Ja voor een andere reden dan Corona.
Ik heb hetzelfde gehad met pfizer. Tweemaal een ontspoorde menstruatie gehad (inclusief eerste keer heftiger dan normaal) en nu is alles back to normaal.
En iemand dicht bij mij is nu ook gewoon zwanger geworden na de vaccinaties. Mochten mensen zich zorgen maken. :’)
Ik heb een paar weken na mijn tweede pfizerprik een positieve zwangerschapstest gehad.
Tsja ik denk dat in veel landen het geduld met mensen die weigeren te vaccineren steeds meer op raakt. Waarom zouden ze opdraaien voor kosten van mensen die weigeren om hun bijdrage aan deze maatschappij te leveren? Hoeveel meer info, gemak etc wil je nog leveren zodat deze mensen wél over de streep worden getrokken.
Er zijn gelukkig heel veel bewegingen en campagnes opgestart om de volgende generatie rookvrij te maken. Voor de huidige generatie, tja het is een hardnekkige verslaving en daar kom je niet zomaar af. En diegene die wel gestopt zijn blijven een verhoogd risico houden op lange termijn effecten. Vind het ook altijd jammer dat patiënten die agv van roken iets krijgen vergeleken worden met Corona patiënten. De huidige Corona patiënten zijn vooral de ongevaccineerden en daar is niks verslaafd aan. Bovendien geeft niet vaccineren nu een probleem, terwijl roken op lange termijn tot problemen leidt. En zoals @Ovenschaal aangeeft komen die niet met bosjes tegelijk terwijl op een gemiddelde SEH in de Corona golf je elke avond wel 15 doodzieke Corona patiënten had.
Ja dat kan! Je kan er twee inplannen, maar je hebt tegenwoordig ook vaccinatielocaties waar je gewoon naar binnen kan lopen zonder afspraak voor je eerste en/of tweede.
En los van alles wat hierboven staat, als ik longkanker heb, is dat niet besmettelijk voor een ander.
Dat heeft maar 1 reden: omdat er jaarlijks miljoenen (miljarden?) aan accijnzen op sigaretten verdiend wordt. Het is te lucratief voor de overheid.
Dus de 1,5 meter afstand verdwijnt, maar er verandert niks voor de horeca. Ze zullen er vast een reden voor hebben, maar dit slaat toch nergens op?
Ik neem aan dat het voor to go niet geldt en de friettent meestal to go is.
Ik snap ook niet wat dit nou in de praktijk gaat veranderen voor mij en mijn gezin en vrienden. Nog steeds alleen binnen met vaccinatie en tot 00:00 terras
Nu mag je zonder vaccinatie nog naar binnen (bij restaurants etc) toch? Dat is best een verschilletje
Ik bedoelde voor mezelf eigenlijk, sorry was niet zo duidelijk!
Ja en om te zitten moet je dan je coronapas laten zien. Dat kan toch wel in dat geval?
Nja als anderhalf meter vervalt mag je ze eindelijk weer knuffelen en zonder afstand zien? Ik vind dat best een grote verandering.
Dat deed ik echt allang maar oeps dan, ik snap het!
Haha, niet.
Maar even serieus, hoe controleert het horeca personeel dat? Als ik mijn papiertje met een QR code laat zien, hoe weten zij dan dat dat goed is?
Er is volgens mij een controle app die onze qr codes checkt (ook van de overheid)
Je kan hem ook printen en als reserve in je portemonnee ofzo stoppen.