Caronatopic #10

Je kan op elke plek in NL trouwen. Ook in t bos etc, maar dan moet je bij de gemeente aanvragen voor “trouwen op eigen locatie”. Wij zijn op het strand getrouwd en dan moet je dus paar honderd euro extra neertellen en dan wordt het tijdelijk een officiële trouw locatie. Ja wij hebben dat toen gedaan haha.

Maar ik hoor nu voor de 3e keer dat mensen dus eerder die week gratisch op het gemeentehuis trouwen en dan een “nep Babs” inhuren voor 100€ Of een dierbare het laten doen ofzo op de dag zelf, die dan nog een nep praatje houdt en zo voorkom je die kosten. En kan je toch op je eigen locatie trouwen.

Op dit moment mag je dus officieel trouwen op elke officiële locatie met 30 mensen. Dus kan je je achtertuin een officiële locatie maken, maar dan moet je wel dokken. Doe je dat niet, en doe je de babs constructie dan is het illegaal.

(En illegaal: tja het is privé terrein dus ze mogen daar niet handhaven. Het bezoek gebeuren is een dringend advies. Ik weet niet of je dan juridisch van “illegaal” spreekt maar je snapt van ik bedoel haha)

4 likes

Ik heb nog nergens last van tot nu toe dus ik bid dat het zo blijft… Maar toch heel heftig om zo de uitslag te zien.

1 like

Ik vind het heel logisch dat je dat gedaan hebt hoor als je graag wil trouwen op het strand!

Maar precies dan doe je dat om een feest te kunnen geven met 30 ipv 2 want ‘bruiloft’ op je eigen terrein. Stom dat dat kan want op zo’n plek kan je nooit handhaven, prima als het in het gemeentehuis mag.
Maar trouwen zal vast een belangrijk recht zijn dat je op je eigen manier moet kunnen invullen enz :slightly_frowning_face:

@Cozycute fijn! ik hoop ook dat het zo blijft. Begrijpelijk, je beroerd voelen om alleen de uitslag mag natuurlijk ook haha. Het is natuurlijk ook zo onwerkelijk als je verder niks merkt.

Ja ben vooral heel boos omdat dit voorkomen had kunnen worden. Ga maar braaf m’n vitamine D goed slikken en hopen op het beste

1 like

Whuuuuuut! :eek: Mag toch hopen dat de gemeente die specifieke babsen direct ontslaat als dit aan het licht komt

1 like

Een Babs is dan niet zo bijzonder als het klinkt hè haha. Ik heb het niet goed beschreven denk ik :see_no_evil:
In dit geval (je trouwt dan bijv 3 dagen eerder al op t gemeentehuis) is het dan dus geen officiële huwelijks voltrekking maar voor de “vorm” het praatje houden een uur.
Meer een nep Babs zeg maar :face_with_monocle:

En mijn comment had ook duidelijker gekund haha. Ik snapte dat het om een nepceremonie ging, maar ik hoop dan wel dat die nep-babsen dan echt helemaal nep zijn en geen daadwerkelijke babsen die stiekem een zakcentje bijverdienen door nepceremonies te houden achter de rug van de gemeente om

Edit: ok ik zie dat jij je oorspronkelijke comment ook hebt aangepast naar nep-babs. Hoop inderdaad maar dat dit dus echt neppe zijn. Het is sowieso al van de zotte dat dit gebeurt, maar hierop bijverdienende babsen (wapsen?) moet er nog eens bijkomen zeg.
(En dan bedoel ik dus puur dit gedoe in coronatijd. Buiten de pandemie boeit me niet hoe ze het doen)

2 likes

Nou ja je ziet wat er gebeurt wanneer er een knopje op internet een centimeter verplaatst wordt :sweat_smile:

4 likes

Ik weet niet of het nu extra vaak gebeurd eigenlijk vanwege Corona en dan dus omzeilen. Maar wij kregen dat idee al geopperd door de locatie in 2017 toen we trouwden, dus het is iig niet iets nieuws door Corona :nerd_face:!

——
@Crusti_Croc ja en dit is echt geen nieuws, want dit riep een groep experts in januari ofzo al. En dan straks zeker roepen: “we wisten het niet” … :cold_face:

1 like

Ja dit is precies waar ik zo bang voor ben… nu vinden we het “heel erg” wat er in India en Brazilië gebeurt, maar ach, is ver weg en die landen zijn toch al arm toch? Als wij maar eindelijk weer op het terras kunnen.
Alsof de hele wereld niet onlosmakelijk met elkaar verweven is en we net zo goed verantwoordelijk zijn voor die ellende zelfs al is het maar omdat het sowieso bij ons terugkomt.

Het voelt echt alsof we dweilen met de kraan open.

21 likes

Ik vind het zo gek dat je binnen twee dagen gebeld wordt door de GGD. Ik heb allemaal vragen over tot hoe ver ik terug moet met mensen waarschuwen en wat ik allemaal moet doen. Maar ik mag ze zelf ook niet bellen. Ik zit nu echt in de soort modus waarin elke seconde telt en dan vind ik twee dagen echt veel te lang :sob:

1 like

Waarom mag je ze niet zelf bellen? Je stuurt toch gewoon een appje naar iedereen die je gezien hebt?

11 likes

Ik zou gewoon iedereen een appje sturen die je hebt gezien in de 2 dagen voordat je klachten krijgt. Dat houdt de GGD zelf ook aan.

2 likes

Ik heb ze vrijdag gebeld om een test in te plannen omdat mijn huisgenoot positief was en ze konden me gewoon doorzetten naar mijn lokale ggd en toen mocht ik alle vragen stellen die ik had, dus ik zou gewoon zelf bellen als je echt niet kan wachten. Qua waarschuwen zou ik iedereen appen die je vrij, za, zo, ma en di hebt gezien

1 like

Ja dat heb ik sowieso al gedaan natuurlijk en dat zijn er niet veel maar bijv het terras waar ik op heb gezeten dit weekend. Was met veel afstand natuurlijk maar toch maar bellen of niet? Dat soort vragen. Maar thanks dan ga ik bellen

1 like

Ja ik zou gewoon dat restaurant ook bellen. Je weet natuurlijk niet 100% zeker of je wel/niet besmettelijk was maar dat weet niemand…

3 likes

Sinds mijn positieve test heb ik denk ik met twee mensen in mijn leven al de banden ongeveer verbroken. 🥲 de dingen die mensen soms zeggen, echt je haalt het niet voor mogelijk

Nou echt. Ik sprak een collega van me, iemand die ik altijd voor goed doordacht en verstandig had gehouden. Zegt ze opeens dat ze het vaccin niet wil. O…kee…

1 like

Ja mensen komen nu echt met meningen die echt ZO niet relevant en onzinnig zijn. Over het afscheid van mijn opa die komt te overlijden. ‘Ja ik heb daar een mening over, je leeft maar een keer, ga gewoon naar opa die gaat toch wel dood, mondkapje op en gaan’

Oh BEDANKT dat jij almachtige persoon dat goed keurt, jouw mening verandert de zaak, daar zaten we net op te wachten bedankt nu ga ik direct

klaplul

Op fb “alweer overwerken, want positief geteste collega’s. Mensen stop toch met testen!”

:roll_eyes: O is dat de oplossing
Dan gun ik je ook wel wat corona hoor als je zulke dingen post

7 likes