Caronatopic #10

In een groepsapp zegt iemand jaa ik hoorde dat 88 - 90 vanaf 4 juni al mag bellen (geen bron of wat dan ook, zeker zo’n doorgestuurd facebookbericht ofzo). Reageert er iemand “ja gewoon bellen naar de ggd, ik had binnen vijf minuten een afspraak” (iemand die als geboortejaar 84 heeft…)
Echt blij als dit circus ook voorbij is en mensen dan weer over andere dingen kunnen doen alsof ze het beter weten :crazy_face:

14 likes

Ja bellen kan altijd. Maar dan wordt ze aan de lijn wel verteld dat ze nog niet aan de beurt zijn :joy:

2 likes

Haha ja inderdaad veel succes :+1:
Alleen jammer van de bezetting aan GGD kant dat ze elke dag met deze bullshit moeten dealen

3 likes

Ja, sommige mensen denken: ach ik probeer het alvast want misschien kan het gewoon al, maar zo werkt het helaas niet

2 likes

Ik denk dat ik toch voor 2 ga als die optie er nog is als ik aan de beurt ben (1997), ik ben eind december positief getest op corona

1 like

Ik ben net geupgrade met Pfizer :partying_face:

41 likes

oh man ik heb echt zo lang gewacht op het eerste vaccin en nu denk ik … ja maar het 2e vaccin, dat is pas wanneer er dingen veranderen :smiley: dus nu zit ik weer elke x te kijken of ik al een afspraak heb voor de 2e. In Schotland prikken ze Pfizer 2e vaccin momenteel na 12 weken, maar ik hoop dat ze het wat sneller gaan doen (ook omdat er nu een 3e golf aan t komen is)

1 like

Ah thanks @LazySusan, @Suikerklontje en @Ovenschaal!
@Ovenschaal ik ga gebruikmaken van jouw aanbod en zal wat concrete vragen in een post zetten. Heel fijn dat je ernaar wilt kijken! Dat lukt waarschijnlijk alleen niet vandaag i.v.m. werk en afspraken in de avond, maar ik kom erop terug.

Ik zal ook zoeken in deze topics op ‘narcolepsie’ en ‘vruchtbaarheid’ zoals jullie aangaven; waarschijnlijk vind ik dan al wat antwoorden!

3 likes

Heh? Nee dit is nieuw voor mij haha. Hoe werkt dat dan :crazy_face::see_no_evil:

Ik heb eind oktober Corona gehad en vandaag een afspraak gepland. Je krijgt volgens mij niet de keus 1 of 2 prikken na positief getest te zijn geweest op Corona.

Ik kreeg als afspraak optie namelijk meteen 1 afspraak. Weet niet of het anders is als je belt hoor. Je kan het altijd proberen.

Zelf ben ik wel blij dat ik na 1 prik klaar ben. Vertrouw erop dat het voldoende moet zijn.

1 like

In Schotland ja, waar ik woon. De besmettingen zijn weer omhoog aan t gaan - nog niet officieel een derde golf maar het gaat wel die kant op

Is dat dan ook onder de mensen die al gevaccineerd zijn?
Hoop een beetje dat er in september een vakantie naar de UK in zit. Maar goed, het is natuurlijk geen must.

1 like

Ik kan vanuit mijn werk naar een testlocatie zonder afspraak. Maar dat is alleen vanuit mijn werk geregeld (wel een ggd locatie).
Maar ken niks anders waar dat kan.

Yessss vaccinatie is gepland :partying_face: zo blij. Kon ook locatie kiezen met een saaie fiets route of eentje met een leuke fiets route. Dus wordt gelijk een uitje :joy:

25 likes

Weet ik eigenlijk niet, maar denk als dat het geval was het wel in het nieuws zou zijn. De ziekenhuisopnames gaan niet met dezelfde spike omhoog dus denk dat het vooral jongeren zijn.

1 like

Net dit gevonden, blijkbaar 3 gevallen hadden 2 vaccinaties: Just 3 of most serious India variant cases double-jabbed, Matt Hancock confirms - Mirror Online
Gaat dus om de India/Delta variant die in de UK nu er is (en in Australie ook bijv)

3 likes

Als je ziek wordt van de prik, hoeveel dagen na het zetten vd prik word je dan ziek en hoe lang duurt 't ongeveer? Ik ken zelf eigenlijk niemand die er echt ziek van is geworden. Maar dan kan ik een beetje plannen zodat ik niet op mijn verjaardag ziek in bed lig maar juist ervoor :hot_face: (of erna)

Soms dezelfde dag al. Soms dag erna. Hangt ervan af hoe snel en hoe erg je immuunsysteem erop reageert. Soms nauwelijks. Soms een paar dagen tot een week.

1 like

de dag erna word je ziek en dan een paar dagen als t erg is, maar soms ook langer!

1 like

Yess ik kan de 21e m’n prik halen. Moet er wel iets verder voor rijden (50 min) want in mijn woonplaats kon ik pas de 25e en ik heb geen geduld :sweat_smile:

11 likes