Caronatopic #10

Oh zeker maar waarom stonden we vorig jaar nog achter stickers met anderhalve meter en mochten er maar bepaald aantal mensen in de winkel en boeit dat nu allemaal niks meer? Het is niet alsof we minder besmettelijk zijn geworden in de tussentijd

1 like

Heeft meer met de mensen te maken dan het beleid lijkt me, die regels zijn er toch nog steeds. En verder vooral op rustige momenten boodschappen doen, scheelt een hoop.

11 likes

Hahaha nu verwacht ik hem wel als ik aan de beurt ben hoor

2 likes

Ik zou zeggen stuur hem een uitnodiging.

PS. Je wordt zelf niet geprikt. Graag wel een taartje meenemen om het te vieren.

2 likes

Ik heb allemaal Amerikaanse vrienden die al gevaccineerd zijn en ik ben zo jaloers. Aan het begin wilde ik daar absoluut niet (meer) wonen (ik ben net voor de pandemie verhuisd) maar nu zou ik wel even een retourtje willen boeken.
1 juli voelt tegelijkertijd nog zo ver weg en zo onwaarschijnlijk.

7 likes

Zou er bijna een " Zoek de verschillen" van Hugo.
Hij heeft in ieder geval op twee foto’s dezelfde schoenen aan. Op drie van de zes een mondkapje op. en qua pak ben ik te blind om te zien of het dezelfde pakken zijn of niet.
Een foto krijgt hij een appje van Markie of alles goed gaat. Twee grijnst hij. Vier houd hij zijn handen in bijna dezelfde positie.

2 likes

Bij ons nergens meer. Alle stickers zijn van de vloer gehaald, spat schermen weg en geen max aantal mensen meer in de winkel

Nou hier in de supermarkten gelden die regels wel gewoon, beperkt aantal karretjes, stickers op de vloer met route en bij de kassa. Dus dat ligt dan aan de winkel waar jij specifiek komt kennelijk. En ja, het is toch ook totaal niet realistisch dat bij elk koelschap iemand staat om de deur elke keer schoon te maken? Als je dat niks vindt kun je altijd nog je boodschappen bestellen. We moeten ook wel een beetje realistisch blijven met z’n allen


4 likes

Mijn punt is dat ik alle regels gewoon super scheef vind en er zo moedeloos wordt. Supermarkten mag alles alsof corona niet bestaat, overige winkels mag je niet eens naar binnen. Bol verdient meer dan ooit een de rest gaat failliet. Ziekenhuizen roepen om meer geld wat ze niet krijgen, field labs voor gezellige nutteloze uitjes worden miljoenen ingepompt. Avondklok zou er als eerste af gaan, maar is intussen 3x verlengd en zelfs verschoven want ‘het is langer licht’ (???). We mogen nog steeds maar 1 iemand tegelijk zien, maar terassen mogen misschien wel weer open.

Dat hele zwabber beleid maakt me echt zo mega cynisch en volslagen moedeloos. Er wordt telkens zoveel beloofd maar er wordt echt niets ook echt waar gemaakt en dat hele ‘nog heel even volhouden’ wat we al een jaar roepen komt me echt de keel uit. Alsof je bij Limburg al zegt ‘we zijn er nu echt bijna hoor!!’ terwijl we naar Zuid Spanje moeten.

Sorry dat ik niet eeuwig kalm en beheerst em begripvol kan blijven zoals jullie, super knap, maar ik krijg er af en toe echt mental breakdowns van omdat er maar geen einde aan lijkt te komen en zelfs de regering die dit in goede banen moet leiden de simpelste dingen niet voor elkaar krijgt

27 likes

Want jij weet inderdaad hoe ik me dagelijks aan geen enkele regel hou

6 likes

Iemand thuis op bezoek ontvangen is meestal binnen in 1 ruimte. Een terras is in de buitenlucht. Vind het niet geheel vergelijkbaar.

