Speaking of. Nog steeds niet voldoende maar wel al meer
Over 8 dagen de tweede prik
@Airy-fairy Ik geloof dat die prognose nog geen enkele keer is uitgekomen
Ik dacht dat ik door m’n werk (ggz) voorrang kreeg, maar zie dat ik gewoon voor eind juni op de planning sta. Nja, het einde is gewoon ECHT in zicht, het is nog maar 2 maanden!
Mn moeder is vandaag geprikt en heeft alleen een zere arm. Geeneens een rood plekje. Ik mag donderdag zou bijna een taartje halen om t te vieren.
Eerst kreeg je als je werkzaam was in de ggz ook voorrang, maar blijkbaar is het beleid veranderd en geldt dat nu alleen nog als je in de ggz crisisdienst werkt. Maar eind juni komt inderdaad inmiddels in zicht
Als je in Duitsland meteen een test doet mag dat ook. Dus naar Duitsland reizen en een test afspraak daar hebben.
Edit: ik weet natuurlijk niet hoe lang je door Duitsland reist en of dat dus zin heeft. Anders moet je inderdaad ergens waar je zo’n certificaat krijgt
weg.
Rant over onverstandige bruiloft van onverstandige mensen.
edit; ik haal dit zo weg ivm herkenbaarheid :’)
Mijn ouders wonen net over de grens. Waar zij wonen is het steekproefsgewijs, ik moet er binnenkort heen (familieomstandigheden ook) en er is een test voor me ingepland op het lokale gemeentehuis in Duitsland daar. Ik zal even kijken of ik kan vinden waar je dat in kan plannen, zij hebben dat voor me gedaan nu.
Iemand die ik ken komt 2x per week in Duitsland en laat zich testen bij de GGD, 1x per week. Ja ze faken dan een snotneus… Die andere keer nemen ze het risico op een boete hahaha, omdat het anders niet te doen is :’) Ze zijn nog nooit gecontroleerd, in die 10x…
Ho, ik lees net dit, op Duitslandinstituut.nl
Alles ligt beetje ingewikkeld ivm verschillende deelstaten dus kon de info zo gauw niet vinden met wat precies voor jouw situatie gold (ik heb bezoek aan familie over de grens en dan zijn de regels weer anders blijkbaar)
Maar ik denk dat dit wel van toepassing op je kan zijn:
Edit: staat wel dat je dan niet mag uitstappen dus dat zou tricky kunnen zijn met 7 uur reizen
Geen probleem! Ik snap de struggle haha, er zijn contant andere regeltjes, ook weer per deelstaat en per omstandigheid dus voor mij was het ook even ingewikkeld met hoe ik nou precies de grens over mocht
Nee het is een bruiloft op privé terrein. Dus nee het mag allemaal sowieso al niet want je mag op dit moment nog altijd maar 2 mensen uitnodigen.
En het is een ‘zekerheidje’ voor iedereen onderling als iedereen negatief getest wordt, want “dan is het niet zo erg als de regels iets minder strikt genomen worden”. Maarja, volgens mij maak je het alleen maar gevaarlijker zo. Want dan gaat men dus juist de regels loslaten, terwijl die negatieve test niks zegt als men de 3/3.5 dag daarna overal gewoon weer komt?
Edit: en over Duitsland, die arts (ze bezoeken een duitse arts) zei dat je dan je online uitslag kon laten zien bij controle. Dus inloggen bij coronatest.nl en dan staat daar ’ je bent op die en die dag negatief getest ’
@Frambozentaartje in hetzelfde land! Je zou het niet zeggen he hahaha
Ach ik heb m’n outfit er op aangepast. Beetje prijzig, en uit China, maar goed dan hebbie ook wat hè
https://m.nl.aliexpress.com/item/33056622393.html?trace=wwwdetail2mobilesitedetail
Je kunt je in Duitsland als Nederlander gratis laten testen via bijvoorbeeld Chayns. Die zitten op verschillende plaatsen, ook net over de grens. Zo zijn er nog meer bedrijven die gratis goedgekeurde tests met certificaat aanbieden.
Een GGD test is formeel niet voldoende omdat je daar geen reiscertificaat bij krijgt.
Ik heb corona. Net de uitslag gehad. Janken
Oh no, hoe voel je je verder? Hopelijk niet al te beroerd.
Je mag met 30 personen erbij trouwen! Ja of dat dan op een officiële locatie gebeurd of niet, daar kan ik nog wel door heen kijken.
Als je 800€ aan de gemeente overmaakt en het daarmee een officiële locatie maakt mag het wel :’)
Die illegaliteit kan ik wel door heen kijken en begrijpen met alle ziekte en familie omstandigheden etc erbij. Maar goed, alle randzaken die er nu bij komen mogen niet en zijn m.i. Knetter onverantwoord en daardoor voelen wij ons wel heel erg in een hoekje gedreven.
Maarja; tis wel je broer…
Ohhh nee wat kut! Ik heb je verhaal meegelezen en ik ben nu ook boos op je date, jeetje wat rot dit. Godsamme.
Nee joh wtf is dit nou weer