Caronatopic #12

na veel gesquint: ook nooit maar dan geel
dus 100% nooit : ))))))))))))

5 likes

Het is toch niet verboden om te sporten?

1 like

Nee maar dan moet je wel testen. En stel je voor dat je dat doet.
Of simpel weg buiten of thuis gaat sporten.

Ik word echt een beetje moe van mensen die doen alsof ze in een kelder worden opgesloten met 20 man bewaking voor de deur. Je kan en mag alles doen alleen voor sommige dingen moet je even een QR code laten zien. Kost je 5 seconde van je leven ipv maanden revalideren met long covid

26 likes

Lekker protestborden knutselen met de meiden!!!

Gisteren in een Facebookgroep voor Nederlanders in het buitenland waar ik lid van ben :roll_eyes:
Poster: Hoe zit het met de coronamaatregelen in land X? We denken over migreren omdat we ons in Nederland steeds minder vrij voelen.

Antwoord: Kijk ook even naar de vrouwenrechten en onderwijsmogelijkheden voor je kinderen in land X, die zijn niet al te best

Poster: Politiek interesseert me niet, ik vraag of er daar 2G is?!?

Ok dan, onderwijs voor je dochters is uiteraard van ondergeschikt belang, als jij maar zonder qr code uit eten mag :+1:

17 likes

Ook nooit maar dan geel

Humor hoor

1 like

Mijn vriend heeft geen vaccin, maar is dan wel zo eerlijk om gewoon te testen voor toegang of dan nergens heen te gaan en niet te zeuren.

Op ons kantoor is vandaag spoedberaad aangezien er tig besmettingen zijn. Waarschijnlijk met t minimale (dat is 1) op kantoor werken. Voorlopig kom ik daar dus wss niet meer

Wel goed om te merken hoe rustig het op de weg was vanochtend en hier op locatie ook super rustig. Heb het idee (in mijn bubbel iig) dat toch veel mensen weer thuiswerken!

2 likes

Ik vond het ook echt rustiger op de weg en op kantoor is het ook oké. Dat laatste geeft me ook wel goede moed dat ik hier regelmatig mag blijven werken (vitaal beroep met clientcontact)

Ik ben in de coronatijd ook wel blij dat ik bij een overheidsinstantie werk, die moeten qua thuiswerken toch gewoon het goede voorbeeld geven, dus ze volgen het hier altijd netjes het advies op.

1 like

Het is zo druk bij het telefoonnummer van de ggd dat de verbinding gewoon automatisch verbroken wordt…

Ja maar sporten kan alleen in de Vondelgym natuurlijk. Buiten een rondje rennen is voor het plebs.

7 likes

Was bij mij juist heel erg druk op de weg vanmorgen… Hoop dat het allemaal mensen waren die vandaag nog even naar kantoor moesten om hun spullen op te halen (mijn vriend ook).
Ik kan helaas niet thuiswerken (onderwijs), maar hier op school hebben ze ook weer strengere maatregelen ingevoerd. Onze overleggen zijn ook allemaal weer online, gelukkig.

Ik was gisteren even bij mijn ouders en kreeg ook van mijn vader te horen dat hij geen booster ‘gifspuit’ wilde want hij vertrouwde op zijn eigen immuunsysteem. Hij voelde zich gezond dus zou er toch niet ziek van worden. Ook een of ander stoer verhaal over mondkapjes weigeren. Voorheen trok mijn zus ze nog wel recht. Maar die is sinds kort ook “wakker”. De hele tijd van die domme kritische vragen maar als je dan antwoord geeft. “Voor mij voelt het niet goed”.

Ik merk wel hoe langer dit duurt hoe meer mensen geloven dat het niet om een virus maar om controle gaat. Terwijl de ziekenhuizen weer overstromen.

2 likes

Waarom heeft 'ie dan wel de eerste twee prikken genomen?

Vermoeiend he :expressionless:. Die groep roept ook het hardst en het lijkt wel alsof het steeds erger word. Wat vervelend ook dat je zus is omgedraaid. Hoe ga je er nu mee om? Ik heb ook een aantal mensen in mijn omgeving die “Wakker” zijn en dat viel eerst nog wel mee, maar wordt alleen maar erger.

Wilde hij eigenlijk ook niet maar mijn zus en mijn moeder hebben gewoon die afspraak voor hem gemaakt. Toen werd mijn schoonzus ziek. Mijn broer en schoonzus volgen Isa en zijn daar nogal overtuigend in. Voorheen trok mijn zus ze nog wel recht maar die is inmiddels ook “wakker” en een fanatiek deler van Gerda-Antivaxx plaatjes.

1 like

Ik word er net per mail nog aan herinnerd dat het verplichte bedrijfsuitje deze week niet doorgaat. Door dezelfde maatregelen moest ik afgelopen weekend een verjaardagsfeestje afzeggen maar hoef ik óók niet te indoor midgetgolfen ofzo met collega’s. Corona giveth and Corona taketh away :pray:

24 likes

Eigenlijk denk ik dan: als je zo vertrouwt op je eigen immuunsysteem dan moet je überhaupt geen zorg accepteren. Als je dan uiteindelijk toch ziek wordt door corona en opgenomen moet worden, dan moet je dat ook niet doen. Kruip dan maar lekker in een hoekje en laat de natuur echt zijn werk doen.

Sorry dat ik zo fel ben, ik realiseer me dat het over je vader gaat en hoop natuurlijk dat hij gezond is en blijft!! Ik vind het alleen zo hypocriet allemaal.

7 likes

Hij is überhaupt doorgaans een zorgmijder dus dat komt goed.

Ik vind het ook dubbel. En pijnlijk ook tov mijn man die echt een flinke tik heeft gehad van het ziek zijn van mijn zus. Ik heb er gewoon geen woorden voor. En als ik geen kinderen had hoefde ik ze ook een poosje niet te zien.

2 likes

Ik kijk uit op een grote ov wachtplek en die staat gwn nog steeds bommetje vol, maar ik ken ook veel mensen die gewoon een kantoorbaan hebben en nooit echt thuis hebben gewerkt en nu dus ook niet. Ligt er denk maar net aan in welke bubbel je zit.