Caronatopic #10

Oh dan val ik met nummer 5 vandaag best mee… Die man wilde m’n id zien om alles te checken (normaal moet ik 't opnoemen) en hij zat maar te turen voor m’n bsn, dus ik de laatste drie cijfers maar noemen. En de vrouw die 't afnam “ben je voor 't eerst?”, dus ik “nee ben een routinier”

4 likes

Ooh wat fijn dit! Ik ben pas sinds januari een risicogroep dus ik heb net voor de zekerheid naar m’n huisarts gebeld en daar zeiden ze dat het vinkje voor de griepprik aanstaat en dat ik daardoor automatisch ook in aanmerking kom voor de vaccinatiegroep met medische indicatie. Heb meteen de postnl app gedownload zodat ik kan zien wanneer ik de brief krijg haha, heb er helemaal zin in :partying_face:
Ik kan je zodra ik de brief heb wel een dm sturen over de procedure van een afspraak maken als je dat fijn vindt? Of misschien is er als je contact zoekt met de GGD nog wel iets mogelijk?

@Dr.Watson als je vorig jaar nog op de lijst van de griepprik stond denk ik dat je er nu ook automatisch wel bij zit!

8 likes

Fijn dat ze nu de risicogroepen gaan doen, komt er ook eindelijk wat meer leeftijdsspreiding in de gevaccineerden

Oh als je dat zou willen doen, heel graag!!

1 like

Ik heb vandaag mijn tweede prik gekregen met AZ, heel blij mee en hopelijk morgen niet ziekjes.
Ik kan helemaal niks vinden over bijwerkingen na de tweede prik, dus ik ben benieuwd.

12 likes

Mijn vriend is mogelijk positief, hij heeft buiten gesport met een positief iemand en hij heeft klachten en zijn tracker geeft aan dat zijn gezondheid niet zo goed is. Meteen een test gedaan. Ik wil nu afstand houden tot hij de uitslag heeft en dat hij in een aparte kamer blijft en de wc schoonmaakt met een doekje als hij geweest is. Ik heb het beddengoed gewassen, alle deurklinken, tafels etc gedaan. Hij vindt dat ik overdrijf en heeft net nog even in de keuken staan koken en ongeveer alles aangeraakt zonder op te ruimen/schoon te maken. Dat sta ik dan met handschoenen nog net niet te overgieten met bleek. Wat vinden jullie, ben ik echt zo overdreven bezig? Ik weet het niet zo goed. Ik ben al een jaar bezig om te herstellen van overspannenheid en ben gewoon zo bang om hierdoor weer een terugval te hebben. We hebben net ruzie gemaakt met een deur ertussen :joy:🥲

Even sidenote dat hij zich nooit goed aan de regels heeft gehouden (hij gaat elke dag naar kantoor) en dat ik al 100 heb gesmeekt of hij dat niet meer wilde doen. Ik ben vooral boos omdat het voor mn gevoel een kwestie van tijd was voor hij covid hier in huis bracht.

4 likes

Oh nee hoor ik had precies zo gereageerd. Vind het eerder een beetje laks van je vriend.

13 likes

Ja dat vind ik dus ook! Dankjewel voor je reactie

1 like

Vind het ook niet meer dan normaal eigenlijk, het (dringende) advies is ook dat je in zelfisolatie gaat als je mogelijk besmet bent toch, nou tot hij zijn uitslag afwacht kan hij zich het beste gedragen alsof hij besmettelijk is, als hij negatief blijkt mag hij weer uit zijn hol komen.

3 likes

Vind dit absoluut niet overtrokken van je hoor, ik heb mijn kat niet eens geaaid toen ik wachtte op de uitslag van de test en nog thuis woonde omdat ik bang was dat hij het zou overdragen aan m’n moeder.

Niet meer dan logisch en better safe than sorry, toch?

1 like

Mijn moeder krijgt volgende week haar tweede vaccinatie :smiling_face_with_three_hearts: zo’n fijn idee!

14 likes

Nee ik vind dit niet overdreven van je. Ik zou het vooral erg vinden dat iemand over je grenzen heen gaat en bewust negeert wat jij heel belangrijk vindt.

2 likes

Oh ik snap je helemaal hoor! Ik heb precies hetzelfde gedaan toen iedereen hier corona had! Achteraf niet geholpen helaas want ik kreeg het ook alsnog. Maar bij een vriendin thuis hadden haar ouders dit ook gedaan toen zij corona had en die hebben het toen niet gehad. Dus hopelijk werkt het bij jou ook!

2 likes

De huisarts moest volgens mij een lijst doorgeven aan de GGD met mensen die een medische indicatie hebben. Ik weet niet of er specifieke richtlijnen zijn dat bij elke huisartsenpraktijk alle mensen die jaarlijks een griepprik krijgen ook automatisch op die lijst komen te staan. Mijn zus bijvoorbeeld krijgt elk jaar een oproep voor de griepprik, omdat ze ooit een pufje heeft gebruikt. Ben benieuwd hoe dat nu zit. Zoals @Krabsalade ook al zei, sommige huisartsen praktijken zijn daar wel alert op en filteren dit soort mensen er al uit, sommige doen dit niet.

3 likes

Ik moet wel zeggen dat het nog niet zeker is of hij het überhaupt heeft he :sweat_smile:

Ik was niet eens naar huis gegaan als het kon tot ie de uitslag had :joy: Dus nee hoor niet overdreven

1 like

Ook dan gaan mijn man en ik iedere x in quarantaine. Das enorm zuur en jammer, maar we vinden het wel nodig.
Straks heeft m’n man het lichtjes geeft die het aan mij en krijg ik long covid (en überhaupt ziek zijn moeten we beide niet aan denken).

1 like

Ja dit zou me dan weer echt niks verbazen🥲

Fijn om te horen dat jullie dit ook allemaal doen/zouden doen.

1 like

Ik wil ook een jubileumfeestje hoor, m’n test is al op een feestlocatie dus makkelijk zat

1 like

Ik ging ook die app installeren en dat aanzetten. Moet je een code invullen en die komt binnen drie dagen met de post. :see_no_evil: