Ja dat zeggen ze nu ook bij Beau. Die arts heeft er ook veel te veel voorbarig al opengetrokken dus ook gewoon raar.
Ja precies, ze hadden t er net bij Beau ook ff over. Hij kan nog een voorbeeld nemen aan die huisarts die laatst bij Beau zat, die patiënten overhaalt om dat vaccin te nemen
Maar als er van de 250 mensen maar 73 komen. Dan heb je te veel. Hij heeft te veel klaar gelegd. Maar komt ook door de negatieve berichten over AZ
Ja, maar je hoeft ze niet allemaal te openen? Dan moet je ze weggooien. Dan kan je ze bewaren voor een volgende keer of desnoods herverdelen. Nadat je nog een berg mensen van de reservelijst even belt of ze kunnen langskomen.
Kabinet doet veel fout maar dit vind ik volledig zijn schuld.
Als je 250 uitnodigen hebt gestuurd en je vooraf dingen klaar legt omdat het niet ter plekke kan. Dan vind ik het zeker niet 100% zijn schuld.
Tja, ik vind dat eerder een gebrek aan organisatie van zijn kant. Slechte berichtgeving kan hij niks aan doen, maar het is niet heel raar om te anticiperen op het feit dat een deel dus niet op komt dagen.
Bij andere huisartsen is ook niet zoveel verspilling, een beetje kan gebeuren, maar zoveel per dag? Dan doe je echt iets niet goed.
Ik maak me echt wel zorgen om code zwart. Er zijn nu al ziekenhuizen die overvol liggen en waar eigenlijk niemand meer bij kan en dat vind ik echt doodeng. Niet alleen voor als je covid krijgt, maar ook als je om andere redenen opeens naar het ziekenhuis moet.
En ondertussen lijkt het alsof niemand het wat boeit. Alsof alles gewoon normaal is. Lees dat de terrassen in België langer open mogen dan in Nederland. Dan gaan toch al die mensen aan de grens naar België? Volgens mij wordt er niet mega streng gecontroleerd aan de grens toch?
Ik vind het ook maar vaag van die huisarts met zijn spillage, wij hebben gewoon “real live” spuitjes opgetrokken, ja daar heb je dan wel op dat moment 2 á 3 man extra voor nodig, maar zo heb je nooit meer dan 10 vaccins over (want er kunnen er 11 uit één ampul).
Tja denk dat mensen in twee bubbels leven tegenwoordig die van het zienkenhuis en die erbuiten. Ik leef in de eerste. We hebben echt al zoveel pt met Corona. Zorg is enorm afgeschaald en ons regio begint tov andere regio’s weer voorop te lopen met de besmettingen en zkh opnames. Vind het ook maar niks.
Er wordt überhaupt niet meer gecontroleerd, de Belgische grens is weer gewoon open. Ik vind het buitengewoon vermoeiend dat we na een jaar nog steeds niet kunnen overleggen met de buren.
Nu heb je dus aan een kant mensen die gaan pendelen omdat in België meer mag, en aan de andere kant mensen die moeten testen om naar de andere kant van hun eigen dorp te gaan, omdat je Duitsland niet meer in komt zonder negatieve test. Iets wat ze eerst ook nog 140 euro per week ging kosten, gelukkig is daar - een week ná dat de maatregel was ingevoerd, je kunt niet vooraf overleggen blijkbaar - een oplossing voor gevonden.
Er wordt helemaal niet meer gecontroleerd aan de Belgische-Nederlandse grens. Officieel moet je in quarantaine en een negatieve test en het hele circus, maar niemand die het checkt.
Bron: schoonouders wonen in België en doen elke week boodschappen in Nederland
Ja, ik vind het zó erg voor jullie! Net voordat Covid hier losbarste werkte ik ook in een ziekenhuis (andere afdeling, geen verpleegkundige of arts) en zag hoe druk de verpleging het toen al had door onderbezetting en dat er toen al kinderen geweigerd moesten worden en hoe vervelend dat was. Kan niet voorstellen hoe kut dat nu is op met name Covid afdelingen en op de IC.
Ik denk dat mensen echt in bubbels leven inderdaad, ook in de ‘ik ben jong en gezond, mij overkomt niks bubbel’. Ik weet heeel goed dat het leven niet maakbaar is en dat iedereen mega ziek of langdurig ziek kan worden en ben daarom (als risicogroep) met veel maatregelen nog voorzichtiger dan moet.
Hoop echt dat het kabinet beseft dat dit (ook buiten Covid) gewoon echt niet kan en dat er veel meer geld moet naar de zorg om structurele problemen op te lossen. Veel sterkte de komende tijd. Onwijs veel respect voor iedereen in de zorg!
Janssen in de pocket! ( of nou ja arm )!!
Zoals een vriendin vanmorgen al stuurde: het is niet de eerste keer dat er een Janssen in je zit dus het zal wel mee vallen met de bijwerkingen
M’n vriend krijgt zo z’n eerste vaccin en we zijn allebei een beetje in feeststemming
Hahahah van harte gevaccineerd! Goede opmerking wel hahaha, die onthoud ik
Ja, mijn ouders wonen vlak over de grens in Duitsland, maar inmiddels is het wel duidelijk geworden qua hoe en wat wat betreft testen. Toen het net ingesteld werd was het allemaal een beetje vaag met hoe, waar en wanneer ze konden testen, maar gelukkig loopt dat nu soepel en zitten ze zo’n 2x per week met een staaf in hun neus. Ben wel benieuwd wanneer ze gevaccineerd worden, weet niet zo goed hoe dat werkt in Duitsland. Lijkt me dat ze ergens in de komende maand wel aan de beurt zouden zijn
Volgens mij zijn risicogroepen begin mei aan de beurt? Zeg maar de griepprikrisico. Maar als ie bijna 60 is dan zal het ook wel snel gaan want ze zijn nu bij 65 en neem aan dat 60-64 overgeslagen wordt toch.
Zo vreselijk verdrietig. Hoe erg Corona je lichaam kan beschadigen, hoe erg de nijpende situatie in ziekenhuizen (IC’s) is in 1 verhaal.
Echt verdriet voor haar naasten maar ook voor de mensen die haar hebben geholpen in het ziekenhuis. Hoe erg dit hen ook heeft geraakt waarschijnlijk.
Waren ze ook altijd maar zo snel met hun kabinetsformatie.
Ik kan me herinneren dat ik hier een paar maanden geleden over had gepost, dat je echt niet moet onderschatten hoeveel mensen slechte of weinig informatie krijgen, ik kreeg toen reacties dat mensen zelf ook kunnen zoeken. Zo werkt het gewoon soms echt niet. Dat kunnen jij en ik, maar niet iedereen in onze samenleving, volgens mij was dat ook de strekking van mijn reactie toen. Blij dat er nu aandacht voor is gekomen!!