Pas maar op, Nederland heeft goed naar jullie gekeken en nu gaan wij dat record proberen te verbreken!
Ja, ik vind het ook echt geen goed idee. Niemand van de adviesraad stond achter die versoepelingen denk ik. Ik dacht ook dat die heropening op 8 mei voorwaardelijk was, ĂĄls de cijfers de goede kant uitgingen. Nu zijn de globale cijfers misschien wel beter, maar als bijna alle IC-bedden bezet zijn dan kan je toch moeilijk spreken van goede cijfers?
Er valt ook nog niet veel te snappen. Als je vader jonger is of geboren in 1961, maar wel in de griepprik-categorie valt, dan krijgt ie binnenkort VIA de huisarts een brief voor de GGD. Maar qua leeftijd zal ie dan ook wel snel aan de beurt zijn, maar hij krijgt wel voorrang.
Instructies zijn gisteren pas officieel gecommuniceerd, moet het ook nog allemaal precies doorlezen.
Ugh mân tante van in de 70 zou vandaag dâr eerste vaccinatie krijgen, maar weet sinds vanochtend dat ze corona heeft en mân oudere oom ook hij is vooralsnog asymptotisch en zij heeft ook weinig last, dus hopen dat 't meevalt
Ik ben net negatief getest voor een testevenement vanavond. Binnen 10 min uitslag
Waar ga je heen?
Fucky Lonz
Gaaf! Ook erg veel concertbehoefte. Sowieso als dat allemaal weer open gaat kan ik mân vrijwilligerswerk weer gaan doen en werken tijdens concertjes enzo
Ben ook intens benieuwd hoe druk 't woensdag om 12u in de stad isâŠ
Ik ook vanmiddag negatief getest voor een evenement morgen. het was mijn 1e test (nog nooit klachten gehad) en ik vond m best heftig. Mijn man is al 3x door GGD getest (ook alle keren negatief) en zei dat deze ook wel heftiger was dan GGD.
Ik was weer flink aan het aanstellen van te voren maar vond het meevallen. Zo gek want ik zit onder de tattoos en heb 2 piercings in mn gezicht maar toch maakt zoiets als dit me helemaal bang haha
Ahh beter dat het voor jou meeviel dan! Ik had ook supersnel de uitslag binnen. Degene die mij testte zei binnen een uur, maar had m al binnen half uur
Ja ik ook zo snel! Maar het lukt ons niet hem in die app te zetten
Oh shit. Ik zag daar ook iets over langskomen op nu, misschien is dat ook waar jullie tegenaan lopen? Er was een storing met invoeren. Zal even het artikel zoeken
@Luzarl Testuitslagen en -bewijzen komen later door storing bij Testen voor Toegang | NU - Het laatste nieuws het eerst op NU.nl
Wat een fijn en opbeurend nieuws!! Hoop echt dat jullie de familie kunnen zien
Haha één dag vooraf is al heel wat, heb al heel veel âgewoonâ via een NOS pushbericht moeten vernemen. Of op Facebook ofzo⊠Daarom lopen er momenteel ook alleen maar zeer geprikkelde huisartsen rond in Nederland, haha, we worden echt als (⊠vul maar in) behandeld door âde overheidâ. Komt ook omdat onze landelijke vereniging slecht onderhandelt vermoed ik, die zijn veel te lief.
Yesss mijn vader heeft ook zijn vaccinatie gehad zo blij!
@Krabsalade, de âgriepprikgroepâ zitten daar nog uitzonderingen bij? Is dat evengoed nog een specifieke groep?
Ik heb jaren terug een oproep gekregen maar gemeld bij de huisarts dat ik die niet hoef, dus ik krijg die oproep nu niet meer.
Mijn man krijgt de oproep ook, maar hij loopt onder controle bij een cardioloog dus dat snap ik wel. Ik heb chronisch pijnsyndroom en NFS
Dus ik snap niet waarom ik ĂŒberhaupt een oproep kreeg.
Maar goed, zou ik dan wellicht nu eerder een corona vaccinatie kunnen krijgen?
Die selectiecriteria wijzigen elk jaar, volgens mij was het bijvoorbeeld eerst alle mensen die een hartinfarct hebben gehad en nu alleen als je daarna ook werkelijk een verminderde hartpompfunctie hebt.
Ik weet niet wat je met NFS bedoelt? Nierfunctiestoornis? Alleen die met een klaring van <30 horen volgens mij bij de selectie.
Maar heb hier wel eens eerder gezegd: je kan die selectie met de Franse slag doen en je kan hem heel precies doen. Ik heb vorig jaar de selectie 1x heel precies gedaan en toen heb ik er heel veel jonge mensen uitgeknikkerd die voorheen ooit terecht, maar daarna jaren onterecht, opgeroepen werden.
Aha! Dus het veranderd vaak.
Dan zit ik er nu ook vast niet tussen (sorry het is FNS, functionele neurologische stoornis)
Dank je voor je antwoord!
Weet iemand tot hoe laat je gebeld kan worden met de testuitslag? Ik heb vanmiddag mezelf en mijn zoontje laten testen en de uitslag was razendsnel bekend. De mijne zie ik in DigiD, maar voor hem moet ik nog gebeld worden omdat hij geen DigiD heeft (testuitslag wel bekend via e-mail gehad om 15:45).