Caronatopic #10

Iedereen en z’n moeder doet nu zelftesten sinds ze op de markt zijn… Daar was ik ook al bang voor. Zelfs mijn ouders zeiden nu ‘oh dus je gaat zelftest doen?’ en die zijn vrij streng.
Echt iedereen lijkt te denken dat zelftesten de GGD vervangen maar ik vind die dingen echt 0,0 waard.

Snap dat jij nu ook denkt ja lekker dan

6 likes

Ja echt precies dit! Die testen liggen hier voor een paar euro bij de lidl en iedereen gaat die dingen ineens gebruiken ‘voor de zekerheid’ of als vervanger van de GGD testen. Kan nooit lang goed gaan dit.

Ja ik vind die zelftesten ook maar een domme uitvinding eigenlijk, ze worden alleen maar verkeerd gebruikt waardoor de risico’s juist hoger worden. Wordt ook maar magertjes over gecommuniceerd vind ik trouwens. Trek die dingen lekker uit de schappen want hier heeft niemand wat aan.

2 likes

Ja haal dat staafje even langs je neusrand en ‘Nee hoor negatief!!’

En de mensen die positief zijn raak je volledig uit het oog want de helft meldt zich niet bij de GGD. Bizar dat dat bij de supermarkt verkocht wordt, echt kan er met mijn hoofd niet bij.

Oh heel vervelend! Ik ben hier zelf ook bang voor terwijl ik gewoon de griepprik heb gehad afgelopen keer.

Maar je kunt niet zo maar aanmelden toch? Je moet echt specifiek die brief ontvangen en daarmee kun je dan een afspraak maken.

Ja, maar er stond in dat bericht van de NOS in dat grijze kader dit:

“Geboren in 1961 t/m 2003 met een medische indicatie: afspraak maken kan (vanaf 6 mei) online of via het telefoonnummer in de uitnodigingsbrief”.

Ze zullen online wel een vragenlijstje hebben waarbij je eventueel bewijs moet leveren gok ik, maar volgens de assistente was mijn medicatie al reden genoeg om erbij te horen. Dus op hoop van zegen dan en anders bel ik de praktijk nog een keer donderdag of ze iets voor me kunnen doen wat betreft bewijs voor de GGD.

Denk niet dat je je zorgen hoeft te maken als je vorig jaar gewoon de prik hebt gehad hoor, dan moet het goed gaan!

Pff voor het eerst echt dichtbij in de familie corona meegemaakt en helaas ook een sterfgeval daardoor. Zo heftig allemaal en triest. Ook de hele situatie er omheen. Wat een k*t virus is het ook. En dan mensen die er nog steeds schijt aan hebben en de maatregelen niet naleven. Daar had ik al geen begrip voor en nu al helemaal niet meer. Zo triest allemaal

3 likes

Ook nog over die zelftesten, die moesten er echt superdiep in. Ik heb 'm door iemand af laten nemen die dat voor werk ook doet maar ik geloof echt niet dat mensen die dat bij zichzelf doen het goed doen.

Het staafje moest er voor de helft in, echt veel dieper dan bij de ggd (ik had die van de dirk).

Ja dit ook vooral, ja dan kan iedereen weer alles doen wat kwetbaren zijn ingeënt.
Nou beste mensen, ik word niet als kwetsbaar gezien en geënt, want idd de kans dat ik in het ziekenhuis beland met corona is net zo groot als ieder ander vab onder de 30, maar ik wil echt geen langdurige vermoeidheidsklachten krijgen op die vermoeidheid die ik al heb. Kwetsbaar of niet :face_with_raised_eyebrow:

6 likes

Dit staat in mijne (flow flex)

Dat is lang niet zo diep op plaatje en omschrijving.
Vraag me hierdoor wel af of dit dan überhaupt ooit positief zal zijn, tenzij het coronasnot uit je neus loopt…

wat een helletocht net door die regen en wind zeg man man man
volgens mij was dit test 9 voor mij alweer…

Wel lief m’n fysiotherapeut (die positief is getest en waarmee ik risico contact heb gehad) appt elke dag om te vragen hoe het gaat. Hij voelt zich zo schuldig.

4 likes

Oh dan val ik met nummer 5 vandaag best mee… Die man wilde m’n id zien om alles te checken (normaal moet ik 't opnoemen) en hij zat maar te turen voor m’n bsn, dus ik de laatste drie cijfers maar noemen. En de vrouw die 't afnam “ben je voor 't eerst?”, dus ik “nee ben een routinier”

4 likes

Ooh wat fijn dit! Ik ben pas sinds januari een risicogroep dus ik heb net voor de zekerheid naar m’n huisarts gebeld en daar zeiden ze dat het vinkje voor de griepprik aanstaat en dat ik daardoor automatisch ook in aanmerking kom voor de vaccinatiegroep met medische indicatie. Heb meteen de postnl app gedownload zodat ik kan zien wanneer ik de brief krijg haha, heb er helemaal zin in :partying_face:
Ik kan je zodra ik de brief heb wel een dm sturen over de procedure van een afspraak maken als je dat fijn vindt? Of misschien is er als je contact zoekt met de GGD nog wel iets mogelijk?

@Dr.Watson als je vorig jaar nog op de lijst van de griepprik stond denk ik dat je er nu ook automatisch wel bij zit!

8 likes

Fijn dat ze nu de risicogroepen gaan doen, komt er ook eindelijk wat meer leeftijdsspreiding in de gevaccineerden

Oh als je dat zou willen doen, heel graag!!

1 like

Ik heb vandaag mijn tweede prik gekregen met AZ, heel blij mee en hopelijk morgen niet ziekjes.
Ik kan helemaal niks vinden over bijwerkingen na de tweede prik, dus ik ben benieuwd.

12 likes

Mijn vriend is mogelijk positief, hij heeft buiten gesport met een positief iemand en hij heeft klachten en zijn tracker geeft aan dat zijn gezondheid niet zo goed is. Meteen een test gedaan. Ik wil nu afstand houden tot hij de uitslag heeft en dat hij in een aparte kamer blijft en de wc schoonmaakt met een doekje als hij geweest is. Ik heb het beddengoed gewassen, alle deurklinken, tafels etc gedaan. Hij vindt dat ik overdrijf en heeft net nog even in de keuken staan koken en ongeveer alles aangeraakt zonder op te ruimen/schoon te maken. Dat sta ik dan met handschoenen nog net niet te overgieten met bleek. Wat vinden jullie, ben ik echt zo overdreven bezig? Ik weet het niet zo goed. Ik ben al een jaar bezig om te herstellen van overspannenheid en ben gewoon zo bang om hierdoor weer een terugval te hebben. We hebben net ruzie gemaakt met een deur ertussen :joy:🥲

Even sidenote dat hij zich nooit goed aan de regels heeft gehouden (hij gaat elke dag naar kantoor) en dat ik al 100 heb gesmeekt of hij dat niet meer wilde doen. Ik ben vooral boos omdat het voor mn gevoel een kwestie van tijd was voor hij covid hier in huis bracht.

4 likes

Oh nee hoor ik had precies zo gereageerd. Vind het eerder een beetje laks van je vriend.

13 likes

Ja dat vind ik dus ook! Dankjewel voor je reactie

1 like

Vind het ook niet meer dan normaal eigenlijk, het (dringende) advies is ook dat je in zelfisolatie gaat als je mogelijk besmet bent toch, nou tot hij zijn uitslag afwacht kan hij zich het beste gedragen alsof hij besmettelijk is, als hij negatief blijkt mag hij weer uit zijn hol komen.

3 likes