Dat kan zonder problemen.
Ik krijg a.s. maandag mijn eerste prik in Limburg en 24 mei in Zuid Holland.
Ik zou eigenlijk beide prikken in Limburg krijgen.
Maar ben 24 mei in Zuid Holland.
Even bellen met de afsprakenlijn van de GGD en het is geregeld.
Mijn zus heeft de eerste vaccinatie met Astra Zenica gehad. En is zo ongelooflijk ziek geweest daarna. 3 dagen heel erg misselijk, koorts, overgeven. Nu na 6 dagen is ze nog steeds heel erg moe.
Herkent iemand dit?
Vraag ik me ook af. Ook benieuwd hoe het met de quarantaineplicht gaat voor mensen die voor werk de grens over moeten.
Ik zelf niet.
Maar een vriendin van mij had ongeveer hetzelfde
Die was echt aardig lang goed ziek ook
Toen er ook eerder gesproken was over quarantaine als advies en mensen zich er meer aan hielden. Was er ergens een regel dat het voor werk niet hoefde.
Omdat men stelde dat voor werk meer afstand kon houden dan met bijvoorbeeld een vakantie.
Maar goed, dat was 1 jaar geleden.
Zijn er meer hier die Covid hebben gehad en daarna een onregelmatige menstruatiecyclus? Ik kreeg het begin vorige maand en ben er twee weken flink ziek van geweest, daarna nog wel moe, maar het gaat nu weer veel beter. Mijn menstruatie is altijd regelmatig (geen hormonale anticonceptie), ik kan het vaak tot op de dag voorspellen, maar deze keer was ik een week overtijd. Heb ik nog nooit gehad!
Als ik dit lees ben ik dat Nederlandse gezeik zo zat he. Ook gister las ik over Peru dat je je eigen zuurstoftank mee moet nemen amders heb je pech (weet niet meer of dat hier was, dacht t wel). Dan denk ik echt jezus je loopt te zeiken over je festivalletje of je restaurantje of dat je kind oma niet kan knuffelen. En als je zelf direct hard getroffen bent omdat je bv een eigen horecazaak heb mag je echt wel klagen. Maar de rest mag ook wel beseffem hoe goed we het hier hebben. Maar ja dat is niet per se corona gerelateerd, denk dat mensen dat wel vaker mogen beseffen.
Er is een brief van de huisarts onderweg
Niet met astra, maar ik heb hetzelfde met pfizer gehad. En meerdere collegaās met mij. Dat moe zijn duurde bij mij anderhalve week ongeveer.
Maar morgen van Rio de Janeiro naar Amsterdam vliegen voor een paar honderdjes? Geen enkel probleem!
Lol, dan valt het toch weer even in het niet dat je dat familieleden van hun vakantie moeten terugkomen om zich te laten inenten?
Dat was nergens een probleem was gewoon een vraag of t mogelijk was. Die ook alleen maar in me op kwam omdat je vaak hoort dat mensen ver weg moeten testen/prikken omdat er geen plek was.
Volgens mij is het vrij normaal als je ziek bent geweest met koorts dat je menstruatie dan iets later kan komen. Kan bij griep bijv ook voorkomen. Ik zou na 1 keer iets later ongesteld ook niet meteen spreken van een onregelmatige menstruatiecyclus maar nog even afwachten of de volgende 2 cyclussen wel weer normaal verlopen.
Is niet een hele betrouwbare bron maar goed: Wanneer je menstruatie uitblijft | Gezondheidsnet
Dank! Ja, ik heb natuurlijk wel gegoogled, maar was benieuwd naar andere ervaringen.
Ja echt raar. Ik volg(de) iemand op instagram die een werktrip deed naar Braziliƫ vanuit Parijs. Zegt ze doodleuk in haar stories dat niemand controleerde of ze een negatieve testuitslag hadden dus iedereen kon gewoon naar Braziliƫ vliegen hoor, geen probleem. En daar loopt iedereen rond in dat resort zonder mondkapje, ze kunnen overal uit eten etc. Nou blijf daar maar lekker nu.
Ik heb mijn eerste test gehad, nadat ik vijf dagen geleden contact heb gehad met iemand die nu corona heeft. Ik hoop zo dat het negatief is en ik weer lekker naar buiten mag.
Wanneer is die persoon ziek geworden? En hoe was je contact (vluchtig, of wel even een tijd samen geweest).
Het kan trouwens 2 tot 10 dagen duren totdat je klachten ontwikkelt; dus een negatieve test nu hoeft niet perse te betekenen dat je niet alsnog ziek wordt. Hopelijk is dat niet zo/ben je niet besmet!
Klopt! Ik blijf hierna ook voorzichtig, maar zo volg ik de officiƫle regels en mag ik dus wel weer naar buiten. Ik spreek voorlopig ook niet met mensen af (en ik hield sowieso al altijd veel afstand van mijn vrienden), maar ben al blij als ik weer lekker kan wandelen. De persoon die nu corona heeft is mijn vriend, dus daar ben ik helaas wel langere tijd echt dichtbij geweest. Ik heb hem zondagochtend gezien, hij kreeg maandag klachten en werd dinsdag echt ziek. Hij is zaterdagavond besmet geraakt.
Ik zit bij de pedicure en ze vertelde dat ze van de week een klant hadden die vertelde dat ze een vriendin had die in de zorg werkte en met haar collegaās gevaccineerd is. Na 3 weken 17 doden waaronder die vriendin. Dus nu durfde die klant geen vaccin meer.
Nou, ik denk dat dat wel in het nieuws was gekomen
Kan wel kloppen, heb 2 collegaās die echt extreme vermoeidheid hebben gekregen en nog deeltijd werken. De rest lijkt er na een paar weken/maanden geen last meer van te hebben gelukkig
Of dat het overlijden van die man van 77 wel degelijk met de vaccinatie te maken had en de familie onder druk wordt gezet om te zeggen dat het niets met het vaccin te maken heeft.
Beweert ook iemand.