Caronatopic #12

Continuing the discussion from Caronatopic #11 - #5278 door Lentex.

Previous discussions:

1 like

Best een aantal mensen die vandaag hun tweede prik hebben gehad, ik ook :partying_face: Vorige keer heb ik een dikke 20 minuten in de rij gestaan, nu overal door kunnen lopen. Beide keren ook alleen maar vriendelijke medewerkers getroffen.

2 likes

Jeej topic 12 alweer :cry: Ik ga weer eens een poging doen mee te lezen en niet 43242814210 berichten achter te lopen en te denken: laat ook maar.

2 likes

Morgen mijn tweede prik.
Zenuwen en naaldenfobie/angst spelen weer op, but let’s do this.

5 likes

Ooit zal een nieuw topic het laatste topic zijn toch?!

1 like

13 likes

Ik weet niet of het gerelateerd is, maar ik heb net mijn 2e vaccin gehad en daarna Ă©Ă©n wijntje gedronken, maar het voelt als een hele fles :open_mouth: En ik moest nog zoveel doen vanavond haha, shitttt. Wel echt zo blij om gevaccineerd te zijn!

4 likes

Haha dit doet me denken aan toen ik lange tijd aan de antibiotica zat en dan Ă©Ă©n wijntje dronk, waren wel goedkope avondjes :wink:

Ja zeker naar gevoel vooral dat ze eerst zei ik wil het niet weten @ZusjevanJoost maar goed daar kwam ze later dan nog wel op terug. En zij kijkt en leest ook van alles op discutabele complot sites en zegt idd ook dingen als NOS is eenzijdig blabla. Ik heb op gegeven moment ook gezegd ik hoef het er niet meer over te hebben want het ging er elke keer over. Ik was bijv uit eten met m’n vader en hij ving een gesprek op van de tafel naast ons die ook tegen vaccineren waren ging m’n vader met hun het er over hebben arggg was zo irritant ik wou gewoon gezellig even samen uit eten :sob: maar goed ze accepteren het wel gewoon hoor dat ik wel vaccineer. Alleen m’n ene broer denkt serieus dat iedereen er aan dood gaat

@chasingrainbows ja ik heb idd ook gezegd dat ik geen discussie meer hoef Pff na honderd keer

Vanmiddag geprikt en heb nu griepig gevoel. Ik heb wel net gesport, maar normaal voelt dat nooit zo.
Ook een beurse plek op mijn arm, die er soort van op ligt.

Nou slaap lekker. Ben benieuwd hoe de nacht verloopt.

Edit: dat slapen lukt gewoon niet. Mijn vriend werd net kotsmisselijk wakker. En ik voel me ook mwah. Niet direct koorts, maar ook totaal niet fit.
Omdat we elkaar wakker houden ben ik maar beneden op de bank gaan liggen.

1 like

Nou ik ben gisteren gevaccineerd voor de 2e keer en voel mezelf tot nu toe goed. Ik ben wel moe, maar moet ook ineens om 8 uur werken ipv rond de middag dus kan ook daardoor te verklaren zijn :stuck_out_tongue: maar in mijn herinnering was mijn arm vorige keer een stuk pijnlijker, toen werd ik 's nachts echt wakker als ik erop ging liggen en dat lijkt nu veel minder erg maar kan nog komen vannacht. Totaal nog geen klachten dus eigenlijk buiten wat normale spierpijn om. Hopen dat dit zo blijft!

En ik vond het bij mij op de priklocatie trouwens nog best druk, ook veel ouders die met hun (minderjarige) kinderen een prik gingen halen maar ook pubers alleen. Echt top! Het was wel minder druk dan bij mijn eerste omdat ze nu maar “halve capaciteit” aan het prikken waren (lees: helft van de hokjes maar open) alleen nu moest ik wel echt even wachten voor ik aan de beurt was en vorige keer werd er chiller gedaan door de prikkers.

2 likes

Mijn rusthartslag is echt veel hoger dan normaal. En nog last van al mijn spieren.
Ik hoop dat het snel weg trekt, van veel hoor je dag het maar 1 dagje duurt dus daar zet ik hem ook op in.

