Caronatopic #11

Winkelcentra stonden in Frankrijk oorspronkelijk op de lijst, maar dat is nu aangepast. Een pass sanitaire zal niet meer nodig zijn, maar er kan lokaal toch nog een verplichting komen (bij lokale uitbraken bv.) en toegang tot essentiële winkels moet altijd mogelijk zijn.

3 likes

Ik zit te wachten op een nieuwe poll wie er gevaccineerd zijn want ik kan eindelijk op volledig gevaccineerd stemmennnnn

Had me helemaal ingesteld op even lekker 2 dagen brak ik ben zo zielig in bed liggen na m’n vaccinatie van zondag maar ik heb op de stijve arm na nergens last van gehad weer.

8 likes

Hier wel klachten na de tweede vaccinatie. Dacht ook lekker te kunnen chillen maar is toch stuk lastiger als je je kut voelt.

1 like

Klopt inderdaad wat @Fishing zegt

Gisteren ben ik volledig gevaccineerd, maar holy sh**, ik zag ff niet aankomen hoe slecht ik me de hele nacht (en nu nog) gevoeld heb. Inclusief overgeven en alles. Het goede nieuws is dat mijn immuunsysteem AAN is :sweat_smile:

4 likes

Nergens last van na gister, zelfs mijn arm doet minder pijn dan bij de eerste keer? Kon er gewoon op slapen.

3 likes

Gister voor de tweede keer geprikt en ben zoooo moe nu :sweat_smile: Op weg naar werk maar kan alleen maar denken aan m’n bed haha

Haha ja er zit een dunne grens tussen ‘kut genoeg voelen om ziek te melden maar wel serie in bed te kijken’ en ‘oke ik voel me kut ik wil alleen maar slapen’

3 likes

Weet iemand toevallig of de vaccinatielijn ook te bereiken is vanuit het buitenland? Ik zit al een half uur te zoeken op de site van de Rijksoverheid, maar ik kan niks vinden. Alleen een nummer voor Janssen die niet werkt haha

0800-nummers werken alleen nationaal, doet deze het wel?

Met uw BSN kunt u telefonisch vanuit het buitenland alvast een afspraak maken voor vaccinatie in Nederland. Dit kan via het telefoonnummer +31 85 112 4970. Dit is het Landelijk Vaccinatie Afsprakennummer van de GGD.

1 like

Deze doet het niet, je krijgt gewoon een oudere dame aan de lijn die niet bij de GGD werkt. Wat wel lukte was: 318007070

O wat gek! Nouja fijn dat het is gelukt.

1 like

Over die vaccinatieverplichting: ik denk dat het een beetje kort door de bocht is
om te zeggen ‘ja dat moet’ of ‘nee dat kan echt niet, dan kunnen sommige mensen niets meer’. Het lijkt me dat je per geval moet bekijken wat de voor- en nadelen van zo’n verplichting zijn. Het kan in sommige landen/gebieden op bepaalde plekken nodig zijn, afhankelijk van allerlei factoren zoals de vaccinatiegraad en het besmettingsgevaar op dat moment. Het zal ook altijd tijdelijk zijn, totdat het gevaar van het virus geweken is. Dus vind het dan een beetje misplaatst om te zeggen: ‘in andere landen gebeurt het al dus het zal er in Nederland ook wel komen’. Kán natuurlijk wel maar ik zie het niet snel gebeuren en het zal sowieso een laatste redmiddel zijn. En nee, het gaat de wappies inderdaad niet overtuigen. Maar in de zorg (wijkverpleging bijv.) kunnen ongevaccineerden wel een zodanig gevaar vormen dat een plicht de enige manier is om mensen te beschermen. Uiteindelijk is het zo dat je inderdaad het recht hebt om zelf te beslissen wat je met je lichaam doet maar je hebt nooit het recht om anderen ziek te maken.

3 likes

Nee het was zo sneu echt een oudere dame, die ook opnam met goedemorgen met mevrouw achternaam. Ik heb het wel doorgegeven dat het nummer niet klopt, sneu voor die vrouw dat ze elke keer wordt gebeld.

Ik dacht de dag zelf (maandag tweede prik gehad) ook: chill niet eens moe zoals de eerste!! Maar nu de tweede dag op rij kotsmisselijk wakker, gister tot 2 uur in de middag geslapen. Wel heel blij dat ie erin zit maar had iets te vroeg gejuicht :slightly_frowning_face:

Zojuist m’n tweede prik gekregen! :partying_face:

6 likes

Tweede vaccinatie zit er hier ook in! Ben echt wel blij dat het me een stuk minder moeite kostte dan de vorige keer. Nu alleen even klein traantje, vorige keer echt full-on jánken dus dat is fijn!

6 likes

Hele reis moet ik maken voor mijn 2e vaccinatie. Zin in! Of ja zin is een groot woord :joy:

Edit: kan me herinneren dat ik mijn eerste vaccinatie kreeg op een dag samen met best veel forummers zal dat vandaag weer zo zijn?

Ik denk dat het doel van een vaccinatieplicht ook niet is om wappies te overtuigen (die doen toch wel wat ze zelf willen), maar verspreiding van het virus voorkomen en er voor zorgen dat restaurants e.d. een veilige omgeving zijn voor mensen met een verminderd afweersysteem.

5 likes

Mijn eerste vaccin gehad, (moest uitgesteld worden door combi gordelroos en zwangerschap)

Vond het best een ervaring.

Eerst nog even langs de arts voor dubbelcheck dat het een GO heeft.
Toen moest ik heel lang wachten met zwangere buik en mondkap in een rij, gelukkig net aan de beurt toen ik het benauwd kreeg. Gekletst met zo’n man, toch een beetje afleiding vind ik dan fijn, ondanks dat ik het niet spannend vond ofzo. De prik zelf vond ik best pijnlijk, van de kinkhoestvaccinatie voelde ik bijvoorbeeld echt niks. Nu 3 kwartier later voel ik het nog een lichte pijn op de plek waar geprikt is, hadden jullie dat ook? heb het idee dat dit ligt aan de manier van prikken, of ze wel of niet je vel vastpakken zeg maar.
Er zat een man achter mij de hele tijd te wrijven en zo’n ehbo’s moest telkens zeggen dat dat niet de bedoeling was, en er was een meisje aan de beurt die helemaal bang en paniekerig was met haar familie eromheen, heeft ongeveer een kwartier geduurt, (zolang ik zat te wachten) maar ik hoorde daarna de prikker zeggen: Goedzo ik ben trots! En toen schoot ik zelf ook vol (hormonen) dus ben ik ook maar gegaan voor men kwam vragen of alles wel goed gaat :joy:
Nou dat was mijn ervaring, nu afwachten maar.

4 likes