Caronatopic #10

Wat is precies het punt van het plaatsen van dit artikel? Want het lijkt me niet van toepassing op de situatie hier.

2 likes

Ik vond het wel interessant! En ik vroeg me indirect ook af wat voor invloed dit zal hebben op het bedwingen van de pandemie in China zelf en uiteraard ook weer wereldwijd want we weten allemaal hoe het begonnen is… dus niet helemaal eens met dat het geen invloed heeft op de (toekomstige) situatie hier. Al is het uiteraard allemaal koffiedik kijken. Mja, dat is met al het nieuws over vaccins nu.
Maar goed, ik was me er niet bewust van dat een post met een artikel per se vergezeld moet gaan van een argumentatie waarom ik het post 🥲

@Whoopdidoo, same :confounded:

1 like

Benieuwd of het dezelfde is die ik ook inmiddels heb ontvolgt. Dat was al een aantal maanden geleden dus weet niet wat ze nu post, maar toen waren het bullshit artikelen over mondkapjes en vaccins. Schat forummers over het algemeen toch hoger in :frown:
(Dit is niet vissen naar namen trouwens. Wil niet echt weten of het dezelfde is. Dit is teleurstelling en hoop dat er niet meer zo zijn)

jep, hier ook een vriendin die laatste tijd overtuigd “moederhart” aanhanger is en dingen post over “zelf nadenken!!!”

Maar ook al wordt dit vaccin in Nederland en België niet gebruikt, kan het toch nog steeds nieuwswaardig zijn? Voor hoe de pandemie verloopt (mondiaal dus) kan het wel relevant zijn, en misschien hebben sommige forummers familie in landen waar dit wel van toepassing is ofzo, waardoor het hen wel aangaat/uitmaakt?

8 likes

Oh ik zeg ook niet dat iemand het niet mag plaatsen omdat het niet relevant voor ons is. Ik wilde gewoon weten waarom ze het postte. Waarom zou je een random artikel droppen, van de Telegraaf nota bene, zonder toelichting? Je zit hier toch om over dingen te praten. Ik snap dat nooit.

Awhhh jullie zijn zo lief. Dank voor de berichtjes.:heart:
Vandaag valt de cohortdienst gelukkig wel mee. Gisteren zat ik er wel echt doorheen na 1 jaar uitzichtloos werken. Vandaag schijnt er een zonnetje en kan ik op tijd naar huis.

29 likes

Mijn moeder heeft net huilend haar vader weggestuurd voor huis. Die arme man snapt er helemaal niets van omdat hij wekelijks wel bij andere familieleden (die o.a. in de zorg zitten) wordt uitgenodigd om te eten e.d.

Twee collega’s van mijn moeder met vaccinatie eind januari (Pfizer) zijn vorige week positief getest op corona.

2 likes

2 collega’s? Dat is ook best veel. Hadden ze de tweede prik al gehad?

Het bied natuurlijk geen 100% garantie, maar rot is het wel.

Ja beide al twee keer gevaccineerd. Beide besmet door een client in het verzorgingstehuis.

2 likes

Ik ben een beetje bang voor wat er gebeurt als de oudere generaties gevaccineerd zijn. Hoeveel mensen ik al wel niet heb horen zeggen dat ze “als ouders en/of opa en oma gevaccineerd zijn echt helemaal losga hoor, dan breng ik toch niemand meer in gevaar”
:weary:

1 like

Ach met het huidige tempo is dat toch pas in 2024 en dan zitten we vast alweer in de volgende pandemie, COVID-23 ofzo

19 likes

Waren ze er beide ziek van geworden? Ik ken nog niemand die alsnog ziek is geweest na vaccinatie, dus ben wel benieuwd hoe ze dat ervaarden.

1 like

Ik had laatst een hele covid-positieve familie en de dochter (40+) die 1x AstraZ had gehad (thuiszorg) was als enige 100% klachtenvrij, dus dat was wel een prettig aanschouwing.

24 likes

Um wow dit is echt een sensatiebelust artikel, jezus wat slecht

Als je het originele persbericht doorleest (was geplaatst op Weibo) of via Washington Post of de South China Morning Post - beiden gerespecteerde kranten in plaats van de Telegraaf - dan zou je lezen dat Gao Fu voornamelijk zegt dat China aan het onderzoeken is of het mogelijk is om meerdere vaccins te mengen om de beschermingsgraad te verhogen tegen de nieuwe varianten (eventueel zelfs in samenwerking met Westerse vaccins)

Kijk bijv. hoe de Financial Times over precies hetzelfde bericht dat uitgegeven is praat: link

5 likes

Mijn opa heeft corona gehad vorig jaar en nu gevaccineerd. Het afgelopen jaar heeft hij veel binnen gezeten, niet zelf boodschappen gedaan etc en nu vind hij dat dat wel weer kan. Ik vind het onverantwoord maar hem nog binnen houden is nauwelijks nog te doen. Vandaag 86 geworden maar stront eigenwijs

3 likes

Aah ik kan het artikel niet lezen want betaald. Interessant wel (en ja telegraaf :confounded:). Ik heb ook geen idee of ze er al een groot gedeelte van de bevolking mee hebben gevaccineerd? Staat dat in het artikel van de financial times?

2 likes

Mijn opa is heel erg voorzichtig, nu gevaccineerd en komt nog steeds nergens etc. En ik denk juist: hij heeft niet het eeuwige leven, ietsjes minder voorzichtig zijn mag nu wel.

3 likes

De Guardian heeft er ook zojuist over geschreven: China considers mixing Covid vaccines to give greater protection | China | The Guardian

Er zijn 164 miljoen vaccinaties gedaan in China, maar ja er wonen anderhalf miljard mensen (en sommigen ook heel erg ruraal) dus dat gaat nog wel even duren. Tot begin volgend jaar wordt er geschat, alhoewel sommige regios wel eerder klaar zijn en open kunnen

(ik kreeg zelf bijvoorbeeld in Februari al een uitnodiging voor mijn vaccinatie in Hongkong)

2 likes

De opa van m’n ex heeft nu ook corona, hij had één van de twee vaccinaties al gehad dus ik denk dat dat zijn leven heeft gered. Heeft een tijdje aan de beademing gelegen en nu een paar weken naar een verpleegafdeling.

1 like