dat ze wat over hebben dat ze bij mij aanbeland zijn. Hoop dat ik morgenochtend van curevac kan horen of ik daar een placebo heb gehad of niet, zou zonde zijn als ik het anders moet missen.

39 likes

:frowning: Hier kan ik de notificaties niet aanzetten op de een of andere manier.

1 like

Ik snap je helemaal. Wij moeten al ruim een maand allemaal op kantoor werken.

1 like

Het moet wel evenredig verdeeld zijn, vind ik. Dus de anderen wat meer op werk en jij minder op werk.

1 like

Heb dinsdag gebeld, met een uurtje wist ik het. En dat alleen maar omdat ze lunchpauze had toen ik belde, en ik gunde haar de tijd om even rustig te eten. Dus je hoort het snel hoor als je belt!

1 like

Ik merk dat ik er moeite mee heb dat gezonde twintigers nu eerder aan de beurt komen dan medisch risico 50-gers (anekdotisch bewijs). Hoe kan dit? Hoezo hebben die mensen een uitnodiging gekregen omdat ze ooit een minor iets hadden waardoor ze recht hadden op een griepprik ofzo? Hoezo is dit niet beter geregeld? Ik weet dat elke prik er eentje is, maar vind het lastig als er mensen zijn waar ik mij zorgen om maak die nog niet aan de beurt zijn en gezonde jonge mensen wel

2 likes

Maar medisch risico 50ers zijn toch ook gewoon aan de beurt. Alle medische risicosonder 65 zijn tegelijk uitgenodigd (obesitas net eerder). En ja er staan mensen verkeerd in t systeem bij de huisarts. Maar dan gaat t eerder fout bij die medisch risico vijftiger dan bij de twintigers. Of de vijftiger is minder risico dan dat hij/zij denkt. Maar we zijn al bij 1972 ofzo dus alle 50ers hebben ook al een afspraak kunnen maken.

4 likes

Volgens mij is vaccinatiejaloezie echt een ding. Ik vind sommige keuzes ook moeilijk te verkroppen.

7 likes

Het was fijn geweest als artsen de tijd hadden gehad om die lijsten op te schonen maar we zitten al een jaar in een pandemie dus daar was jammer genoeg nu eenmaal géén tijd of mogelijkheid voor in de meeste gevallen.

3 likes

Ja maar in NL zijn alle 50ers al uitgenodigd. Dus weet niet of deze persoon nu wel of niet uitgenodigd is. Want qua geboortejaar zijn we gewoon al bij 1973 dus bij de veertigers.

Daarnaast blijft t uiteraard kut als je risico bent en door fouten niet uitgenodigd word. Maar in deze post lijkt t alsof de 50ers geen uitnodiginf hebben gehad terwijl dat (als t nl is) eigenlijk gewoon niet kan.

En ik snap dat t voor jou heel vervelend is om te zien dat gezonde mensen die zich geen moment zorgen hebben gemaakt om corona zomaar door een foutje een uitnodiging hebben gehad. Ik kan alleen maar hopen dat mijn huisarts me niet van de grieppriklijst afhaalt als ze na dit alles moeten opschonen want zoals ik hier heb gelezen zou ik daar geen recht op hebben. Heb officieel geen astma meer maar dingen slaan altijd op mn longen dus wil m graag houden. En de toekomstige coronaprikken ook als die alleen voor risicos worden. Of ik moet gewoon dik blijven maar liever werk ik daaraan.

2 likes