Ik heb zelf altijd moeite gehad met naalden, viel altijd flauw bij de tandarts als ik moest verdoofd worden. Bloedprikken ook. Ik heb epilepsie en ben altijd bang dat ik door stress een aanval krijg bij dit soort dingen. Ik heb het aangegeven in dat formulier en mocht liggen. Voelde niets van de prik en kreeg de tijd om rustig bij te komen. Het meisje was erg aardig en bleef bij me en kletste even met mij om me af te leiden. Gewoon aangeven dat je het spannend vind. Komt goed!
Uiteindelijk zou er een derde optie bij moeten komen, “herstelbewijs”, waar je je positieve test kan invoeren. Die moet trouwens wel maximaal 6 maanden geleden zijn.
Zie dat je al antwoord hebt gehad, maar toch voor de volledigheid: jouw vaccin ligt die dag gereserveerd voor jou, als je 2 uur eerder komt is het ook niet erg, als je maar voor die dag op de lijst staat. Dus om het jezelf gemakkelijk te maken mag je ook wat eerder dan 15/30 minuten gaan, komt helemaal goed! Natuurlijk niet de bedoeling dat iedereen dat doet, tijden zijn om de drukte te spreiden maar die enkeling die eerder (of later) is, maakt echt niet uit.
Dank voor deze extra bevestiging! Zorg er dan voor dat ik er een half uurtje vroeger ben, dat is ruim voldoende. Normaal zou ik dit ook niet doen, en de afspraak voor de therapeute verzetten, maar dit was het enige plekje wat ze nog had voor die dag (ben op donderdag altijd vrij dus ga altijd op donderdag)
en de afspraak is zeer belangrijk voor me. En het vaccin ook haha.
Mooi dat dit zo kan dan.
Ik heb dus zowel vaccinatiebewijs (daar zei hij eerst dat het niet geldig was) + herstelbewijs gedaan. Nu heb ik dus wel een qr code en staat er dit
Maar heb ik nu een vaccinatiebewijs? Of doe ie het gewoon alleen omdat ik een herstelbewijs heb?
Ik ga met de trein, voor het eerst in een lange tijd. Ik heb een uitzondering voor mondkapjes en heb express 1e klas geboekt omdat deze rustiger is. Conducteur is de enige dat er zit. Hij heeft mij zojuist uit weggestuurd uit 1eomdat hij het niet fijn vind dat ik geen mondkapje draag.
Ik ben weggegaan, zit nu in 2e klas want dit was de enige 1e klas.
Wat vinden jullie hiervan? Enerzijds snap ik deze man dat hij dat moeilijk vind, maar anderzijds mag hij me toch niet wegsturen? Of heb ik dat fout?
Heb je die uitzondering van mondkapjes op papier? En in de eerste klas kun je voldoende afstand houden van de conducteur als jullie met z’n 2en zijn lijkt me?
Ja, die heb ik hem ook laten zien. Maar hij wilde het niet hebben.
Wel bijzonder dat die conducteur persoonlijk niet blootgesteld wil worden aan jou zonder mondkapje, en er dan maar het probleem van je mede-reizigers in de 2e klas van maakt. Ik vind het niet terecht dat hij je heeft weggestuurd. Hij kan ook zelf in de tweede klas gaan zitten als dit hem zo stoort. Ik zou een klacht indienen, je hebt een medische verklaring en gewoon betaald voor de 1e klas.
Ik zou ook zeker een klacht indienen, zeker omdat je die verklaring gewoon op papier hebt en hebt laten zien.
Je hebt een qr code van je vaccinatiebewijs dus dat lijkt me helemaal prima. Ik ben nog niet volledig gevaccineerd en kan dus uberhaupt geen qr code voor Nederland downloaden. Lijkt me dus dat het voor jou zo klopt!
Ik kon via coronatest.nl teruglezen dat ik een antigeentest heb gehad destijds. Dat stond er eerst niet bij, maar is later toegevoegd. Misschien even opnieuw inloggen?
Ah oké. Ja ik twijfel dus een beetje omdat er internationaal 2 qr codes staan. 1 voor vaccinatie met 1 datum en 1 herstelbewijs.
Wilde de GGD bellen voor de zekerheid, maar die zijn helaas in gesprek.
Is dit serieus een huisarts? Want dan kun je het bij de IGJ melden volgens mij
Is dit die arts uit L die nog net niet verafgod wordt door de wappies? Echt huisartsen zijn ook gewoon mensen die meningen kunnen hebben over bepaalde medische behandelingen, dat betekent nog niet dat ze gelijk hebben.
Een ook echt M-RNA-serum, schrijf het dan ook goed meneer. Of leg uit wat daar dan zo verkeerd aan is. “Experimenteel middel” “tijdelijke goedkeuring” ik word hier zo fucking moe van. En ook altijd de beargumentering dat jongeren niet of nauwelijks ziek worden van corona. Ten eerste, dat is niet waar, er zijn altijd uitzonderingen. Ten tweede, ze kunnen alsnog andere mensen ziek maken met weinig symptomen, daarom is het zo belangrijk om te vaccineren
Echt fuck deze man. Sorry voor mijn rant
Bij m’n vriend ziet het er nu ook zo uit! (En gister dus ook niet, dus dit moet nu wel kloppen)
Nee zijn het niet (wel koude rillingen/verhoging, maar niet lokale verkoudheidsklachten in je luchtwegen)
Las het net in de krant, daar staat het wel met naam en toenaam er op, inspectie is op de hoogte zo te lezen
Ik begrijp echt niet dat mensen zo kunnen zijn. Als dat mijn huisarts zou zijn, zou ik hem echt niet meer serieus kunnen nemen. Ik zag laatst een bericht op instagram voorbijkomen van die Isa en wist echt niet wat ik zag. Ze zei dat iemand haar advies had gevraagd, hoe ze het beste kon aangeven dat ze geen gevaccineerde mensen in haar huis wilde ofzo? en ook een bericht van iemand dat familieleden die gevaccineerd zijn haar baby niet mogen vasthouden.
Wat is dit voor waanzin echt ik kan er gewoon niet bij.
Ik heb het vaccin dus liggend gekregen om te voorkomen dat ik zou flauwvallen. Als je echt bang bent dan kan je dit ook vragen. Is heel fijn en je mag blijven liggen als je het nog niet goed met je gaat. Ik ben niet echt een persoon die zomaar kan opstaan na een vaccinatie alsof er niks gebeurd is moet een beetje bijkomen hahaha