Vanaf zondag moet je een (snel)test laten zien bij terugkomst in Nederland (indien niet volledig gevaccineerd). Ik ben dit weekend in Antwerpen, weten mensen hier toevallig of er gewoon (commerciele) plekken zijn waar je zo’n test kan laten afnemen? Online staat bijna niets, ook op de site van NLse overheid geen info over Belgie :triumph:

Ik ging even snel zoeken maar kon het eerlijk gezegd niet direct vinden? Je kunt je in Antwerpen heel gemakkelijk en snel laten testen (tegen betaling), maar dan heb je wel een rijksregisternummer (Belgisch BSN) nodig om een afspraak te maken. Die heb je natuurlijk niet.

Ik kan het dus niet direct vinden, maar misschien helpt het je als je weet dat je moet zoeken naar testmogelijkheden zonder rijksregisternummer?

Overigens las ik wel dat vanaf zondag enkel sporadisch wordt gecontroleerd. Kans dat ze je pakken is natuurlijk klein. Je krijgt dan wel een boete van 95 euro, maar een test kost ook 45 euro. Ik ga er vanuit dat je wel bijna volledig gevaccineerd bent? Voor die ene keer zou je dan misschien het risico kunnen wagen?

Wel super kut. Ik wilde zondag naar NL maar ben vanaf maandag pas volledig gevaccineerd (dus + 2 weken). Ik twijfel nu om het maar even uit te stellen…

1 like

Ja, zo raar! Ik had niet verwacht dat er zo weinig informatie over zou zijn… De Nederlandse overheid heeft een website met 100en landen en de testmogelijkheden, maar België staat er niet tussen - niet te geloven toch!

Wij hebben idd ook gedacht het erop te wagen, maar twee keer een boete van 95 euro is wel veel. Ik las inderdaad ook over sporadische checks. Bovendien zijn ze misschien op de eerste dag nog een beetje mild daarin? Ik hoop het! Ik kijk ter plekke wel of ik nog testcentra tegenkom…

Ik laat zondag wel weten wat er gebeurt, 1 dagje uitstellen is misschien wel een idee voor jou! Wat een gedoe…

1 like

Ik heb vandaag mn 2e gehad! Die man vroeg of ik vakantie had (nee :cry: ) dus ik lekker klagen en toen was het alweer voorbij. Tot nu toe alleen een beetje misselijk en een stijve arm.

3 likes

Vandaag staat voor de 2e dag op rij de prikbus van de GGD recht voor m’n balkonnetje. Maar echt jammer om te zien dat de opkomst zo laag is hier, maar ja… Elke prik is er wel weer een natuurlijk

Ik las idd ook dat ze juist niet mild gingen zijn haha. Ik heb even op die website doorgeklikt en daar zag ik al bij het invoeren van je gegevens dat een rijksregisternummer niet verplicht is. Dus wellicht dat dat werkt?

Bedankt allebei haha, goed om te weten :laughing:

Ik zie alleen PCR-testen, geen sneltest? Zul je net zien dat de resultaten niet op tijd binnen zijn. Wellicht meteen op ons eerste dag al de PCR doen voor als we weggaan :sweat_smile:

Ja het is zo onduidelijk, echt om te janken hoe slecht het beleid voor grensbewoners is. Dit ging bv ook rond: https://www.ad.nl/zeeland/na-een-kort-verblijf-in-belgie-is-straks-geen-test-nodig~aea70d15/?referrer=https%3A%2F%2Fwww.google.com%2F

Maar ja, dat is dus wel echt voor grensbewoners (maar hoe toon je dat aan?). Eerst was er sowieso een 48-uurs uitzonderingsregel (vanuit Belgie naar NL), en toen werd dat vanuit NL een 12-uurs uitzonderingsregel. Maar ja, hoe controleer je of iemand 12 of 24 uur ergens is geweest?

Sorry dit is echt mijn grootste ergernis, ik ben heel blij dat ik vanaf maandag gewoon de app kan gebruiken. Ik ben niet per se tegen de maatregelen, maar de communicatie is super onduidelijk en de regels zijn nooit afgestemd tussen de verschillende landen.

2 likes