Caronatopic #10

Wat fijn om te lezen! Ik hoop dat het snel bekender wordt dat dit kan!

1 like

Heb het meteen aan moeder doorgestuurd. Hopen dat het lukt!!

1 like

Heel fijn, mijn schoonvader is van 1962, hoop dat hij snel mag (begin mei volgens de vaccinatievolgorde).

Ik behoor zelf tot de griepprik-groep, dus kan vanaf mei de oproep verwachten.
Bij het gezin van mijn man zijn we in totaal met 6 volwassenen, waarvan er nu al 2 gevaccineerd zijn en er dus nog 2 begin mei worden opgeroepen. Dan alleen de kerngezonde jonge mensen nog :wink:, die moeten natuurlijk tot het laatst wachten. Maar hopelijk in juli weer bbq met z’n allen.

4 likes

Ik heb het ook gelijk aan mijn moeder doorgestuurd!

2 likes

Ik wil het tekenen, maar de server is onbereikbaar. Hopelijk een goed teken dat er veel geĆÆnteresseerden zijn.

2 likes

Afgezien van het feit dat dit heel fijn zou zijn. Maar hebben de farmaceuten de kosten er al uit? Ik kan me voorstellen dat ze in een korte periode heel veel geld en mankracht in deze vaccins hebben gepompt. Dat dit heel demotiverend werkt om er nog verdere onderzoek te doen omdat het toch niks meer oplevert. Wat je natuurlijk ook niet wil.

2 likes

Thanks! Mijn vader wist het nog niet en heeft nu twee afspraken gemaakt! :tada::grinning_face_with_smiling_eyes:

5 likes

Mijn moeder kan op 9 mei voor haar eerste prik. Grote dank voor het delen hier!!

8 likes

Hoera!! heel graag gedaan!

2 likes

Er zijn miljarden overheidsgeld naar gegaan, dus ja natuurlijk kan je kijken naar of zij de kosten eruit hebben, maar farmaceuten zijn over het algemeen niet de zielige partij die maar net rond komen. Ook kan je je überhaupt vragen of partijen nu winst zouden mogen maken op de crisis maar dat is het systeem waarin we zitten.

Het gaat vooral ook om goed afspraken over patent etc. maken als je die steun geeft, wat nu natuurlijk niet gedaan is in de haast.

3 likes

Dat snap ik, maar een farmaceut is een commercieel bedrijf en geen liefdadigheidsinstelling.

Het kan ook zijn dat ze andere projecten on hield hebben moeten zetten omdat veel middelen naar Corona zijn gedaan. Dan zou ik het niet helemaal eerlijk vinden.

Heb zelf bij een farmaceut in de sales gewerkt en dat ze niks tekort komen, maar ik weet ook dat er normaalgesproken jaren aan onderzoek vooraf wordt gedaan voor iets überhaupt op de markt wordt gebracht. Als het al lukt.

Edit; ik ben oa weggegaan omdat het me te commercieel werd, dus het niet dat ik helemaal pro farmaceuten ben.

1 like

Ik heb het doorgestuurd naar mijn ouder, maar het lukt niet. Na een aantal vragen staat er dat online geen afspraak gemaakt kan worden, terwijl de geboortedatum 1961 is. Lukt het meer mensen niet?

3 likes

Wat lief dat je het vraagt. Ik hoest nog veel ondanks de longmedicatie. De huisarts zei dat er geen kennis is over mijn situatie en hij niks kon doen. Huisarts en ggd hebben overleg en toen mocht ik vanmorgen eindelijk een test doen. Als je negatief is mag ik eruit na een maand. Maar meer omdat ze het verder ook niet weten. Ik ben dus niet klachtenvrij zoals de ggd eerst aangaf. Even afwachten nog.

Als er weet ruimte is in de ziekenhuizen moet ik de longen laten onderzoeken. Hopelijk weten ze tegen die tijd dan ook iets meer over de gevolgen enz.

4 likes

Lief dat je er naar vraagt. Hoe gaat het met jou?

Ik ben nog steeds aan het struggelen en onder ziekenhuis behandeling voor een niet veel voorkomende bijwerking. (Lang verhaal, ook schuld van mijn vorige HA die het niet serieus nam maar dus een ontsteking in mijn ogen die helemaal fout ging))

Verder begint mijn conditie aardig terug te komen. 10 weken geleden is er een longfoto gemaakt en daarop is ook vrijwel weinig meer te zien. Dus so far so good op dat gebied, alleen wel bizar dat het al dik een jaar verder is.

3 likes

Lief dat je het vraagt! Nog steeds 2x per week naar de fysio, zit bijna aan het einde van m’n 6 maanden traject. Het gaat eigenlijk wel goed! Het is wel een langzaam proces geweest maar merk nu dat ik minder snel moe ben en minder snel verzuur. Nog niet zoals voorheen maar mag niet klagen. Werk inmiddels wel weer naast m’n studie. En jij? Ik las van de week al wel het een en ander, hoe ziet je traject er nu uit? Ik hoop van harte dat je je snel beter mag gaan voelen :heart:

2 likes

Nu een jaar later weten we in de ziekenhuizen wel meer over de Corona. Beetje gek dat de huisarts het afgeeft als ā€œgeen kennis heeft over je situatieā€. Die kan ook gewoon overleggen met een longarts of een medisch microbioloog en samen naar je laatste test kijken. Soms blijf je positief testen, maar heb je eigenlijk al het virus geklaard en is het rest wat nog achter blijft dood. En niet meer besmettelijk. Woon je in de buurt van een groot ziekenhuis? De meeste ziekenhuizen hebben al maanden een covid poli waar je terecht kunt.

Je kunt lang klachten houden na covid, maar dat is niet meer omdat je nog een actieve infectie hebt maar bv een overgevoeligheid van je longen. Daar kun je puffers voor krijgen om de longen tot rust te brengen.

Ik heb me vandaag laten testen en werd gevraagd of ik mee wilde doen met een proef voor een nieuw soort test. Meer mensen die dat gehad hebben? Had er nog niet van gehoord namelijk.

Ik moest 30sec gorgelen met een zoutoplossing en het daarna uitspugen. Vond de keel/neus swap uiteindelijk minder erg, dat is vervelend maar wel met 3sec klaar. Maar misschien dat het gorgelen wel extra vervelend was omdat ik ook een beetje keelpijn heb.

1 like

Ik heb puffers en daarmee houdt het hoesten niet op. Dus daarmee zegt hij dat ie me nu niet verder kan helpen. Dit is in overleg met ggd en de longarts. Ik woon bij een groot ziekenhuis. Zal van de week nog even de huisarts bellen voor info met de kennis die jij mij nu geeft. Dankje.

1 like

Mijn moeder wordt volgende week 65 en ik ga naar haar toe. Nu had ik als idee om 2 zelftesten te kopen zodat ik haar na een hele lang tijd weer eens kan knuffelen maar het voelt ook wel een beetje als schijnveiligheid.

1 like

Ja dat is het ook, zo’n test is alleen betrouwbaar bij een positief resultaat, volgens mij is 15% vals Negatief.

2 likes