Hier had ik het met een vriendin net nog over. In hoeverre dit nou een goed idee zou zijn.
Ik kan me namelijk voorstellen wat een gigantische onrust en woede het zal veroorzaken moesten we wéér een lockdown in deze winter. Met name voor de kroegen etc, maar ook voor iedere burger. Dan is er toch direct een tweedeling die niet meer goed komt?
Ik merk bij mezelf ook dat ik heel lang bij alle ongevaccineerden heb gedacht âik vind hier wat van, maar whatever, ik ga door met mijn levenâ. Maar nu de druk op de zorg toeneemt merk ik al dat mijn ergernis richting woede begint te gaan, laat staan als we een nieuwe lockdown in gaan. De âschuldigenâ van een nieuwe lockdown, met alle financiele en mentale gevolgen van dien, zijn dan natuurlijk makkelijk aan te wijzen.
Voor mijn rechtvaardigheidsgevoel is dit dan een eerlijke oplossing. Laat de ongevaccineerden maar voelen wat de gevolgen zijn van hun beslissing.
Maar aan de andere kant, is dit dan nou zoân slimme stap en hoe ga je dit handhaven?
Mijn gevoel neigt toch naar alleen een lockdown voor ongevaccineerden 
Oh ja @Pininhetweb ik heb bijna 3 maanden heel erg last gehad van long covid (telt het na 3 maanden al echt als long?) en na mijn eerste vaccinatie nog 2 weken goed ziek geweest en daarna was ik van al mijn klachten af.