Caronatopic #10

Ik had zo’n verschrikkelijke cohortdienst vandaag. Knetterdruk met erg zieke patiënten. En ongeschoold personeel wat dus aan je bed staat. Ongeschoold als ongeschikt voor verzorgen van zulke zieke patiënten die aan speciale beademingsapparatuur liggen op de verpleegafdeling. Daar is de verpleging die er staat niet voor opgeleid. Er is gewoonweg geen speciaal personeel meer. Want ziek of niemand kan elke dag 24/7 werken. Echt verontrustend. En dan hoor je sommige politici makkelijk zeggen “opschalen”. Ja hoe dan?? Het gaat om goed specifiek opgeleid personeel wat er niet is.

Ik ben echt zo Coronamoe. Dit is denk ik mijn eerste dienst in een jaar tijd, waarna ik gewoon misselijk ben icl hartkloppingen erna. Alsof ik aan het hyperventileren ben of richting een burn-out ga? Lig nu ook stuiterend in bed, angstig voor de dienst van morgen. :cry:

31 likes

Ik hoop zo dat je kan slapen en dat het morgen beter gaat en je je ook weer beter voelt. Knuffel voor jou!

Vind t zo kut dat er gepraat wordt over versoepelingen terwijl t in ziekenhuizen (en met de besmettingen eigenlijk ook) zo kut gaat.

1 like

Zucht, heel dichte familie (1e lijns/graads hoe zeg je dat haha) van ons zou gaan trouwen deze zomer. Maar de locatie gaat t vanwege Corona af moeten blazen. Nu hebben ze besloten het dan dus maar in de (wel grote) tuin te doen bij iemand die ze kennen.

Ik snap echt dat het kut is dat je niet kan trouwen nu. Echt… maar eerlijk, het wordt alleen maar lastiger zo? Want ze willen dan een tent opzetten waar dan Max 30 mensen onder gaan. Dat gaat nooit op afstand natuurlijk :roll_eyes:
officiële mag je ook alleen maar trouwen met 30 en daarna moet iedereen oprotten, maar ze hebben nu bedacht dat de cateraar daar gewoon komt etc.

En dan maar hopen dat Corona die dag denkt: ach… je trouwt maar 1 keer, ik spaar je moeder van eind 70 deze keer wel :hugs::heart:

2 likes

Ik word zo boos als ik het soort berichten als van @Broodrooster (knuffel voor jou :heart:) hierboven zie en dat mijn vriend dan van een van zijn klanten vandaag een uitnodiging krijgt voor een bbq bij die man thuis, incl. aanhang. Ik ben serieus in staat om een bericht terug te sturen met dankjewel voor het in stand houden van deze kutsituatie, lamlul dat je bent. Pfff

Edit: misschien ga ik wel snitchen.

6 likes

Succes morgen :heart: het is gewoon mega zwaar al die ellende, ik ben er ook echt vaak ziek van na m’n werk. Hopelijk wordt het snel beter :disappointed:

2 likes

Bedankt dat jij er bent, samen met al je collega’s :heart:

2 likes

Zo intens rot om te lezen dit. Kijk het dag voor dag aan. Hopelijk slaap je lekker, misschien even Headspace op Netflix of een podcast ter afleiding.
Je doet het fantastisch!

3 likes

Kut. Nu positief, nadat ik vorig weekend negatief getest was. :pleading_face:

1 like

Best oké eigenlijk. Ik had al last van m’n keel, af en toe hoesten. Nu lijkt het heel af en toe alsof ik iets minder adem krijg. Na alle verhalen hoop ik dan wel dat het niet vele malen erger gaat worden. Verder gelukkig wel kunnen slapen.

Oh, en dit is ook kut zeg! :weary:

1 like

:fire:

21 likes

Precies: geef mensen de keuze. Dan zijn er misschien 60-65’ers die het spannend vinden en nu niet komen omdat ze geen AZ willen en weer duizenden 60-‘ers die staan te springen…!

2 likes

Je spreekt jezelf wel een beetje tegen. Aan de ene kant wil je dat winkels open gaan want ondernemers gaan failliet, maar je klaagt wel dat de terrassen misschien open mogen terwijl dat ondernemers juist zou helpen. Ik vind het coronabeleid ook niet top en zou persoonlijk andere keuzes maken (maarja het is mijn werk ook niet), maar laten we blij zijn met wat er mag en kan. Het is ook een beetje kiezen of delen. In Nederland was er geen avondklok maar waren de winkels dicht, in België was er wel een avondklok en waren de winkels open… Het kan gewoon nooit allemaal tegelijk totdat we dadelijk allemaal gevaccineerd zijn. En je snapt zelf toch ook wel dat een supermarkt met eten en drinken een heel andere levensbehoefte is dan een paar schoenen kopen?

3 likes

Dode bij lockdownfeestje in Antwerpen: jongeman (21) valt uit hotelraam bij aankomst politie
https://www.demorgen.be/a-bf338871

Ik weet niet of dit het juiste topic ervoor is maar toch te absurd als je bedenkt in wat voor situaties we nu belanden. Ik weet niet goed wat ik ermee wil zeggen, want absoluut niet om het voor die jongen goed te praten, hij moest daar niet zijn en niet wegvluchten van de politie maar als je deze situatie aan onze verleden zelf moest uitleggen (of aan toekomstige generaties “ja je oom is toen overleden omdat hij wegvluchtte van een feestje op zaterdagnacht”) wow pff dat het zo ver moet komen… ook traumatiserend voor die agenten.

1 like

Ik lees op post als dat hartoperaties etc worden uitgesteld reacties als ‘maar waarom krijgen de Coronapatienten dan voorrang?’. Maar dat antwoord is toch mega logisch; omdat iemand die half stikt op dat moment meer nood heeft dan iemand die een geplande hartoperatie heeft staan? Ik ben bekend met hartoperaties en weet dus héél goed de noodzaak ervan maar bij een geplande is het vaak niet precies op dat moment nodig (zou ook evt paar dagen later kunnen) en bij iemand die nu bijna stikt niet. Zijn die mensen nou zo dom of? :sweat_smile:

4 likes

Oh dit argument ga ik gebruiken in toekomstige discussies als iemand weer zeurt over de maatregelen.

6 likes

Ja helemaal mee eens hoor! Het lijkt zo nutteloos en dom, dat je inderdaad niet op voorhand hebt nagedacht over die gevolgen - of minstens egoïstisch hebt bedacht dat je bang bent van de politie en dus dat risico niet wilt lopen maar goed, dat laatste kan je mss op voorhand niet inschatten (of ook invloed van drank etc).

Maar wat je zegt over hoe onze hersenen dit zien vind ik heel treffend. Ik wist ook niet goed waarom ik de drang voelde dit te delen want idd intussen sterven er veel meer mensen aan corona en daar sta ik (intussen…) niet meer dagelijks zo bij stil. Ik denk dat de impact op vrienden en familie, politie, ambulancepersoneel… hier zooo nutteloos en absurd voelt ofzo, had zo makkelijk kunnen vermeden worden. Maar eigenlijk is dat natuurlijk ook zo voor vele coronadoden (vaak door anderen of zij zelf die zich niet aan de regels houden).

2 likes

Het is gebeurd. Een van mijn vriendinnen (zie haar niet vaak) heeft een imbeciel artikel gedeeld over corona van de website leefbewust . nu. Heb ‘t meteen gerapporteerd en voel heeeeeel sterk de behoefte om haar erop aan te spreken. Maar zij is sowieso al heel erg van het zweverige, dus dat heeft -1000 nut en gaat toch alleen maar een energielek zijn… Ik had echt gehoopt dat mijn vriendenkring wappievrij zou blijven maar HELAAS

1 like

Aah nee dit is zo herkenbaar. Bij mij dus ook een vriendin :confounded: hoorde laatst dat ze kennelijk al op het punt is dat ze geen mondkapje op wilt in de supermarkt en dan publiekelijk ruzie gaat zoeken en erna zegt ze om medische redenen geen mondkapje op kan :rage:
Ook echt 0 behoefte om haar te zien de komende tijd. Een van haar beste vriendinnen is er steeds klaar mee. Als je dingen met haar bespreekt dan krijg je tegenwoordig ook onzin antwoorden zoals: ‘ja, dan was de energie gewoon niet hoog genoeg’ of iets in die trant.

Sorry ik kaap je frustratie maar zit me hoog. Zij is ook echt prototype wappie van die column in de Telegraaf laatst: hoogopgeleid, ineens heel spiritueel, moederhart bullshit deler, leeft volgens de maankalender en yoga iedere dag.

4 likes

Sorry Telegraaf maar kan het nergens anders vinden. Fijn dan :unamused:

Dit soort mensen zorgen er echt voor dat ik mensen zonder mondkapje niet serieus neem. Ik ga de discussie niet aan in de winkel want er valt geen discussie te voeren met die mensen. En al zou t echt medisch zijn dan heb je naar mijn mening niets te zoeken in een winkel want als je door een mondkapje al geen adem kan halen lijkt me corona oplopen niet zo’n heel strak plan. Plus de meeste kijken echt zo trots ofzo.
Vind de mensen die overduidelijk het mondkapje niet goed op hebben nog irritanter bijna.

Had gister een vrouw met zon scherm over heel t gezicht. Met plaksteentjes aan de bovenkant er op geplakt. Dat vond ik wel heel schattig.

1 like