Caronatopic #12

En los van alles wat hierboven staat, als ik longkanker heb, is dat niet besmettelijk voor een ander.

2 likes

Dat heeft maar 1 reden: omdat er jaarlijks miljoenen (miljarden?) aan accijnzen op sigaretten verdiend wordt. Het is te lucratief voor de overheid.

3 likes

Dus de 1,5 meter afstand verdwijnt, maar er verandert niks voor de horeca. Ze zullen er vast een reden voor hebben, maar dit slaat toch nergens op?

15 likes

Ik neem aan dat het voor to go niet geldt en de friettent meestal to go is.

1 like

Ik snap ook niet wat dit nou in de praktijk gaat veranderen voor mij en mijn gezin en vrienden. Nog steeds alleen binnen met vaccinatie en tot 00:00 terras

2 likes

Nu mag je zonder vaccinatie nog naar binnen (bij restaurants etc) toch? Dat is best een verschilletje

1 like

Ik bedoelde voor mezelf eigenlijk, sorry was niet zo duidelijk!

1 like

Ja en om te zitten moet je dan je coronapas laten zien. Dat kan toch wel in dat geval?

1 like

Nja als anderhalf meter vervalt mag je ze eindelijk weer knuffelen en zonder afstand zien? Ik vind dat best een grote verandering.

2 likes

Dat deed ik echt allang :sweat_smile: maar oeps dan, ik snap het!

4 likes

Haha, niet.

Maar even serieus, hoe controleert het horeca personeel dat? Als ik mijn papiertje met een QR code laat zien, hoe weten zij dan dat dat goed is?

1 like

Er is volgens mij een controle app die onze qr codes checkt (ook van de overheid)

Je kan hem ook printen en als reserve in je portemonnee ofzo stoppen.

1 like

Ik dacht dat je qr code steeds veranderde en maar even geldig is.

@YangBo in Italië hadden ze een app op een telefoon en konden het zo controleren icl je naam en geb data.

1 like

Je hebt toch de app

1 like

Ja snap ik, maar ik gebruik liever een papiertje. Maar daar ging het niet om want dat is toch hetzelfde :sweat_smile:

Snap niet dat de afstandsregel verdwijnt (de belangrijkste regel), maar de kroegen niet langer open mogen. Is er een logica achter? Want zonder die afstand mag je toch in principe alles weer? (met een bewijs etc)

1 like

Hij is een jaar geldig op papier. Er zijn genoeg mensen in onze maatschappij zonder smartphone die het op deze manier moeten doen dus het is nog wel enigszins gebruiksvriendelijk gelukkig.

1 like

Maar hoe bedoel je dan: hoe weten zij of het goed is? Want je papiertje of app en je ID bij elkaar is toch gewoon goed?

2 likes

Als iemand mij een QR code laat zien en een ID dan weet k toch nog niks? :sweat_smile: Maar iemand hierboven zei al dat er een speciale scanner voor is die het dan controleert ofzo.

2 likes