Spoiler alert: hij bedoelde zijn dick
I know was een grapje haha
Aahhhh ik heb afgelopen weken een paar keer gebeld met de vraag of er een eerder plekje vrij was gekomen op āmijnā locatie en dat was nooit het geval. Nu dacht ik: ik probeer het nog ƩƩn keer en nu mag ik morgen ipv vrijdag! Ben zo blij! Scheelt toch weer 5 dagen
Voor de prikker is het lastig een naald in je arm te gooien op 1.5 meter afstand.
Lijkt mij dus dat die op moet.
Daarnaast bij twijfel gewoon opdoen.
Waar ik was had iedereen mondkapje op.
Ja bij vaccinatiestraten moet je gewoon nog een mondkapje op, omdat daar juist nog veel ongevaccineerde mensen bij elkaar komen.
Er zijn trouwens 175.000 extra doses Janssen beschikbaar. Aldus Hugoās twitter: https://twitter.com/hugodejonge/status/1408697342228844546?s=20
Lief, dankjewel Kan niet wachten tot deze dag voorbij is haha
Ik vind dit een duidelijk artikel op Nu.nl over het coronavaccin en dat het geen effect heeft op de vruchtbaarheid of op een zwangerschap:
Waar dan weer nergens over geschreven wordt is het feit dat koorts (wat een bijwerking kan zijn) niet per se goed is in het begin van een zwangerschap, als alles nog zo kwetsbaar is. Is voor mij iig de reden dat ik mān vaccinatie heb uitgesteld (hoe lastig ik dat ook vind).
Ik moest bijna janken in de rij, van blijdschap. Maar hij zit erin!!
Daar staat tegenover dat als je corona krijgt je misschien wel 2-3 weken elke dag koorts hebt, en je van het vaccin meestal geen koorts krijgt en zo wel dan maar max 24-48 uur.
Ja uiteraard. Maar goed het weegt voor mij wel mee in de beslissing en het staat nergens genoemd verder, wat ik een beetje apart vind.
En nr. 2 zit er ook in. Deze keer voldoe ik er ook niks van., eerste keer klein prikje. Maar vind het best mooi om te merken hoe dit allemaal zo gelukt is. Het vaccin ontwikkelen, iedereen toch snel laten vaccineren. (Alleen hadden de maatregelen van mij iets langzamer afgeschaald mogen worden.) En dat de armere landen ook maar snel alle vaccin krijgen die ze nodig hebben. Maar verder
Ik ga nu maar als een gek naar de Arena racen om nog een keer te testen om te janken dit, ik moet om 4 uur uiterlijk binnen zijn en heb nog geen mail
Edit: ik heb hem
Om eerlijk te zijn vind ik het als medicus ook geen heel relevant iets in de afweging, dus ik begrijp wel dat dat niet genoemd wordt. Ik zou mān eigen patiĆ«nten zeggen dat de kans op echt koorts (dus T > 38,5C) na een mRNA-vaccin al niet zo groot is, en indien toch dan zo kort dat het niet gevaarlijk is, plus PCM mag, dus je kunt de koorts verlagen als je zou willen.
Edit: wat @Ovenschaal zegt dus.
@Ovenschaal @Krabsalade Thanks voor jullie reacties. Nee ik snap dat het in een normale situatie zwaarder weegt om geen corona (en de bijbehorende symptomen) te krijgen, ook in een prille zwangerschap. Mijn situatie is niet normaal, dus vandaar mijn afweging, en ik ben daar vast niet de enige in. Misschien zouden bijvoorbeeld verloskundigen/gynaecologen daar toch wat meer afgestemd op de individuele situatie in moeten adviseren, maar goed dit is misschien ook nogal mierenneuken van mij.
Het lijkt mij onmogelijk om individueel advies in te maken in een campagne. Je kunt uiteraard zelf wel de gynaecoloog bellen om advies.
Ja opzich staat op je gezondheidsverklaring wel dat je het eerst met je eigen VK en arts moet bespreken, nu zal niet iedereen dat daadwerkelijk doen, maar dan kijken ze wel per geval of wel/niet vaccineren de beste optie is. Hier namen ze dat iig erg serieus! Als in eerlijk over dat ze het gewoon niet zeker weten en idd koorts enzo. Nu ben ik toch uiteindelijk tegen hun advies in wel gegaan, maar wel goed overwogen en geĆÆnformeerd
569 nieuwe besmettingen, voor eerst sinds september geen doden gemeld
Bij het RIVM zijn tot 10.00 uur vanmorgen 569 nieuwe coronabesmettingen gemeld. Dat zijn er 84 minder dan gisteren.
Gemiddeld daalt het aantal positieve coronatests ook: in de afgelopen zeven dagen werden gemiddeld 655 positieve tests per dag geregistreerd. Dat is 31 procent minder dan de zeven dagen daarvoor.
0 overleden covid-patiƫnten
Bij het RIVM werden 0 overleden covid-patiƫnten gemeld. De afgelopen zeven dagen registreerde het RIVM gemiddeld 2 doden per dag, tegen 3 doden per dag een week eerder. Het is voor het eerst sinds 7 september 2020 dat er geen coronadoden zijn gemeld.
love it, lekker bezig