Caronatopic #10

Vind dit absoluut niet overtrokken van je hoor, ik heb mijn kat niet eens geaaid toen ik wachtte op de uitslag van de test en nog thuis woonde omdat ik bang was dat hij het zou overdragen aan m’n moeder.

Niet meer dan logisch en better safe than sorry, toch?

1 like

Mijn moeder krijgt volgende week haar tweede vaccinatie :smiling_face_with_three_hearts: zo’n fijn idee!

14 likes

Nee ik vind dit niet overdreven van je. Ik zou het vooral erg vinden dat iemand over je grenzen heen gaat en bewust negeert wat jij heel belangrijk vindt.

2 likes

Oh ik snap je helemaal hoor! Ik heb precies hetzelfde gedaan toen iedereen hier corona had! Achteraf niet geholpen helaas want ik kreeg het ook alsnog. Maar bij een vriendin thuis hadden haar ouders dit ook gedaan toen zij corona had en die hebben het toen niet gehad. Dus hopelijk werkt het bij jou ook!

2 likes

De huisarts moest volgens mij een lijst doorgeven aan de GGD met mensen die een medische indicatie hebben. Ik weet niet of er specifieke richtlijnen zijn dat bij elke huisartsenpraktijk alle mensen die jaarlijks een griepprik krijgen ook automatisch op die lijst komen te staan. Mijn zus bijvoorbeeld krijgt elk jaar een oproep voor de griepprik, omdat ze ooit een pufje heeft gebruikt. Ben benieuwd hoe dat nu zit. Zoals @Krabsalade ook al zei, sommige huisartsen praktijken zijn daar wel alert op en filteren dit soort mensen er al uit, sommige doen dit niet.

3 likes

Ik moet wel zeggen dat het nog niet zeker is of hij het überhaupt heeft he :sweat_smile:

Ik was niet eens naar huis gegaan als het kon tot ie de uitslag had :joy: Dus nee hoor niet overdreven

1 like

Ook dan gaan mijn man en ik iedere x in quarantaine. Das enorm zuur en jammer, maar we vinden het wel nodig.
Straks heeft m’n man het lichtjes geeft die het aan mij en krijg ik long covid (en überhaupt ziek zijn moeten we beide niet aan denken).

1 like

Ja dit zou me dan weer echt niks verbazen🥲

Fijn om te horen dat jullie dit ook allemaal doen/zouden doen.

1 like

Ik wil ook een jubileumfeestje hoor, m’n test is al op een feestlocatie dus makkelijk zat

1 like

Ik ging ook die app installeren en dat aanzetten. Moet je een code invullen en die komt binnen drie dagen met de post. :see_no_evil:

Mijn huisgenoot had binnen 10 seconden een positieve test met deze dus het kan wel hahaha

1 like

En Denemarken doet sowieso niet meer aan Janssen dus hoop dat die vaccins dan naar India mogen ofzo :frowning:

1 like

Vandaag snelste testuitslag ooit, precies 8 uur later en hypochonder Doe Maar is wederom negatief getest

10 likes

Wat vinden jullie ervan dat mensen in Duitsland die gevaccineerd zijn of recent besmet zijn geweest al zeer binnenkort ‘alles’ weer mogen? Ze zeggen dat ze het niet langer meer kunnen tegenhouden omdat het in de grondwet staat dat mensen dan recht hebben op die vrijheden. Maar als jij nog niet eens de kans hebt gekregen om je te laten vaccineren dan gaat het toch nergens over?
Als ik een ‘jongere’ was in Duitsland die nog niet eens de kans heeft gekregen op een vaccin dan zou ik me echt flink bepiepeld voelen in ieder geval.

Ik kan me daar echt helemaal over opwinden :rage: hoop niet dat ze deze gekkigheid hier willen gaan doen. Mijn ouders doen hier ook een beetje zo over van tja, snap het wel en dat irriteert me nog meer (en ja zij zijn gevaccineerd :rofl: gelukkig wel haha)

4 likes

van mij mogen ze, komt de economie weer wat op gang, ik voel me er niet echt boos over - vind het alleen maar fijn voor hun. Tuurlijk zou ik ook graag willen, maar het is nog maar een paar maanden, en dat hou ik ook nog wel vol.

5 likes

Zou 't ook kut vinden als m’n ouwe opaatje tot in 't einde der tijden opgesloten zou zitten, zit je in 't verpleeghuis met je vaccinatie aan ouderdom dood te gaan

8 likes

Oh ik hoop het toch zo. Bij de huisarts sta ik wel als patiënt in een risicogroep bekend maar het gaat al jaren fout met de griepprik (moet daar zelf achteraan bellen en dan is het steeds ohja die moet jij hebben kom maar langs). Maar ben tijdens dit griepprik moment van huisarts gewisseld dus ik vrees met vrezen.

Ik vind het prima, ik win er persoonlijk niks mee als andere mensen geen leuke dingen mogen doen omdat ik nog niet mag. Laat ze maar genieten, ik krijg er mijn vaccin niet sneller door en zal ook niet nog een eeuwigheid duren.

16 likes

Eens maar wat vinden jullie er dan van als je zelf wel een zelftest maar doen twv €5 ong als je een terrasje wilt pakken of iets?

2 likes