Caronatopic #10

Precies. Ondervoeding is een groot probleem in India. Door de lockdown vorig jaar verloren 140 miljoen mensen hun baan, uiteraard werden de allerarmsten het zwaarst getroffen.
Lockdowns kunnen meestal alleen rijke landen zich permitteren.

3 likes

Wij hebben geen HR afdeling. Ik werk in een familiebedrijf en m’n baas en zijn vrouw zijn de eigenaren van dat bedrijf. Er valt dus weinig aan te doen vrees ik.

Daar had ik niet bij nagedacht en is mega schijnend inderdaad. Is dat dan ook de reden dat clubs ook open zijn, denk je?

1 like

Zou je zoiets misschien bij een vakbond ofzo kunnen melden? Geen idee hoor, maar echt kwalijk dit, ook dat hij er luchtig over doet…

Ik weet niet of dit een serieuze vraag is, want hij komt een beetje ā€˜petty’ over. Ik ben geen expert van de Indiase economie en kan niet op elk microniveau uitleggen waarom iets specifieks ook open is. Wat ik zou kunnen bedenken is dat daar niet dezelfde steunmaatregelen mogelijk zijn als hier, ook in clubs werken schoonmakers, en andere mensen die van hun loon compleet afhankelijk zijn. Hun economie is niet zo stabiel als die van ons. Ook heeft het geen zin om bepaalde fabrieken wel open te houden als bijv de afnemers wel dicht zijn. Die dingen zijn zo met elkaar verbonden dat het me onmogelijk lijkt om daar economisch keuzes in te maken.

En stel, al zouden er wat dingen open zijn die niet nodig zijn, het blijft een druppel op een gloeiende plaat en het blijft een feit dat een minder geprivilegieerd deel van de bevolking ernstig de dupe zal zijn. De situatie van India is gewoon niet op te lossen met een lockdown zoals bij ons.

20 likes

Ik kreeg opeens een soort van hoopvolle ingeving dat van de zomer iedereen geprikt is en de besmettingen drastisch dalen en dat t leven weer normaal wordt. Al denk ik dat het heel lang duurt voor ik weer normaal ben.

5 likes

Maar dat is toch gewoon hoe vaccins werken. Als een vaccin 60% werkzaamheid heeft, wat bijvoorbeeld het geval is bij AZ, betekent dat dat 60% van de mensen geen Corona krijgt en de 40% die het wel krijgt gaan er in ieder geval niet meer dood aan. Die mensen die jij kent vallen dan in de 40% (of 20% of 10%, geen idee welk vaccin ze hebben gekregen). Eigenlijk doen die vaccinaties precies wat ze moeten doen en wat voorspeld is!

6 likes

De vaccinatiegraad in Nederland (en uberhaupt de wereld natuurlijk) is ook nog niet zo hoog dat we de gewenste vaccinatiegraad hebben bereikt hè… Wat hierboven ook werd gezegd; vaccins zijn niet 100% dekkend, maar hoe meer mensen gevaccineerd zijn, hoe minder besmettingen, dus ook minder kans om
het te krijgen als je zelf tot die X aantal % hoort waarbij het niet werkt. Hopelijk wordt het een stuk rustiger (bij jullie) als er meer mensen gevaccineerd zijn. Sterkte!

1 like

Het begint er op te lijken dat ā€œzeā€ gelijk krijgen. Al vind ik de cijfers van vandaag zo laag dat ik wacht op t moment dat ze zeggen dat er een storing is. Maar de IC opnames waren ook het laagst in een maand tijd :tada:

7 likes

Huh wie zijn ā€œzeā€?

2 likes

Ze die zeiden dat we bijna over de piek heen waren.

1 like

Wat heftig! Hoop dat ze weer herstelt. Het lastige bij de covid is dat pt niet doorhebben hoe ziek ze zijn.

1 like

Ja dat is echt bizar en onbegrijpelijk. Zou er een melding van laten maken door haar partner of huisarts. Misschien doet die triagiste dat ook bij andere patiĆ«nten…

4 likes

image

Mijn eerste prik zit erin! Valt wel vies tegen met mijn 5G connectie. Beetje balen, dit.

60 likes

Benieuwd of we misschien toch Belgiƫ achter na gaan. Ik snap alleen niet waarom ze ook niet zeggen: laten we dan alleen de mannen ermee prikken (in een bepaalde leeftijdscategorie). De problemen zijn tot nog toe alleen bij vrouwen vastgesteld toch?

1961 kan een afspraak maken voor vaccinatie! Wie weet kan iemand haar ouders dit helpen :muscle:

Kan gewoon via coronatest.nl

25 likes

Er zijn ook mannen geweest die die trombose hebben gekregen

3 likes

Dank je wel! Gelijk doorgegeven aan m’n ouder.

1 like

Hebben jullie deze petitie al gezien?

Het doel is om de patenten over de vaccins op te heffen, zodat er geen monopool meer op zit en deze vrij geproduceerd kunnen worden en landen dus minder afhankelijk worden van het onderhandelen en opbieden tegen elkaar voor een dosis vaccins. Het is een European Citizen’s Initiative en heeft 1 miljoen stemmen nodig om behandeld te worden (het aantal stemmen voor NL is nog niet bereikt)

10 likes

Thanks voor het doorgeven, mijn moeder heeft voor komende dinsdag al een afspraak kunnen maken

6 likes