Ik zit met mijn hele team in quarantaine en de peuters en naschoolse opvang zijn gesloten. Uitbraak bij ons op school/opvang.
Ik heb maandag en gister gewerkt met een collega die dus positief getest is.
Ik zit met mijn hele team in quarantaine en de peuters en naschoolse opvang zijn gesloten. Uitbraak bij ons op school/opvang.
Ik heb maandag en gister gewerkt met een collega die dus positief getest is.
Ik word hier ook ongelofelijk boos van. Ik zou geloof ik in staat zijn om iedere dag een mail te sturen naar het ministerie met daarin de namen van de mensen die die dag gevaccineerd zouden zijn, als zij niet zo achterlijk lang de tijd namen om beleid te maken.
Serieus, ik ben normaal erg van het schoenmaker blijf bij je leest enzo, maar hierbij denk ik echt: geef me alle relevante informatie en één middag en ik draai de strategie voor je in elkaar.
Vraag me ook af, stel dat je tekent dat je bekend bent met de risico’s die vaccinatie met Janssen of AZ zou kunnen hebben, of je dan niet toch die mensen kan vaccineren? Het verbieden lijkt me namelijk zo onlogisch, je mag ook vrij kiezen voor onbeschermde seks, alcohol, roken, etc. Waarom zou een overheid mogen bepalen dat je zelf die inschatting niet zou mogen maken?
Ben super gefrustreerd over dit hele gedoe, het hele land staat in vuur en vlam en de politiek neemt ruim de tijd te wachten op Utopia waarin we een strategie hanteren met nul risico’s ofzo. Lijkt me ook gek eigenlijk, artsen moeten natuurlijk vaak met maar één deel van de informatie toch de volledige beslissing nemen, die verkeerd kan aflopen (wel meer beroepen natuurlijk). In de politiek lijkt het hierin in daadkracht te ontbreken, die wikken en wegen en inmiddels is de patiënt overleden.
We kregen gisteren laat mail dat we de mensen met BMI>40 tussen de 16 en 60 jaar (ineens is de ondergrens verlaagd) een brief mogen toesturen waarmee ze vóór maandag a.s. de GGD mogen bellen en dan krijg je voorrang op een mRNA-vaccin.
Blij dat er wat geregeld is voor deze groep.
Belachelijk dat vanuit de overheid alles weken duurt en “wij” weer alles in 48 uur mogen fixen.
Ben het zo kotsbeu. En dan durft Nieuwsuur de huisarts ook nog neer te zetten als ordinaire voordringer, waardoor er ouderen zijn gesneuveld.
We lopen al meer dan een jaar alle gaten te vullen van super slecht overheidsbeleid en dan krijg je dit. Echt waar hebben we het aan verdiend.
Ik zag dit op tv, ik verstikte me nog net niet in m’n thee op dat moment. Echt belachelijk…
Jawel bij ons heeft vrijwel iedereen al AZ gehad begin maart. Maar een enkeling heeft zich pas later gemeld met een BMI>40 of kon door medische redenen toen niet meedoen die ronde, en die konden we zelf nu ineens niets meer bieden, omdat we ze geen AZ meer mogen geven.
Dus bij ons gaat het nu om nog één keer goed zoeken en dubbel-checken en een handjevol mensen. Maar de provincies die later gestart zijn moeten nu weer last minute veel meer werk doen. Naast het reguliere werk en de tientallen vaccinatie-vraag-telefoontjes per dag.
Het is dat dit allemaal in landsbelang is en je doet het niet voor jezelf maar voor een ander maar echt hoor, als het kon had ik allang gezegd: stik erin. Zoek het uit, doe het zelf, mij niet belle.
Mn pa wordt vandaag gevaccineerd en ik vind het zo chill (ben dus blij dat ggds en huisartsen niet zeggen: zoek het uit, mij nie belle)
Meh nu ga ik zenuwachtig lopen zijn of ik wel bericht krijg. Toen ik belde ging t zo fuckin chaotisch en had ik zo’n kut assistente aan de lijn dat ik echt bang ben dat t niet goed is gegaan.
Komt goed, als je vandaag niks hoort zou ik morgen even bellen naar je huisarts!
Hoop bijna op burgerlijke ongehoorzaamheid van de huisartsen
Ja vind ik ook zo lullig want t is daar al zo druk maar een prik zou ook zo fijn zijn. Maar dan spreek ik een vriendin die bij een huisarts werkt en die zegt dan ja wij wisten gister nog van niks en dan denk ik ojee. En had t ook bij de rivm gevonden en daar staat dan niet letterlijk dat t via de huisarts gaat en dan zegt ze ja maar dat zegt niet dat de huisarts t moet doen en dan denk ik ja joe wie weet verder mn bmi
De mail kwam gisteren pas rond 17 uur binnen. Ik heb vandaag vrij, maar gisteravond rond 22 uur m’n assistentes gemaild met het lijstje wie ze vandaag moeten benaderen.
Niet iedereen is zo gestoord als ik. Als ik vandaag moest werken had ik het ook vandaag pas uitgezocht. Geef ze even de tijd en anders morgen bellen!
Ik kan het dansje inmiddels met swingende heupen meedoen.
Hoogtepunt blijft trouwens die man in de metro met z’n zwoele heupbewegingen.
Doe je een last call voor mensen met BMI>40, krijg je weer berichten dat het oneerlijk is en dat hartpatiënten voorrang moeten krijgen.
IK
GA
ER
NIET
OVER
Heeft iemand wellicht het schema dat we zien hoeveel prikken nl heeft gezet tov rest van europa? We stonden opeens negende maar kan het niet vinden
https://www.volkskrant.nl/nieuws-achtergrond/hoe-gaat-het-met-vaccineren-in-nederland-en-wereldwijd-de-belangrijkste-grafieken-op-een-rij~b7109a05/ dit artikel heeft hele leuke grafieken
Nederland doet het nog best goed (denk ik?)
Thanks! Ik kan dat artikel niet lezen helaas
Ik heb nog even wat interessante grafieken gescreenshot:
Qua planning lopen we dus wel een beetje achter:
Maar we prikken wel weer heel snel geloof ik:
Wow, je zult maar een huisarts hebben die een hoog BMI alleen maar ‘eigen schuld’ vindt en dat je maar ‘gewoon’ moet afvallen
Weet iemand trouwens of je je eerste en 2e prik op verschillende locaties kan doen? Mn moeder heeft vakantie gepland half juni in Brabant. Om nou daarvoor helemaal terug naar Noord Holland te moeten terwijl en vlakbij waar ze dan zit ook een locatie zit. Of kan je de prik als t pfizer is ook een week later doen ofzo?