Caronatopic #10

Hoe ben je nu eigenlijk aan dat nr gekomen? Is dat online te vinden? :thinking:

Is dat moeilijk vindbaar? Ik heb het uit dit tweetjes geplukt:

Ze promoten het voor deze geboortejarne niet echt. Thanks!!

Haha wat een goede sneer dat hij Doutzen Kroes nog even benoemd. Denk niet dat zij snel een afspraak voor vaccinatie maakt haha.

8 likes

De meest recente testen van mij en mijn vriend waren mid maart en toen kregen we het binnen 24 uur. Was bij een kleinere locatie in een grote stad.

1 like

Ik wel! Ben wel via werk gevaccineerd, niet via de GGD

De website is overbelast en toen ik belde zei de GGD medewerker dat hun systeem ook storing heeft en dat ik later vanavond terug kan bellen. Ahh!!

Hahaha ik wil zo graag gevaccineerd worden. Nog even we zijn eindelijk verlost van de Covid-shit. :pleading_face:

4 likes

Voor de mensen die al corona hebben gehad, ga jij voor 1 of 2 prikken? Ik neig naar 1 omdat het nu dus het algemene advies is.

Mijn God. Bang zijn voor een “giftige” vaccinatie en je wel met giftige (!) kikkers willen laten inspuiten (of wat doen ze er mee… drinken? Snuiven?)

8 likes

Welke gegevens hebben ze eigenlijk van je nodig als je belt voor een afspraak?

1 like

Je BSN nummer!

2 likes

Wanneer was je besmetting? Ik ga voor 1, maar mijn besmetting is nog niet zo lang terug. Al zou ik ook voor 1 gaan als het wel wat langer geleden was.

1 like

afbeelding

6 likes

Ik wist trouwens niet dat kinderen ook al gevaccineerd werden? Mijn zusje van 14 vertelde dat een jongen in haar klas al gevaccineerd is. Deze jongen heeft een ernstige spierziekte dus is een hoog medisch risico.

Ik ook via werk maar het staat er nog niet in :frowning: Hoop dat alles goed is gegaan.

Aangezien hier mensen met nogal wat kennis zitten, hoop ik dat jullie me van mijn twijfels af kunnen helpen. Disclaimer: Ik ben hartstikke vóór vaccineren, geloof niet in complotten, Great Reset of 5G-kletskoek etc. Toch switch ik nog elke dag van ja naar nee en van nee naar ja. Ik droom er inmiddels zelfs over. Ik voel een enorme maatschappelijke verantwoordelijkheid om me te laten vaccineren, dus ik sta echt open voor goede uitleg!

Ik kan me ook voorstellen dat deze vragen al tig x voorbij zijn gekomen en er niet eindeloos opnieuw uitgelegd wordt. Het lukt me niet om alle coronatopics helemaal door te lezen. Ik heb een poging gedaan, maar het is niet te doen. Ik heb wel via de zoekfunctie gezocht en via Google naar dit forum.

Genoeg ingedekt. Ik heb 3 punten van zorg:

1. vrouwen waren geen aparte testgroep in de testfase, zie: Hoe vrouwen vergeten werden in het Covid-19-onderzoek | Trouw Ik weet dat in de medische wereld vrouwen vaak worden gezien als een ‘kleine’ man, terwijl wij wel een ander systeem van binnen hebben. Dat daar onvoldoende naar lijkt te zijn gekeken, baart me zorgen.

2. Deze komt van vaccinvrij: 18 redenen waarom ik het Covid-vaccin niet ga halen | Stichting Vaccin Vrij zo biased als de pest natuurlijk, dat besef ik ter dege. Van de helft van de punten weet ik dat ze gedebunked zijn/hoe de wereld echt in elkaar zit. Maar er is ook nog een aantal punten waardoor ik twijfel, met name: 2, 3, 4 en 5.

3. Het Mexicaanse Griep-vaccin dat narcolepsie bleek te kunnen veroorzaken. Ik hoor veel dat echt gekke bijwerkingen/ziektes niet kunnen ontstaan na een vaccinatie omdat het vaccin niets anders is dan een verzwakt stukje virus dat je krijgt ingespoten of dat bepaalde cellen getraind worden om een specifiek ei-wit aan te maken tegen het virus. Maar narcolepsie is ook iets totaal anders dan Mexicaanse griepvirus en toch bleek het één het ander te kunnen triggeren. En het klinkt logisch dat een vaccin nooit impact kan hebben op bv. je vruchtbaarheid, maar als ik naar dit voorbeeld kijk, dan denk ik als 30-plusser met kinderwens: je weet maar nooit…

Nogmaals: ik begrijp het goed als dit al tot eindeloos aan bod is gekomen. Tegelijkertijd stel ik liever de vragen in de hoop dat ik me straks met volle overtuiging laat vaccineren, dan dan ik het misschien toch oversla (ik weet het gewoon echt niet).

2 likes

Ik heb eind december corona gehad, hopelijk ben ik voor eind juni aan de beurt dan ga ik voor 1 prik.

2 likes

Er zijn hier veel mensen die het veel gedetailleerder kunnen uitleggen en onderbouwen, maar wat ik zelf een overzichtelijke afweging vind, is dit:

Er is een heel klein risico op klachten (bijwerkingen) bij het vaccin.
Er is (verhoudingsgewijs) een veel groter risico op vergelijkbare klachten bij een besmetting.
Ik wil zo min mogelijk kans op klachten > dus ik neem het vaccin.

3 likes

Ik ga ook voor 1. Heb het eind februari gehad dus ik zit sowieso nog binnen die 6 maanden. Mocht er iets heel geks gebeuren met vaccineren en ik zou pas na de zomer aan de beurt zijn, dan denk ik dat ik misschien wel voor 2 zou gaan voor de zekerheid.

1 like

Als het er nog niet in staat via werk kan je naar je eigen P&O mailen met je gegevens (naam, geboortedatum, vaccinatiedatum, batchnummer) en vragen of ze het nog eens doorgeven aan het RIVM. Bij ons duurde het eeuwen (dachten we), bleek dat ze het niet hadden doorgegeven omdat ze vergeten waren toestemming te vragen.

1 like