Caronatopic #11

Wij doen normaal op zaterdag de weekboodschappen, maar hebben besloten dat nu vanavond te doen gezien mensen nu nog een mondkapje op hebben (als het goed is). Ik vind het echt ruk dat de mondkapjes er af gaan omdat niemand op afstand blijft in de supermarkt. Ik houd hem zelf wel op, dat deed ik al voordat het moest, maarja, als anderen het niet doen… :upside_down_face:

1 like

God ik ben zo enorm moe. Was na de eerste prik veel minder. Voel me net zo als de dag nadat ik op het hoogtepunt van mn Pfeiffer naar Qlimax ging :disappointed: maar het is voor een goed doel!!

Huh apart ja. Mijn vader heeft hem ook pas midden augustus. Ook gebeld destijds of het vervroegd werd maar nee. Misschien dat ik hem nog eens laat bellen.

1 like

Ik heb een collega die ook pas begin augustus zijn tweede Astra krijgt.

1 like

Vind het superraar dat je geen mondkapjes meer moet dragen… vooral in het ziekenhuis (sommige ziekenhuizen hebben andere regels daarvoor) maar toch.

4 likes

Dit wordt weer zo’n ongemakkelijke fase als in het begin, de één heeft wel een mondkapje op en de ander niet… Met mondkapje judge degene zonder en andersom :joy:

12 likes

Ik heb zo mijn eerste prik, maar bedenk me net dat ik die gezondheidsverklaring ben vergeten te printen. Weet iemand of ze daar ook liggen?

Ja ze liggen ook daar!

2 likes

Thanks!

1 like

Als het je enigszins helpt; 60% van de medewerkers in het ziekenhuis waar ik werk (+10.000 medewerkers) heeft ook moderna gehad :smiley:
Net als een groot deel van de patiënten overigens! Na die eerste kleine batch pfizer voor hoog risico personeel hebben we alleen nog maar leveringen van de andere drie vaccins gehad. Komt echt goed!

1 like

Heerlijk Nederlands dat hier een nieuwsbericht over wordt gemaakt. Zou me niks verbazen als ze hier ook nog een kamerdebat aan wijden.

8 likes

Weet niet of ik hem ophoud tot ik volledig ben gevaccineerd maar sowieso tot ik de 1e heb gehad (en de dagen daarna omdat het nog op gang moet komen)

Snap dat iedereen die dingen zat zijn maar ik vind het toch best zuur dat ze ineens al niet meer nodig zijn terwijl heel veel mensen pas begin juli terecht kunnen voor hun 1e prik

3 likes

yayy. Gisteren kreeg ik een bericht van Qvax dat er een vaccin beschikbaar was en ben diezelfde dag nog gevaccineerd met Pfizer. Mijn zus (17) kreeg later een bericht en mocht ook mee. Gaat goed vooruit!!

25 likes

Ik heb a.s. dinsdag mijn vaccinatie. Ik ben alleen zo bang voor de lange termijneffecten. Ik weet dat ik niet moet zeuren, maar heb een actieve kinderwens. En ik ben ook een kei in Googlen (lees: zie je natuurlijk vooral negatieve dingen). Ik denk dat ik na de tijd mezelf afvraag waarom ik me zo druk maakte, maar zit mezelf echt in de weg nu… meer mensen die dit herkennen? Want ik wil hem natuurlijk wel gewoon nemen. Maar ben oprecht bang.

1 like

Knuffel voor jou. Weet ook niet zo goed wat ik had gedaan als ik een (actieve) kinderwens had en verder geen risicogroep ben (ben ik wel). Misschien had ik gewacht… Maar lastig dilemma. Wanneer je googelt op dit soort dingen is de kans ook groter dat je alle nare verhalen tegenkomt. Mensen waarbij het gewoon goed gaat delen dit vaak niet.

1 like

Je wordt er niet onvruchtbaar van en er zijn geen lange termijneffecten. Dan zou je dat net zo goed kunnen worden/krijgen door een griep, het krijgen van corona of een ander virus.

34 likes

@Sedana ik ga de berichten dit weekend eens doorspitten en teruglezen, dankje!

@11PM gewoon de standaard media sites eigenlijk. Het is meer de vage berichtgeving in termen van ‘nog onbekend’ en ‘nog geen bewijs voor’ wat het voor mij zo lastig maakt. Nu weet ik ook dat je niets met 100% zekerheid kan zeggen. Dus ik zie die berichten denk ik ook door mijn gekleurde bril. Dus het is ook meer een onderbuikgevoel dan dat ik er echt bewijs voor heb. Ik vind het ook oprecht stom dat ik er zo over twijfel. Ik voel ook de druk om het wel te doen (omdat we dit met elkaar moeten doen en ik dit ook graag doe voor een ander), maar ik zou er wat meer ontspannen in willen staan.

Hoeveel mensen zullen toch overtuigd zijn om te gaan vaccineren door de uitleg van @ovenschaal?:star_struck::clap:t2:

En dan niet alleen forummers, maar ook mensen in de omgeving van forummers

29 likes

Ik heb eerder vanavond mijn eerste vaccinatie gehad en ik werd er zo blij van. Ik werd gevaccineerd door een hele leuke militair en het deed me echt goed om die saamhorigheid zo te zien. Ik kwam echt enthousiast thuis, haha. De spierpijn is wel al begonnen, dus ik ben benieuwd hoe het morgen is.

17 likes

Dankjewel, fijn om te lezen dat ik dus niet de enige ben. Dit doet mij dus al goed hè, weten dat je niet alleen bent in je angsten :slightly_smiling_face:

3 likes