Je kan op elke plek in NL trouwen. Ook in t bos etc, maar dan moet je bij de gemeente aanvragen voor “trouwen op eigen locatie”. Wij zijn op het strand getrouwd en dan moet je dus paar honderd euro extra neertellen en dan wordt het tijdelijk een officiële trouw locatie. Ja wij hebben dat toen gedaan haha.
Maar ik hoor nu voor de 3e keer dat mensen dus eerder die week gratisch op het gemeentehuis trouwen en dan een “nep Babs” inhuren voor 100€ Of een dierbare het laten doen ofzo op de dag zelf, die dan nog een nep praatje houdt en zo voorkom je die kosten. En kan je toch op je eigen locatie trouwen.
Op dit moment mag je dus officieel trouwen op elke officiële locatie met 30 mensen. Dus kan je je achtertuin een officiële locatie maken, maar dan moet je wel dokken. Doe je dat niet, en doe je de babs constructie dan is het illegaal.
(En illegaal: tja het is privé terrein dus ze mogen daar niet handhaven. Het bezoek gebeuren is een dringend advies. Ik weet niet of je dan juridisch van “illegaal” spreekt maar je snapt van ik bedoel haha)