Daarnaast is het nog helemaal niet zo dat de terassen open gaan. Men kijkt ernaar.

3 likes

Ik weet niet in welke mate jij mijn posts in de gaten houd maar het valt reuze mee hoeveel ik tegen de regels in doe. Je hebt geen idee wat voor werk ik heb of wat mijn dagelijkse situatie is, want goh, dit is een anoniem forum waar ik meer niet deel dan wel. Je beoordeelt nu mijn gedrag op basis van een tiental posts die ik per maand plaats in diverse topics verspreid over dit hele forum. Jij vindt dat genoeg grond om mij ‘hypocriet’ te noemen en iemand die ‘schijt heeft aan alle regels’. Ik vind dat vrij voorbarig. Je oordeelt keihard op basis van heel weinig.

Het spijt me dat ik toch af en toe mental breakdowns heb over een pandemie en het beleid daarbij wat mijn, en het leven van mensen en ondernemers heel dichtbij mij drastisch beĂŻnvloed, ookal zou ik die volgens jou niet moeten hebben want daar heb ik te veel schijt voor.

12 likes

Yes! Mijn ouders krijgen de 19e hun eerste prik!
(Geboren 1949) mijn vader hoorde op de radio dat nu de 70 plussers aan de beurt zijn. Zonder brief heeft hij kunnen inloggen en afspraken gemaakt. Hahah
Mijn vader wil zo graag! (Risico door afwijking in de witte bloedcellen)

Mijn schoonmoeder is de 16e aan de beurt (1944)
Dit gaat de goede kant op!!!

Ik heb mijn ouders sinds de kerst alleen nog maar een keer in de voortuin gezien
 :sob:

34 likes

Ik hoorde dit ook! Heb gelijk de oma van m’n vriend (aangetrouwd, anders zou ze een beetje jong zijn :yum:) gebeld toen ik in de auto zat. Zij helemaal blij en ging gelijk een afspraak maken.

Mijn moeder belde gisterenavond rond 21.00 ook opeens. Normaal bellen we nooit zo laat dus ik schrok wel wild. Was het om door te geven dat ze a.s. donderdag hun vaccin krijgen. Ze zijn allebei van 1950 en hadden het (op mijn aanraden maar dankzij hier) geprobeerd. Ook omdat ze hadden begrepen dat vanaf 6 april de brief konden krijgen maar die hebben ze niet afgewacht.Ik zal zo opgelucht zijn als zij dat vaccin hebben ontvangen. Dus ook dankzij dit forum hier.
Begreep dat in België sinds gisteren de risicogroepen wéér anders zijn en dat mijn zwager toch niet in aanmerking komt voorrang. Dus het echt niet alleen in Nederland een puinhoop. Maar we komen er wel! (Uiteindelijk
)

15 likes

Wow, dat klinkt alsnog als een hele grote groep. Vreemd dat hij er dan niet bij zit al vermoed ik dat ook iets anders achter zit waarom deze groep er nu weer buiten valt. Want op leeftijd zou hij er wel bij horen. Kan er niet meer over zeggen, want niet mijn verhaal.

Hoe zit het nu bij jou? Val je wel binnen de risico-groep of moet je met de ‘gewone’ mens wachten?

1 like

Ach als het allemaal maar lang genoeg duurt val ik vanzelf in een leeftijdscategorie die voorrang krijgt :partying_face: hesjtek omdenken

8 likes

Mijn ouder uit 1958 heeft de uitnodiging gekregen en eind volgende week al een afspraak (Overijssel). Zo blij en opgelucht :pleading_face:

12 likes

Ik hoop het echt voor je!

2 likes

Mijn moeder (‘53) is vorige week gevaccineerd en mijn vader (‘54) is zojuist gebeld door de huisarts dat zij nog vaccins over hadden en of hij gevaccineerd wilde worden, dus ik zit nu in de auto te wachten bij de huisarts op hem tot hij klaar is :partying_face:

27 likes