Caronatopic #10

Ahh pff ik snap dat ja. Godver haha ik voel me echt irrationeel teleurgesteld alsof ze blij zijn gemaakt met dode jansenmussen. :angry:

Gaat wel weer over en de hoop en het geduld keren wel weer terug, maar bleh.

Vraag me echt af hoe realistisch het idee is dat we eind van de zomer maatregelvrij kunnen zijn.

Trouwens sorry voor weer een beroep op je expertise, maar wat maak jij van de angstberichten over zuid-Afrikaanse/Braziliaanse/Franse varianten e.d.? Kan het dat we op een punt denken bijna griepsimmuniteit te gaan bereiken maar dat varianten waartegen de vaccins niet zijn opgewassen de overhand nemen en we weer moeten wachten tot de vaccins daarop zijn aangepast?

1 like

Ik vermoed omdat Corona voor deze groepen ongeveer even risicovol is, maar 20ers meer contacten hebben en dus meer kunnen bijdragen aan de verspreiding.

2 likes

Mijn lijflied tegenwoordig

16 likes

Hahaha Jezus goeie typo, ben ik even ontmaskerd als wappie, laat m maar gewoon staan ook.

12 likes

Echt ik besta na dit jaar nog uit 60% water en 40% cynisme geloof ik. Woest ben ik weer. Onze regio laat zien dat je met wat overleg snel maatwerk kan leveren, maar we worden gewoon als stoute kinderen teruggefloten.

11 likes

Ja, hier hetzelfde! Ze past eens in de twee weken op, ben ook echt heel blij (en zij zelf ook) dat ze volgende week haar eerste prik AZ krijgt.

Krijg zelf over twee weken de tweede prik, ook blij dat dat (nog…) gewoon doorgaat hier.

1 like

Heb je hier een linkje van. Ik wil m zo graag :sob: kan ik meteen aan mn bmi werken want ruim 8km fietsen enkele reis :joy:

1 like

Wat naar :frowning: ik ken ook een paar mensen die inderdaad precies deze klachten hadden en geen verkoudheid en hoesten enzo.

2 likes

Ik had ook geen hoesten of benauwdheid bij Corona. Alleen maar hoofdpijn, spierpijn alsof je flink gesport had en koorts.

Je kunt als je in de buurt woont wat eten voor de deur leggen. Mijn vriendinnen hadden wat brownies gestuurd via de post. Ook lekker.

2 likes

Ik vraag me soms af of we die redelijke immuniteit ooit gaan bereiken. Er wordt nu vooral gevaccineerd in de VS, EU en Australiƫ. In Aziƫ, Zuid-Amerika en Afrika gebeurt dat allemaal op veel kleinere schaal, daar is echt niet iedereen gevaccineerd aan het einde van het jaar, misschien nog niet eens eind volgend jaar. Wat heeft het voor nut om de helft van de wereldbevolking te vaccineren, terwijl bij de andere helft het virus nog vrij kan rondwaren en kan muteren tot het resistent is en we weer opnieuw kunnen beginnen?

2 likes

En er wordt al gezegd dat we mogelijk maar 1 jaar immuniteit hebben na een vaccinatie. Ik zie het al voor me dat op 1 januari weer dit riedeltje opnieuw begint :persevere:

Toen ik dit getal net zag, vond ik het even heel weinig, want ik ging uit van 17 miljoen mensen x 2 prikken = 34 miljoen prikken. Maar kinderen krijgen natuurlijk (nog) geen vaccinatie, en sommige mensen kunnen/mogen niet, en sommige willen niet. Ik vraag me af hoeveel prikken we in totaal zullen gaan zetten, 20 miljoen ofzo?

2 likes

De techniek is wel vrij nieuw en volgens mij nog niet eerder (zo) grootschalig gebruikt? Volgens mij waren er eerder nog geen adenovirale vaccins gebruikt in grote groepen (alleen in kleine klinische trials of bij kanker bij kleine groepen), maar het kan zijn dat er wel iets is waar ik niet vanaf weet hoor. En met een bijwerking die in de orde van grootte van 1 op 100.000 zit oid moet je natuurlijk wel veel mensen vaccineren voor je dat uberhaupt oppikt.

1 like

Er zijn 11 miljoen Nederlanders boven de 18 jaar. Ga ervan uit dat de vaccinatie bereidheid op 75% (?) zit, dan heb je het over ongeveer 8/9 miljoen mensen, dus 16/18 miljoen prikken? Of denk ik nu verkeerd :yum:

Edit: even voor het gemak ervan uitgaan dat bij alle vaccins twee prikken worden gezet

2 likes

Ik word hier steeds optimistischer van haha!

3 likes

Jaa net als heparin-induced thrombocytopenia? Al staat heparine niet als mogelijke oorzaak op die pagina. Want ik las dit stuk, dat ze dus datzelfde antilichaam vinden als bij mensen die heparine gehad hebben. Sowieso wel bizar hoe ze dat dan toch bij toeval ontdekt hebben (en plz maak Marcel Levi minister van VWS help ons) How UK doctor linked rare blood-clotting to AstraZeneca Covid jab | Vaccines and immunisation | The Guardian
Echt intrigerend wel, vond dit ook een mooi plaatje erover haha
afbeelding

1 like

Eerste wat ik denk, ik heb zeer plaatselijke heparine gehad, kan ik wel veilig dat vaccin krijgen. Maar zo zal het vast niet werken :joy:

Ja dat zat ik me inderdaad ook al af te vragen. Volgens mij zijn de risicofactoren hiervoor verder ook uberhaupt niet echt duidelijk toch, voor immune thrombocytopenia in het algemeen, behalve dan dat het vaker bij jonge vrouwen voorkomt? Ten minste ik had het er met een collega over die in de stolling zit haha en zij wist het ook niet zo goed, alleen dat het vaker bij mensen met APS/SLE gezien wordt, maar ik neem aan dat als dat bij die gevallen na de vaccins zo was geweest er dat wel bij gezegd was.

Mijn ouders hebben allebei corona. :frowning: Mijn moeder vertelde vanochtend dat ze ging testen omdat ze gisteravond klachten kreeg en vanmiddag bleek het positief. Toen vertelde ze dat mijn vader al sinds vrijdag (!) klachten heeft en het vertikte om zich te laten testen. Ik was echt zo boos toen ik dat hoorde. En ondertussen lekker anderen besmetten. Nu heeft hij zich wel laten testen omdat mijn moeder dus positief was en goh, ook positief. Hopelijk komen ze er een beetje goed vanaf.Zo zuur, ze hadden net een vaccinatieoproep binnen.

Sterkte voor je ouders zeg! Hopelijk valt het mee voor ze! Oh, en wel super shit dat je vader door is blijven lopen met klachten. :weary: Dat schiet natuurlijk niet op.

En @Enthusiasm, wat jij omschrijft heeft mijn beste vriendin precies zo gehad toen ze begin januari besmet was. Haar man ook positief, die was enkel moe. Zij zelf heeft ook van die hele heftige spierpijn gehad. Zo erg dat ze niet meer de trap af durfde om naar het toilet te gaan. Gelukkig duurde dit geloof ik maar 2 dagen, daarna ging het snel beter.

1 like