Caronatopic #10

O damn ik vraag me wel echt af hoe het moet gaan als we straks echt nog meer moeten gaan prikken. Kunnen we dan ook pas na 2 maanden terecht? :frowning_face_with_open_mouth: of zou nu ook te maken hebben met de leveringen/hoeveelheid vaccins die aanwezig zijn?

De beperking zit in de geleverde vaccins, niet in de capaciteit van de GGD

2 likes

In het dorp waar ik woon hebben ze de enige 2 grote gymzalen opgeofferd voor vaccinatie locatie van de GGD tot 1 oktober 2021… dat betekend dat de gehele binnensport tot 1 oktober 2021 niet kan sporten… en hoewel ik het snap, en vaccineren echt belang vind hebben, vind ik het toch zo sneu voor de jeugdsporters die dan dus een jaar lang niet kunnen sporten… waarom niet in leegstaande kerken etc?!

De gemeente zegt heel simpel: dan moeten ze tijdelijk maar een andere sport gaan doen. Maar als je al 12jr meer dan 4-6u per week turnt, wil je niet ineens op hockey. Ze keken zo uit naar de persconferentie en nu maakt t allemaal niet meer uit voor ze…
OkƩ en voor mijn vereniging vind ik het ook sneu, want de gemeente gaat ons ook niet extra compenseren maar we vangen nu straks bijna een jaar geen contributie :cold_face::see_no_evil:

OkƩ einde dagboek post :joy:

1 like

Godver mijn ouders ook, kom ik daar binnen zit de kapper ook zonder mondkapje. Toen ik was heb ik hem opgedaan en haar ook op laten zetten. Geen zin in m’n 3e test in 3weken

Yeah, mijn vader heeft een oproep gekregen voor de vaccinaties! Mijn moeder heeft haar eerste prik ook al gehad. Heeeel blij mee.

13 likes

Wat een fijne (grotendeels) positieve berichten hier vanavond, mag ook gezegd worden.

@Merel, thanks nog voor de opheldering!

4 likes

Oh ik hoop het zo erg dat het waar is dat de winkelafspraken vanaf volgende week niet meer hoeven :crossed_fingers:

Ik vind dat ook leuk hoor. Maar ik vind het wel een verschil ergens lekker met 20 graden op een terras of in een park zitten met een hapje of drankje dan met net aan 12 graden met mijn jas aan staand op een stoepje met andere mensen gepropt.

In dat laatste geval denk ik joe joe ik haal wat lekkers bij de AH en ga daar thuis in het open raam in het zonnetje zittend van genieten met of zonder gezelschap.

Wow dit kan toch echt niet? Hebben jullie geen mogelijkheid om in een andere zaal te trainen oid? Echt zuur zeg, helemaal als de wedstrijden straks eindelijk weer beginnen… Ik zou echt woest zijn :sweat_smile:

Nee… alleen nog van die kleine ā€œschoolā€ gym zaaltjes waar we wel peuter lesjes kunnen geven maar niet fatsoenlijk andere disciplines…
Ik denk heel hard de hele dag al: ja maar vaccineren is de oplossing, dat heeft voorrang. Ja, voor de volksgezondheid. Maar vind in deze dat onze jeugd toch wel een beetje wordt opgeschovenšŸ™ˆ. Ze reageerden ook best wel emotioneel.

Maar zal persoonlijk leed zijn en dat kan niet meewegen in zo iets groots als een pandemie denk ik dan maar…

Heftig zeg, ik weet dat onze zaal ook gebruikt gaat worden, maar gelukkig niet ons zaaldeel. Hopelijk blijven er nog veel leden voor als jullie wel weer kunnen!

GGD is wel lekker aan het opschalen, eerder zo’n 15-20 Pfizer-terugkoppelingen per dag en vandaag 40. :partying_face:

15 likes

-weg-*
*Hier stond een lange rant. Samengevat: Ik ben er zo zo zo klaar mee.

11 likes

Ik lees net een artikel dat die Koningsdag fieldlab in Breda niet doorgaat. Maar goed ook denk ik

Iemand die ik ken (jong, gezond, in de 20) woont boven een GGD locatie en daardoor hebben zij en haar huisgenoten al een vaccinatie gehad. :scream: Van de restjes die over waren. Dit is midden in een grote stad, ik geloof gewoon niet dat er geen kwetsbare mensen in de buurt waren die dit heel erg graag willen en er ook binnen 10 minuten kunnen zijn?

3 likes

De goden zijn geprezen, mijn moeder kan eindelijk een afspraak gaan maken! Het kan zo maar zijn dat ik haar wakker heb gebeld en dit heugelijke nieuws in haar oor heb geschreeuwd.

20 likes

Die krijgen gewoon een dag en tijd voor hun tweede vaccin en staan gewoon geregistreerd. Alleen voor sommige medewerkers hebben ze het niet strak ingepland, omdat je toch paar keer per week aanwezig bent en dan ook een restant kan nemen van hetzelfde vaccin waar je ook de eerste van hebt gehad. Meestal lost dat zichzelf wel op.

2 likes

Jaaa mijn vader en ik zijn net negatief getest! Voor het eerst dat mijn immuunsysteem echt eens meewerkt. Mijn vriend + schoonfamilie hebben allemaal corona en ik sliep daar nu 7 dagen geleden, toen niemand dat nog wist. Heel blij voor mezelf nu, ik baal wel enorm voor vriend. Hij is echt goed ziek, koorts en zegt dat zelfs omdraaien in bed veel energie kost. De rest van zijn familie neemt het nog steeds niet serieus, hun klachten zijn alleen verkoudheid en vinden dat hij zich aanstelt. Maakt me echt zo boos :triumph:

5 likes

Ik begrijp je frustratie en vind het gezien jouw verhaal ook terecht. Advies inwinnen bij de huisarts lijkt mij al een goede stap! Als ik jouw verhaal goed begrijp is het iemand waar je close mee bent, dus ik kan me voorstellen dat je er geen ruzie over wil maken. Als je het gesprek aangaat kun je proberen het bij jezelf te houden en vooral je zorgen uit te spreken. Je mag dan best benoemen dat je het frusterend vindt. ā€˜Ik merk dat ik het wel moeilijk vind dat je deze keuze maakt, kun je je dat voorstellen?’ Zoiets? Misschien dat dit wel een opening biedt om er het gesprek over aan te gaan.

2 likes

Ik vind het eigenlijk niet oke dat de ziekenhuizen zo duidelijk maken dat versoepelingen niet kunnen en het nu toch wel gaat gebeuren

4 likes