Caronatopic #10

Maar goed voorlopig mag er uberhaupt niet binnen gesport worden dus dit probleem speelt toch nog niet?

Ik kan me dit moeilijk voorstellen als je al die krantenartikelen leest over mensen die bij de GGD voor de deur staan te smeken om een vaccinatie maar het niet krijgen (het gaat om dezelfde GGD-locatie als waar deze persoon woont), maar goed.

Nee maar als het plan zo door zet wel vanaf 11 mei - cq na de meivakantie dus… en al wordt het 1 stap later (24 mei bijv) dan nog gaat het om een sluiting van 4 maanden (maar potentieel dus bijna 5) langer dan ā€œhoeftā€ā€¦ Terwijl we juist besloten hadden om de zomervakantie door les te geven, om de leden (& hun niveau) tegemoet te komen … :sweat_smile:

ā€œUitlekkenā€

8 likes

Geen idee. laten we ze mailen.

1 like

Ja misschien ligt het aan mijn pessimistische inslag, dat ik er vanuit ga dat binnen sporten waarschijnlijk pas weer vanaf augustus kan. Vaak ligt het sportseizoen dan stil dus dan zou het gaan om september en een stukje oktober. Snap wel dat het vervelend is hoor! Maar ik zou me hier zelf nog niet zo druk om maken omdat het allemaal voor de toekomst is en we nog maar moeten zien wanneer er weer binnen gesport kan worden.

1 like

Ik vind het ook maar vreemd, waarom nu ineens versoepelen?

2 likes

Omdat mooi weer en mensen zijn kut. En ik ben denk ik niet tegen het openen van terrassen. Dat had wat mij betreft in maart al gekund. Punt is dat de besmettingen nu weer bijna op t hoogst ooit zitten, de ic het volst sinds vorig jaar april en door nu dingen open te gooien geef je echt een verkeerd signaal af.

2 likes

Ik zit er even helemaal doorheen. Ik ben al een jaar zo bang voor corona en zo voorzichtig (officieel geen risicogroep maar het scheelt niet veel). Drie weken geleden hadden we voor het eerst in vier maanden iemand op bezoek (buiten) die later corona bleek te hebben, dus wij in quarantaine. Toen hebben we gelukkig allebei negatief getest maar nu begint het circus vermoedelijk weer opnieuw, want een leerling uit de klas van mijn man heeft mogelijk corona (zijn moeder is positief getest en hij is nu ook ziek). Die leerling zat gisteren nog tegenover mijn man.

Ik ben ook gewoon zo fucking kwaad op de overheid die het idee van groepsimmuniteit eigenlijk wel prima vindt en het virus gewoon lekker rond laat razen met alle gevolgen van dien. Ik heb net als in het najaar het gevoel dat het een kwestie is van wanneer we besmet worden en niet of. Ik wil gewoon dat het voorbij is :sob:

5 likes

Ik vind de versoepelingen heel vreemd met deze cijfers.

En sowieso iedereen die liep te zeuren om de terrassen open gaat er maar op zitten ook; met 5 graden, regen, sneeuw, wind I don’t care je gaat maar want ze zijn nu open :joy:
Dan ga ik wel met normaal terras weer

7 likes

Zou je voor een terras ook een negatieve test moeten overleggen? Want als dat zo is en het klopt dat ze maar tot 18:00 openblijven zie ik dat nog niet gelijk stormlopen. Hooguit met wat daydrinking studenten.

1 like

En deze daydrinking werkloze ga 't nog maar ff uitbuiten :joy:

6 likes

Denk echt dat je dat onderschat. Ik heb een reservering gemaakt voor volgende week donderdag en hij zei dat z’n telefoon roodgloeiend stond. Stoppen gewoon paar uurtjes eerder met werken/ middagje vrij etc. Het is niet alsof we op vakantie gaan.

Ik ga er vanuit dat er niet getest hoeft te worden, maar dat horen we vanavond wel.

1 like

@DoeMaar @Ohappyday Ik geef jullie geen ongelijk hoor :sunglasses: Het was in ieder geval niet vervelend bedoeld!

Ik hoop natuurlijk dat ik het onderschat! Gun de horecaondernemers echt alle omzet die ze maar binnen kunnen harken. We zullen inderdaad zien vanavond.

Ik moet vanaf mei dus ook weer werken op het terras en ik vind dat helemaal niet fijn.
Veel van mijn bezoekers zijn risicogroep, en houden zich zelf niet aan de regels. Ik denk niet dat we met serveertafels kunnen werken want daar is het terras echt te klein voor (6 tafels).
Bah, ben er echt chagrijnig van.

2 likes

Ah nee een vriendin van mij belt mij net huilend op, een collega van haar die niet aan corona doet is vrijdag, gister en vandaag gewoon met klachten is gaan werken :face_with_symbols_over_mouth: Hij is blijkbaar toch gaan testen (wat ik begreep gister) en heeft net een mail intern gestuurd dat hij positief getest is.

Ze heeft gelijk haar spullen gepakt en is weg gegaan (ze moet ook verplicht van haar werkgever op kantoor werken). Ze is zoooo voorzichtig geweest ivm een partner een risico groep en vond het al vreselijk dat ze op kantoor moest werken. Dat soort mensen zouden gewoon een boete moeten krijgen.

8 likes

Nou idd, en een boete voor die lul van een baas

2 likes

Ik ben er nog niet heel gerust op eigenlijk, dat werd over AstraZeneca ook gezegd maar daar zijn ze desondanks in NL ook bijna helemaal gestopt, m.u.v. 60-64-jarigen. Hopelijk gaan we Janssen wel meer gebruiken. Hoe zit het nu in BE eigenlijk met Astra?

6 likes

Dat zei de EMA ook over AstraZeneca maar toen heeft Nederland alsnog besloten om te stoppen met vaccineren onder de 60. Hoewel het risico bij Janssen iets minder groot is (1 op 1.000.000 geloof ik), ben benieuwd wat de conclusie van de overheid gaat zijn.

Om vervolgens toch ook 64+ er ook mee te vaccineren terwijl die juist als aller eerste als niet geschikt worden bestempeld :sweat_smile:…

1 like