Caronatopic #10

Ze die zeiden dat we bijna over de piek heen waren.

1 like

Wat heftig! Hoop dat ze weer herstelt. Het lastige bij de covid is dat pt niet doorhebben hoe ziek ze zijn.

1 like

Ja dat is echt bizar en onbegrijpelijk. Zou er een melding van laten maken door haar partner of huisarts. Misschien doet die triagiste dat ook bij andere patiĆ«nten…

4 likes

image

Mijn eerste prik zit erin! Valt wel vies tegen met mijn 5G connectie. Beetje balen, dit.

60 likes

Benieuwd of we misschien toch Belgiƫ achter na gaan. Ik snap alleen niet waarom ze ook niet zeggen: laten we dan alleen de mannen ermee prikken (in een bepaalde leeftijdscategorie). De problemen zijn tot nog toe alleen bij vrouwen vastgesteld toch?

1961 kan een afspraak maken voor vaccinatie! Wie weet kan iemand haar ouders dit helpen :muscle:

Kan gewoon via coronatest.nl

25 likes

Er zijn ook mannen geweest die die trombose hebben gekregen

3 likes

Dank je wel! Gelijk doorgegeven aan m’n ouder.

1 like

Hebben jullie deze petitie al gezien?

Het doel is om de patenten over de vaccins op te heffen, zodat er geen monopool meer op zit en deze vrij geproduceerd kunnen worden en landen dus minder afhankelijk worden van het onderhandelen en opbieden tegen elkaar voor een dosis vaccins. Het is een European Citizen’s Initiative en heeft 1 miljoen stemmen nodig om behandeld te worden (het aantal stemmen voor NL is nog niet bereikt)

10 likes

Thanks voor het doorgeven, mijn moeder heeft voor komende dinsdag al een afspraak kunnen maken

6 likes

Wat fijn om te lezen! Ik hoop dat het snel bekender wordt dat dit kan!

1 like

Heb het meteen aan moeder doorgestuurd. Hopen dat het lukt!!

1 like

Heel fijn, mijn schoonvader is van 1962, hoop dat hij snel mag (begin mei volgens de vaccinatievolgorde).

Ik behoor zelf tot de griepprik-groep, dus kan vanaf mei de oproep verwachten.
Bij het gezin van mijn man zijn we in totaal met 6 volwassenen, waarvan er nu al 2 gevaccineerd zijn en er dus nog 2 begin mei worden opgeroepen. Dan alleen de kerngezonde jonge mensen nog :wink:, die moeten natuurlijk tot het laatst wachten. Maar hopelijk in juli weer bbq met z’n allen.

4 likes

Ik heb het ook gelijk aan mijn moeder doorgestuurd!

2 likes

Ik wil het tekenen, maar de server is onbereikbaar. Hopelijk een goed teken dat er veel geĆÆnteresseerden zijn.

2 likes

Afgezien van het feit dat dit heel fijn zou zijn. Maar hebben de farmaceuten de kosten er al uit? Ik kan me voorstellen dat ze in een korte periode heel veel geld en mankracht in deze vaccins hebben gepompt. Dat dit heel demotiverend werkt om er nog verdere onderzoek te doen omdat het toch niks meer oplevert. Wat je natuurlijk ook niet wil.

2 likes

Thanks! Mijn vader wist het nog niet en heeft nu twee afspraken gemaakt! :tada::grinning_face_with_smiling_eyes:

5 likes

Mijn moeder kan op 9 mei voor haar eerste prik. Grote dank voor het delen hier!!

8 likes

Hoera!! heel graag gedaan!

2 likes

Er zijn miljarden overheidsgeld naar gegaan, dus ja natuurlijk kan je kijken naar of zij de kosten eruit hebben, maar farmaceuten zijn over het algemeen niet de zielige partij die maar net rond komen. Ook kan je je überhaupt vragen of partijen nu winst zouden mogen maken op de crisis maar dat is het systeem waarin we zitten.

Het gaat vooral ook om goed afspraken over patent etc. maken als je die steun geeft, wat nu natuurlijk niet gedaan is in de haast.

3 likes