Caronatopic #12

Ik vind dit echt een ontzettend ingewikkeld vraagstuk. Ik ben nu ook zwanger maar mijn schoonouders zijn beide niet ingeënt. Ze willen ons straks met van alles helpen, en gaan ook oppassen wat natuurlijk heel fijn is. Maar wat voor risico loopt onze baby straks werkelijk door hun te zien? Biedt mijn vaccinatie hem ook bescherming? Ik kan online niet echt iets vinden over de risico’s voor baby’s door contact met ongevaccineerden

2 likes

Wat raaaarrr van Hugo, waarom, heeft hij stiekem een hekel aan dansen/dancefestivals dus dan maar niemand?!

2 likes

Hij kon geen danspartner vinden tijdens het kerstgala van 1994. Geen van de aanwezige vrouwen kon zijn schoenkeuze waarderen. Dus zat er voor hem maar 1 ding op: thuis een videoband opzetten van zijn favoriete muziek.

25 likes

Ohhh zou dat het zijn? Belachelijk.

Het was toch dansen met janssen, niet stilstaan met janssen??

1 like

Vanavond is er weer een persconferentie, jeeuujj ‘‘sarcastisch’’

In ieder geval er is nu gelekt dat we de andere meter afstand waarschijnlijk niet meer hoeven te houden wat opzich fijn is bij bekenden zoals collega’'s waarvan ik weet dat ze gevaccineerd zijn heb ik daar weing problemen, bij onbekenden vindt ik dat dan weer wat lastiger.

En we voor de horeca,concerten/eventementen,bios etc. een coronabewijs moeten laten zien. Ik ben benieuwd hoe jullie hier over denken en dan vooral bij de horeca want bijvoorbeeld de kans dat je oploopt in de winkel is net zo groot. Ik werk zelf in de horeca en was juist blij dat we niet meer zulk gedoe hadden. Ik heb geen zin om politieagentje te gaan spelen. Nu heb ik op social media gezien dat sommige horeca in mijn regio hier op tegen zijn omdat ze al zoveel verlies hebben geleden wat ik ook wel kan snappen. Al denk ik dat het restaurant waar ik werk we ons de wel aan gaan houden, omdat we in de risioco goep vallen. (mensen met een beperking)

Dus ben je voor of tegen het coronabewijs (voor de horeca) en waarom?.

Ik zou echt iets antwoorden in de trant van: En die mensen vergasten ze daarna in concentratiekampen :slight_smile: en dan met m’n natte teennagels ervandoor gaan. Jezus, de domheid. Snap dat je niet weet wat je hiermee moet.

4 likes

Er is hier net een hele discussie over geweest

8 likes

oh sorry dat heb ik net gemist, ik zal zo even teruglezen. :blush:

1 like

Precies. En het argument dat het scannen veel werk vanuit de branche kost snap ik ook niet zo goed. Toen ik in een museum werkte moest ik de hele dag QR codes en museumkaarten scannen naast andere werkzaamheden.

Ik ben overigens wel alleen voor een coronapas met een bepaalde termijn.

1 like

Thanks voor je reactie. Wat betreft het laten testen door schoonouders als ze langskomen op babybezoek vind ik wel een goed idee, maar ik zie niet in hoe dat op de lange termijn gaat werken. Elke keer als ze oppassen of ons willen helpen met de kleine zouden ze dat dan moeten doen en dat zie ik niet gebeuren. Lieten ze zich nou maar gewoon vaccineren😔. Echt rot dat dit binnen de familie alle verhoudingen zo op scherp zet.

1 like

Het kan nog erger. Je hebt nabij de bible belt dacht ik, een metalfestival, en ieder jaar was het een drama of men een vergunning kreeg of niet. Stelletje zondagverstoorders en duivelaanbidders, hoe durven jullie het kwaad vrijbaan te geven. En dan parkeerde ze vooraan ook een bus in de hoop je te bekeren. Sowieso soms lachwekkend de afkeer van streng-religieuzen. In Duitsland werd men juist met open armen ontvangen.

Wij zijn zondag terug gekomen in NL en bij ons is voor/na de vlucht ook nergens gevraagd naar een Coronabewijs. Vond ik al heel vreemd eigenlijk, maar we zijn blijkbaar dus niet de enige.

Kregen trouwens wel 2 zelftesten bij aankomst op Schiphol, vond ik wel heel goed! Misschien dat het een drempel wegneemt voor mensen om even te testen voordat ze mensen zien na hun vakantie.

1 like

Toen ik deze zomer naar Spanje vloog werd ik pas op het vliegveld daar gecontroleerd, dat was ook zo onlogisch. Dan is het kwaad al geschied als er positieve mensen tussen zitten

3 likes

Telefoon afgeplakt? Wat wordt er dan afgeplakt en waarom?

1 like

Ja dit hadden wij ook in juli naar Mallorca. Zo vreemd want wat als je dan positief bent? Moet je op Mallorca in quarantaine, alsof ze daar op zitten te wachten in Spanje?

Ik vond het toen ook spannend of alle formulieren enzo wel goed zouden zijn. Had dat liever jn NL geweten zodat je nog terug naar huis kon als het niet goed was

Heel vreemd idd! Op de heenreis werden we juist heel goed gecontroleerd (vaccinatie + testbewijs) dus verbaasde me dat we op de terugreis juist niks hoefden te laten zien.

Ja denk het wel idd, gelijk door naar quarantaine hotel! Als het goed is weet je zelf wel dat je met een positieve test op het vliegtuig zit dan, dus je neemt dan wel zelf bewust een risico. Dus je hebt dat zelf in de hand. Maar ik vertrouw andere mensen niet sinds corona dus ik ben banger voor hun acties :rofl::rofl:

Edit, en ja idd jeeeeezus al die formulieren, ik was zo bang dat het niet in orde zou zijn

Ja precies, ik was niet per se bang om positief te zijn (al had het gekund na de pcr test in een vliegtuig met positieve mensen), maar meer dat de papieren niet in orde waren en je dan in quarantaine moest

In Berlijn is dit ook heel gebruikelijk! Zodat je inderdaad geen foto’s maakt op het feestje en iedereen gewoon vrij kan zijn zonder bang te zijn dat het op social media komt.

2 likes